Vag-comilla ilmoittelee Webaston olevan lukossa, eli liian monta käynnitysyritystä tai hehku pimeenä tms... Vag-comilla lukkoa ei ilmeisesti saa pois päältä vaan vaatii jonkun Webaston härvelin, onko näin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Transporter T5 Webaston lukkotila
Collapse
X
-
Tuolla ihan lopussa miten avataan lukko vag-comilla:
http://de.openobd.org/vw/transporter_7h.htm#18
Comment
-
Webastoista juuri mitään tietämätön esittäytyy...
Portterin webasto ei lähde päälle enää edes auton käydessä.
Koitin nollata koodit, poistaa lukkotilan. Ei onnistunut.
Tänään autoa käytettiin merkkiliikkeessä, jossa tota yritettiin testerillä saada pois lukosta/nollata koodit. Vaan ei lähde.
Jätti merkkiliikkeen testeriin tollasen koodin:
Webasto lukkiutunut - lukituksen TH
Polttonestepuhallin V6 katkos/oikosulku plussaan staattinen
Sanottiin, että tuosta ei vielä osaa kertoa, onko tuo puhallin rikki vai ohjainlaite viallinen. Pitäisi vaihtaa molemmat = ~450e pelkät osat.
Lisäksi usein palopesä niin karstainen, että senkin voi joutua vaihtamaan, osan hinta 230e.
Eli sellainen tonnin keikka töineen, ei nappaa.
Ottaisin mielellään ton webaston itse irti, koittaisin kattoa/ehkä korjata tai lähettää jotain sähköosaa korjattavaksi. Tai sitten ostaa uusia osia.
Mutta... voikohan noita polttoaineputkia ja jäähdytinnesteen letkuja tulppailla ja ajella autolla ilman webastoa? Luulisi sen nyt mahdollista olevan?
Comment
-
Jäähdytinnesteletkut pitää kytkeä yhteen jos haluaa ajaa ilman webastoa. Polttoainepumppu ei lähde pumppaamaan kun webaston ohjainlaite on irti järjestelmästä, voihan senkin letkun tulpata varmuuden vuoksi.
Kannattanee vaihtaa koko laite uuteen tai vähänkäytettyyn. Noiden korjaaminen on aika arpapeliä.
Mikähän on tällä hetkellä ohjainlaitteiden korjausten saatavuus, vieläkö Elektromeka tekee ?
Comment
-
Ottaisin mielellään ton webaston itse irti, koittaisin kattoa/ehkä korjata tai lähettää jotain sähköosaa korjattavaksi. Tai sitten ostaa uusia osia.
Comment
-
No niin, webasto irti.
Ei mikään kovin paha homma. Se vaan hidastaa tahtia, kun ei ole nosturia ja niskahan tossa väsyy aivan jumalattomasti.
Ohjainkortti ei näytä ihan terveeltä:
http://aki.1g.fi/kuvat/Seka/DSC06510.JPG
Alhaalla kuvassa fetin? vasemmalla puolella näkyvän metalliliuskan toinen jalka kokonaan irti juotoksesta ja toinenkin juotos murtunut.
Vähän epäselvä tuon funktio... Siihen tulee vielä toinen metalliliuska päälle ja sitten ruuvi, joka ruuvatan webaston runkoon.
Maadoittaakohan piirilevyä jotenkin?
Sitten ton fetin keskimmäisen jalan juotos näyttää murtuneelta.
Lisäksi nuo oikeassa ylänurkassa olevat konkat ei oikeen näytä terveiltä.
Nää siis äkkiseltään pelkällä silmällä katsottuna.
Hitto kun ei nyt tänä viikonloppuna enää saa noita konkkia mistään.
Olis voinu korjata ton kortin ja heittää webaston kokeeksi letkujen ja johtojen päähän ja katsoa mitä tapahtuu.
Comment
-
Uusi käytetty ostettiin kotimaasta jo vielä edullisemmin :)
Alkaa jo webasto tulla tutuksi. Toi mistä ensin olevinaan mittasin oli palopesän johdot, eli hehku ;)
No, paloilmapuhaltimen johdoista mitattuna siellä on katkos ja moottori ei inahtanutkaan kun sille sähköä syötti.
Sain tosiaan toisen puhaltimen kätösiin, josta puuttui siivikko. Siivikko vanhasta irti ja tähän uuteen paikalleen -> se toimii nyt.
Yritän vielä huomenna fiksata ton ohjainkortin. Jos tulee kuntoon, niin vedän vatallisen viinaa, sen verran halpaa tosta olis sit tulossa.
Tossa olis kuva moottorista, joka siellä puhaltimessa on sisällä.
Buhler taitaa noita tehdä yksinoikeudella webastolle, kun ei tuoteluettelosta löydy.
Vinkkiä saa heittää mistä noita tai vastaavia sais, itselläkään ei tohon ole tuon tarran lisäksi tarjota muuta infoa kuin korkeintaan mitat.
Comment
-
Nii juu. Oli tossa kotimaassakin uudella puhaltimella ja puhdistetulla palopesällä yksi myynnissä 350e, josta meinasi kaupat jo tullakin.
Mutta sitten löyty toi käytetty puhallin tosta muutaman kilsan päästä, niin ajattelin että harjoitellaanpa ton korjaamista.
Tänään oli vuorossa konkkien vaihto ohjainkorttiin ja kolmen juotoksen korjaus.
Sitten ei muuta kun webasto paikalleen ja kattomaan vastaako diagnostiikka.
Kyllähän se vastasi ja nyt sain laitteen ekaa kertaa itse pois lukostakin.
Sitten vaan liekistä päälle ja eikä aikaakaan kun hytti oli lämmin, ei oo tainnu meillä ollessa toimia kunnolla toi vehje koskaan.
Vähän se käytetty puhallin ääntelee mutta jospa se ny jonkun aikaa kestäis, laitetaan sit vaikka uusi kun nyt tuli vehje tutuksi.
Aika jees fiilis kuitenkin nyt :)
Comment
-
Webasto toimii edelleen mutta sen akku piti vaihtaa.
Paikallaan näytti olevan alkuperäinen akku ja ylivuotoputkea ei löytynyt mistään.
Akun päissä oli hieman erilaiset tulpat mutta suljetuilta ne näytti. Kokeilin kallistellakin vanhaa akkua, eikä sieltä mitään pihalle tullut.
Tuntuu hassulta, että eikö auton sisätiloissa olevassa akusta mene putkea pihalle?
Uuteen akkuun jätin tulpat sitten paikalleen.
Comment
-
Pistetäämpä tännekin.
Osaisiko joku kertoa mistä kautta webaston polttoainepumpun ja auton vesiventtiilin (N279) johdotukset menee?
Webasto herjaa molemmista maa vikaa ja pitäisi saada vedettyä uudet piuhat väliin.
Webaston ohjainkortin jo korjautin, mutta vika ei poistunut. Polttoainepumppu on uusi ja vesiventtiilissä on vastus päässä.
Kun auton vedet lämpiää noin 60 asteisiksi niin silloin webaston saa pysymään käynnissä. Kylmänä jos ei n279 vikaa tule niin pumppu naputtaa muutaman kerran ja sammuu.
Comment
-
Sain tuon n279 disabloitua VCDS:llä niin nyt ei enään herjaa sitä.*
Vedin uuden piuhan ohjainkortilta suoraan pumpulle ja maadoituksen suoraan maihin,* mutta edelleen herjaa short to ground vikaa pumpulle.*
Output testillä pumppu naputtaa vaikka päivän, mutta antaa silloinkin tuon vikakoodin.*
Taitaa tuo vika olla edelleen tuossa ohjainyksikössä.
Comment
Comment