Tuos johki topicciin kirjotin et moottorin lämpö nousi reiluun 70 asteeseen ku webasto kävi 25 min parin asteen pakkases. Tämä aiva testi mieles ja autolla oli ajettu samana päivänä. Tänään laitoin puoleks tunniks päälle neljän asteen pakkases eikä lämpömittari inahtanukkaa. En ollu siis ajellu yön jälkeen. Mikä voi tehdä tuon tehottomuuden? Kysees siis bensa webasto, malli BW-50.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto tehoton
Collapse
X
-
Lähtikö tuo normaalisti käyntiin toisena päivänä? Seurasitko että pöhisi kunnolla? Oliko vesiventtiili jäänyt kylmälle osittain ettei vesi kiertänyt?
Tuohon on vaihtoehtoja paljon mutta ei se kylmään koneen lämpöjä nosta puolessa tunnissa 70 asteeseen vaikka toimisikin hyvin, en usko ainakaan.
Jos on ilmaa vesikierrossa niin sekin tekee häiriöitä ja samoin jos akku on vainaa kylmän yön jälkeen niin lämmitin sammuttaa itsensä että auton saa vielä käyntiin.
-
Kyllä molemmilla kerroilla kävi kunnolla. Ei kyllä ikäpäivänä voi verrata 5 kW:n Eberiin. Just isän autoon laitettiin kyseinen Eberi ja lämpöä piisaa todella hyvin. Menoletku lämpiää niin paljo ettei käsin pysty pitään kiinni. Vaikka oma on kans 5 kW niin letkusta voi huoletta ottaa kii vaikka olis käyny 20 minuuttia, lämmin toki on mutta ei lähelläkään Eberin lämpöä.
Onko äänenvaimentimella muuta merkitystä ku hiljentäminen? Oon kuullu et se pitäs olla vastapaineen takia mut en tiedä onko se totta. Omas ei oo mun omistuksen aikana ollu vaimenninta. Panin kyllä tilaukseen viime viikolla mut en tiä tekeekö sit muuta ku hiljentää ääntä.
Tarkotakko vesiventtiilillä auton omaa lämppäriä? Audishan kiertää vesi aina kennos vaikka lämpö olis kylmällä.
Comment
-
Kai se riippuu Audistakin että kiertääkö vesi aina vai ei? En tiedä tuosta. Joissain lämmitimissä joissa on säädettävä ilmanotto ilmeisesti pakoputken pituuskin silloin vaikuttaa palamiseen, näin olen kuullut. Näissä uudemmissa kompakteissa lämmitimissä ei taida kyllä tuota imupuolen säätöä olla joten vaikea sanoa miten tuo putken koko tai pituus vaikuttaa. Kai sen luulisi jotain äärimmilleen vietynä vaikuttavan.
Comment
-
Täällä sama homma, että Webasto on menettänyt tehoa. Ennen on 30min riittänyt lämmittämään moottorin +sisätilan. Nyt on asia toinen. Webasto on päällä esim -10 asteen pakkasessa 30min päällä niin ei ole paljoa lämmittänyt. Tuulilasi on pikkuisen sulanut alalaidasta ja moottori on kankea lähtemään käyntiin. Kävin Webasto huollossa kyselemässä niin totesivat, että polttoaineletkuista lähtee jotain pakkaa Webasto on, jos on ajanut tällä 95E10 bensalla. Onko kellään kokemuksia asiasta taikka vastaavaa ongelmaa ja ratkaisua. Huolto aika on varattu mutta menee helmikuun puoleen väliin :-(
Comment
-
Polttoainepumpun väärä asento voi aiheuttaa tehottomuutta. Juurikin tapeltiin yhden diesel binarin kanssa, kun ei meinannut teho riittää. Onneksi eräs webastoguru tiesi tämän. Tosin asennusohjeessakin pumpun oikea asento kerrotaan, jos vaan malttaisi lukea. Eli pumppu pitää olla vähintään 15asteen kulmassa lämmittimelle menevä pää ylöspäin. Tällä yksinkertaisella kikalla saattin binarikin lämpenemään :)
Comment
Comment