tartteis syvempää tietämystä TT1.8tq-00 malliseen umpikopin sähköihin.
APX-koneella, moottori siirtyy ecun & mittariston kanssa toiseen autoon.
-------------------------------------------------------------
Ohjainlaitteille haarautuu hätävilkusta, tai sitten oikeastaan varmaankin abs-yksiköltä, tuo crash-signaali, keltainen johdin, moottorin johtosarjan liittimessä :
T10g/7
Minkälainen tämä signaali on normi-olosuhteissa ? Onko piuha maadoitettu, +12V vai kelluuko ?
-------------------------------------------------------------
Sitten tämä diagnostiikka-liitin ecun osalta on outo, kuitenkin ekuun tarvitsisi joskus päästä vag-comilla tms kiinni :
Diag. liittimeenhän tulee 5 johdinta,
-katkottu +12v
-jatkuva +12v
-maadoitus
-maadoitus
-K-linja (harmaa-valkoinen) <<-- kiinnostuksen kohde ecun näkökulmasta
Mittaristolta lähtee tuohon liittimelle oma johtimensa, mutta moottorinohjaukselta ei.
Moottorinohjaukselta lähtee CAN-väylä taas moneen paikkaan mutta ei mittaristolle, eikä moottorinohjaukselta lähde tuota K-väylää suoraan diag. liittimelle.
Eculta lähtee joitain johtimia erikseen mittarille (onkohan näissä sitten jotain dataa, ajoneston tms?)
Sekä linja K/W ecun pinnistä 43, harmaa-valk <--> liitin T10x/1 <--> harmaa mittariston liitin T32a/5 K/W.
onko tuo K/W linja semmoinen mikä toimii tulkitsijana välillä pc-mittaristo-ecu ?
kuvittelen (paremmin tietämättä) että CAN-väylä on lähempänä reaaliaika-laitteita/sovelluksia, ja tuo K/W-linja ekulta mittaristolle on tämä hitaampi datalinja ulkomaailmaan päin, ja siguna käy vain tulkittavana mittaristolla (mm vedenlämpö jne)
APX-koneella, moottori siirtyy ecun & mittariston kanssa toiseen autoon.
-------------------------------------------------------------
Ohjainlaitteille haarautuu hätävilkusta, tai sitten oikeastaan varmaankin abs-yksiköltä, tuo crash-signaali, keltainen johdin, moottorin johtosarjan liittimessä :
T10g/7
Minkälainen tämä signaali on normi-olosuhteissa ? Onko piuha maadoitettu, +12V vai kelluuko ?
-------------------------------------------------------------
Sitten tämä diagnostiikka-liitin ecun osalta on outo, kuitenkin ekuun tarvitsisi joskus päästä vag-comilla tms kiinni :
Diag. liittimeenhän tulee 5 johdinta,
-katkottu +12v
-jatkuva +12v
-maadoitus
-maadoitus
-K-linja (harmaa-valkoinen) <<-- kiinnostuksen kohde ecun näkökulmasta
Mittaristolta lähtee tuohon liittimelle oma johtimensa, mutta moottorinohjaukselta ei.
Moottorinohjaukselta lähtee CAN-väylä taas moneen paikkaan mutta ei mittaristolle, eikä moottorinohjaukselta lähde tuota K-väylää suoraan diag. liittimelle.
Eculta lähtee joitain johtimia erikseen mittarille (onkohan näissä sitten jotain dataa, ajoneston tms?)
Sekä linja K/W ecun pinnistä 43, harmaa-valk <--> liitin T10x/1 <--> harmaa mittariston liitin T32a/5 K/W.
onko tuo K/W linja semmoinen mikä toimii tulkitsijana välillä pc-mittaristo-ecu ?
kuvittelen (paremmin tietämättä) että CAN-väylä on lähempänä reaaliaika-laitteita/sovelluksia, ja tuo K/W-linja ekulta mittaristolle on tämä hitaampi datalinja ulkomaailmaan päin, ja siguna käy vain tulkittavana mittaristolla (mm vedenlämpö jne)
Comment