Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Radion kuuluvuus B5

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Radion kuuluvuus B5

Mulla ei tuntunut tuo virtaa antennikarvaan syöttävä palikka vaikuttavan radion toimintaan tuon taivaallista, tarkoittaako tämä nyt sitä että itse antennivahvistin on entinen?

Edit: Vai osaisiko blaukkarin tarvikesoitin syöttää sitä virtaa antenniin ihan itsekin? Onhan tuossa nuo VAG-yhteensopivat liittimet muutenkin.
    Muistelisin kuitenkin että Choruksella radio kuului astetta paremmin.

Tuossa omassa -98 sedanissa taitaa valkoisessa karvassa mennä ainoastaan heräte/virta aktiivisen takapään vahvistimelle...? Eli se ei enää tuossa vuosimallissa liity antennin toimintaan.
    Viimeksi muokannut alpi; 1.12.2009, 10:18. Perustelu: typo

Ilmeisesti tuo palikan tarve jakautuu niin, että niissä joissa on piiska-antenni, tarvitsee sen palikan väliin tarvikesoittimen kanssa.
    Piiskan tapauksessa vahvistin on siinä antennin jalassa ja vahvistimen jännitesyöttö hoidetaan antenninjohtoa pitkin.

Piiskattomissa autoissa taasen on erillinen syöttökarva.

Arvailua vaan tuo edellä oleva mutta näin se on ollut omissa autoissa tähän saakka.

Jos piiska-antennin olessa kyseessä se palikka ja sen kytkennät on kunnossa, niin vahvistin on todennäköisesti kaput ja ei auta kuin ostaa uusi antenni jalkoineen päivineen.

Comment

Aki, mulla oli Audissa ostettaessa Chorus kiinni pelkillä ISOilla, eli mm. takapää oli mykkä. Silti radio kuului paremmin kuin nykyisellään, vaikka mitään antennille menevää karvaa ei voinut olla kiinni. Alkuperäisissä ISO-liittimissähän on vain virrat+etukaiuttimet.

Eli antennille täytyi mennä virta antennipiuhaa pitkin. Niin ja siis nimenomaan takalasiantenni kyseessä.

Mitään en toki mene vannomaan käsi raamatulla :)

Comment

Eli antennille täytyi mennä virta antennipiuhaa pitkin. Niin ja siis nimenomaan takalasiantenni kyseessä.
        Joo, arvailua omien autojen kokemusten perusteella tuo vain olikin.

Olet siis kokeillut, että sun autossa tuo valkoinen johto on heräte subbaselle/vahvarille?

Noiden lisäksi tietty, että itse vahvistin tai syöttöpalikka on rikki, on antenninjohtokin voinut saada kipeää.

IV Golfissa mulla oli suurinpiirtein kaikki mahdolliset viat. Oli se jännitteensyöttöpalikka viallinen/väärin tehty, syötti jännitettä väärään suuntaan.
        Lisäksi oli antennivahvistin rikki (piiskamallinen oli tämä) ja vielä kojelaudan syövereistä löytyi irronnut antennijohdon liitos, joka ilmeisesti oli ihan tehtaan liitos.

Edit: Tuomo ymmärtänee "spekulaatiot" väärin. Puhuttiin tässä alpin B5:stä ja siitä miten sille antennivahvistimelle syötetään jännite. Ilman muuta vahvistin on olemassa sekä piiskan, että ikkuna-antennin tapauksessa.

Comment

Olet siis kokeillut, että sun autossa tuo valkoinen johto on heräte subbaselle/vahvarille?
          Jep, takapää herää kun tuolle antaa jännitteen. Subbasta ei ole, pelkät Nokian takaämyrit.

Joku älypää oli vetänyt omasta kaikki muut piuhat katki, paitsi ISOt ja antennin. Foorumilta ja internetistä opiskelemalla jouduin silloin selvittämään jokaisen piuhan.

Hieman menee sekavaksi ketju kun yhtäkkiä puhutaankin beeviidestä.
          Tarkoitus ei ollut sekoittaa, ymmärsin että lasiantennilla varustetuissa B5:ssa on täysin sama konfiguraatio kuin B6:ssa eli virransyöttö antennikarvaan ja vahvistin C-pilarissa?

Tässä vaiheessa kuitenkin jo selvää että vika on akselilla virransyöttöblokki-antennipiuha-itse vahvistin. Kaksi ensimmäistä osaan luultavasti mittailla itsekin, mutta viimeisen tutkimisiin ei ehkä elektroniikkaosaaminen riitä. Jarin lähestymistapaa voisin kokeilla.

Comment

Tein nyt kuitenkin molemmille omat ketjut, niin ei ainakaan tule mitään sekaannuksia.

Comment

Ok, alkoikin vähän tuntumaan että kaappasin koko ketjun :)

Mittailenpa nyt ensin, että toimiiko tuo Bilteman jännitteensyöttöpalikka oikein. Kuten tuli mainittua, niin radio tuntui toimivan paremmin Choruksen kanssa. Enää ei vertailu onnistu, kun tuosta on koodi hukassa...

Comment

Johan rupesi radio kuulumaan,kun otti antennivahvistimen kokonaan pois johdosta...

Comment

Täällä on ainakin sen verran tutkittu että virransyöttöblokki toimii oikein. Seuraavaksi täytynee tutkia antennijohdon kunto ja c-pilarissa oleva vahvistin... ja tuleeko jännitettä sinne asti.

Comment

mulla oli radion kuuluvuuden kanssa ongelmia myös. Siihen syynä anteenin sisään oli päässyt kosteutta mikä oli hapettanut koko mötikän sisuskalut.Ei auttanut singaalin vahvistimetkaan,vika poistui vasta kun vaihdoin uuden anteenin katolle.

Comment

Mistä olette uusia piiskamallin antenneja hankkineet ja paljonko on kustantanut? Tekisi mieli hankkia edullisempi kuin orkkis kun varaosakanavan kauttakin hintaa tulee pari sataa euroa.

Kyseessä siis perus a4 b5 ilman naveja tai puhelinsarjoja.

Comment

Biltemasta olen tähän saakka hankkinut, mutta joku kehui että ne olis pudottanu valikoimasta?

Sitten on ainakin Tele-Tukun jälleenmyyjät.
                        http://www.tele-tukku.fi/jalleenmyyjat

Comment

Audi s4 b5 1998. Löytyykö autosta antenninvahvistin vakiona jos löytyy niin minnä se mahtaa olla. Radio kuuluu heikosti niin ajattelin jos vika on siinnä, autoon on vaihdettu pioneerin tarvike mankka.

Comment

Ainaki passatissa soittimen takana auton johdoissa on muistaakseni musta johto missä joku pikku mötikkä ja siihen soittimelta lisävirtaa ni avot

Comment

Mulla on -00 b5 avantti. Radio kuuluu kans tosi huonosti..välillä.. Eli kaupunkialueella kuuluu ihan hyvin mutta ajoittain rupee pätkiin tai suhahteleen..
                              Eilen parkkihallissa radio ei kuulunut auton käydessä, sammutin auton niin että virta jäi päälle, kas kummaa! Radio alkoi kuulumaan, suhisten mutta kuitenkin, PARKKIHALLISSA.
                              Eli millä tavalla auton käynti voi vaikuttaa radion kuuluvuuteen?? Autossa on siis Symphony soitin.
                              PS. Kaupungin ulkopuolella ei kuulu harvoin yhtään mitään.
                              -Niko

Comment

Working...
                              X