Käymällä jonkun VCDS:n omistajan luona luetuttamassa ne. Tai sitten kärsii sen muutaman satasen ja ostaa kaapelin omaksi. Edullisempaa ja luotettavasti toimivaa oikotietä onneen ei ole.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä vikakoodinlukija kannattaa ostaa?
Collapse
X
-
Olen hankkimassa OBD lukijaa jolla pitää pystyä nollaamaan myös esim. airbag- valo. Laite voi olla tietokoneen kautta toimiva tai "kapula"-mallinen. Olisiko foorumilaisilla ehdottaa hyväksi havaittua kustannustehokasta laitetta tai tietokoneohjelmaa satunnaiseen kotikäyttöön? autot on vm 2000 ja 2005 A4
Comment
-
Sama juttu, etsin jotain OBD scanneria, joka kattaa yleisimmät automerkit, ei pelkästään Audi. Hiukan hakuammuntaa haun kautta netissä ja sain muutaman:
www.lisavarusteet.fi -> iCarsoft CR Pro vikakoodinlukija +40 automallia hinta 398e
www.elekma.com -> iCarsoft EU Pro vikakoodinlukija hinta 329e
www.prylteknik.se -> iCarsoft CR Pro Flermärkes felkodsläsare OBD2 Nyhet 2019! hinta 2749 Skr
täällä lisää www.icarsoft.com dollareissa
www.aliexpress.com tarjoaa monenlaista haulla "OBD scanner" lähes puoleen hintaan yllä mainittuja scannereita.
www.snap-on.com tarjoaa hintavia scannereita.
www.autointhebox.com -> Launch X431 Pros Mini hinta 659dollar, ilmeisesti varteen otettava kilpailija Snap-on scannerille.
Riippuu mitä OBD scannerista haluaa. Tietenkin kaikki yleisimmät automerkit, vikakoodit+nollaus, live-dataa, sähköisen käsijarrun päivitys, ehkä ohjauspyörän asento, turbon toiminnan toteaminen jne. Värinäyttö ehkä. Toisissa useita kieliä kuten suomi. Ilmainen päivitys on plussaa, sillä eka vuosi ilmainen sitten maksaa äkkiä 350e/v !
En ole vielä päätynyt mihinkään..Mut halvat 5.00 dollarin purkit on kokeiltu ja yx VAG scanneri on varastossa - ymmärtää vain VW/Audi. Käyttöä olis perheen muillekin autoille.
Comment
-
Nyt hätäapuna ollut ELM327 Bt-obd2 lukija (30e)
https://www.teknikmagasinet.fi/tuote...obd2-bluetooth
Toiminut 99 vuoden TT:ssä ja 07 vuoden S6:ssa kohtuu hyvin, ei paras mutta ei surkein ELM327 klooni (tuki jopa osaa 1.4 käskyistä)
Ohjelmana toiminut riittävän hyvin MotorData OBD (Legion-autodata)
https://play.google.com/store/apps/d....motordata.obd
On saanut vikakoodit esiin ja nollattua, ohjelma on hidas eikä saa kaikkiin moduleihin yhteyttä, eikä pysty koodailemaan mitään.
Itselläkin tarvetta laitteeseen jolla saisi koodaukset ja adaptaatiot tehtyä. Onko VCDS ainoa järkevä, vai onko tuosta OBDEleven vehkeestä mihinkään?
Se pro oli jollain lisäcreditseillä jouluna 99e. Mutta herää epäilys, mihin noita credeittejä tarvitaan ja miksi, eikö se 99e laite ja kännyohjelma pitäisi riittää?
Miten tuo OBDEleven Pro ja VCDS Liten rekisteröity versio vertautuu keskenään, eli mitä pystyy ja mitä ei pysty tekemään?
Comment
-
Onko kenelläkään mitään kokemusta tällaisesta laitteesta?- iCarsoft RT II Renault/Dacia vikakoodinlukija (OBD2)
Jos ei löydy varmaa tietoa toimivasta laitteesta, niin pitää sitten itse kokeilla tuota tai jotain vastaavaa vekotinta.
(Itsellä on ollut VCDS vuosikaudet, mutta olisi hyvä, jos voisi tehdä jotain itse myös vaimon vm. -04 Renaultille.)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Blackslide Näytä viestiNyt hätäapuna ollut ELM327 Bt-obd2 lukija (30e)
https://www.teknikmagasinet.fi/tuote...obd2-bluetooth
Toiminut 99 vuoden TT:ssä ja 07 vuoden S6:ssa kohtuu hyvin, ei paras mutta ei surkein ELM327 klooni (tuki jopa osaa 1.4 käskyistä)
Ohjelmana toiminut riittävän hyvin MotorData OBD (Legion-autodata)
https://play.google.com/store/apps/d....motordata.obd
On saanut vikakoodit esiin ja nollattua, ohjelma on hidas eikä saa kaikkiin moduleihin yhteyttä, eikä pysty koodailemaan mitään.
Itselläkin tarvetta laitteeseen jolla saisi koodaukset ja adaptaatiot tehtyä. Onko VCDS ainoa järkevä, vai onko tuosta OBDEleven vehkeestä mihinkään?
Se pro oli jollain lisäcreditseillä jouluna 99e. Mutta herää epäilys, mihin noita credeittejä tarvitaan ja miksi, eikö se 99e laite ja kännyohjelma pitäisi riittää?
Miten tuo OBDEleven Pro ja VCDS Liten rekisteröity versio vertautuu keskenään, eli mitä pystyy ja mitä ei pysty tekemään?
Ja juuri näihin esiasetettuihin koodauksiin (tai appeihin) niitä krediittejä kuluu. Esimerkiksi start/stop toiminnon muutokset löytyy apeista suoraan, eli ei tarvitse mennä moduuliin ja sopeuttaa oikeita kanavia/arvoja käsin vaan koodaus tapahtuu vain valitsemalla haluttu toiminto ja krediitit häipyy tililtä. Vaikkapa tuo start/stop oletuksena pois päältä valmis koodaus maksaa 10 krediittiä. Toki sen voi käsinkin tehdä aivan kuten VCDSllä ja silloin se vaatii vain sen pro lisenssin, joka nykyisin on suoraan siinä obd palikassa sisäänrakennettuna. Myös long coding tuolla tuntuisi onnistuvan, hyvä laite ollut ainakin tähän mennessä ja saanut yhteyden kaikkiin moduuleihin.
Comment
-
Juu, menee tilaukseen tuo OBDeleven Pro. Meinaan tuo elm327 klooni on mitä on, eiköhän tuo sen korvaa ihan heittämällä. Jos sais ääniohjauksen ja video in motionin ja joitakin muita juttuja pikaiseen katsottua. Ei niin optimaalisesta UI:sitä ja surkeasta näppäimistöstä huolimatta en androidista omenaan vaihtaisi.. jospa roottaisi jotta saa liittymän muovattua itselle sopivaksi, jostain kun saisi vielä lumia 920/925 tason näppäimistön ja ennakoivan tekstinsyötön näihin niin olis kyllä..
VCDS tulee myös jahka joltain edulliseen hintaan saan kaapelin. Kiinteä yhteys ja ainakin 99.9% varmuudella toimivat vehkeet on kyllä pakko olla syvällisemmissä värkkäilyissä ettei vaan satu mitään..
Noista edullisista tuota elm327 värkkiä voin suositella, toki Kiinassa huonompia ja vielä huonompia versioita, joten hieman arpapeliä että saako hyvän vai huonon. Tuo teknikmagasinetin palikka lukee ja nollaa vikakoodit ainakin 99 8N TT ja 07 4F5 S6 ja maksoi 30e.
Kiitoksia neuvoista, jospa noita oppii käyttämään niin voi joskus itsensä lisäksi auttaa muitakin Autisteja.
Comment
-
Launchia oon ny muutaman kuukauden käyttäny. X-431 Pro v3. On sitten maailman eniten paras tähän astisista kokeilluista. Cayennessakin oli akun kuolemisen jäljiltä kilometrin mittainen vikalista, ei toiminu pyyhkijät, ei toiminu ilmajousitus, flekti huuti koko ajan taukoamatta, ratin asentoanturi oli hukannu sopeutuksensa joka aiheutti sitten kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin permanent vikakoodeja niin ettei oikein mikään toiminut. VCDS saa osaan muttei kaikkiin ohjainlaitteisiin yhteyden, Durametric on 20 vuotta jäljessä eikä toimi sekään oikein kunnolla. Porschet ylipäätään on diagnostiikkavehkeille vähän haastavia vaikka. Eilen ehtoolla tallissa tuolla Launchilla sain kaikki muut fiksattua paitsi sen rattianturin sopeutuksen joka vaatii vielä pienen ajolenkin.
Eilen töissä jostain ysärin lavanissanista sammutin airbagin vikavalon, ei tosiaankaan ollut mitään obd2 porttia vaan joku Nissanin oma proprietary töpseli vaan salkusta löytyi siihenkin sopiva välijohto ja homma toimii. Tähän asti kaikkiin saanut yhteyden jota kokeillut, uusiin ja vanhoihin. Saa tehtyä sopeutukset, koodaukset, logit. Erinomainen työkalu, jos nyt vähän arvokas.
Comment
-
Tervehdys. Hommasin tyttärelle 2004 A:sen ja nyt olisi hyvä aika hankkia jonkinlainen koodinlukija kun näitä Audeja on 2. En tiedä näistä mitään, hakusessa olisi perusvehje jolla saa mm. huoltonäytöt nollattua ja koodit luettua.Mikä vehje olisi helppo ja sopiva ?
Comment
-
Onko VCDS vieläkin se järkevin hankinta VAG vehkeille? Täytynee tuo vanha HEX-CAN päivittää ja 500€ tuntuu jo aika kovalta hinnalta. En ajatellut ottaa noita VIN rajoitettuja, kun säännöllisen epäsäännöllisesti jeesailee kavereita. Onko joku edullisempi lukija päässyt lähellekkään VCDS:ää?
Ja painotetaan vielä, että järkevintä (parasta) haetaan nimenomaan näihin perus VAG autoihin.
Comment
-
Otin köyhyyksissäni sen 3-vin version. Ajatuksena että päivittää sen sitten myöhemmin "täys" versioon kun tarvetta ilmenee. Vikakoodien luku ja logien ottaminen kun kuitenkin onnistuu rajattomasti myös tällä rajoitetummalla versiolla. Vain koodaukset ja sopeutukset kuluttaa vin paikkoja.
- 1 like
Comment
-
-
Tuolla noita on kerrottu, mitkä vaatii vin paikan. Jarrupalojen vaihdon uskoisin vaativan, kun tehdään basic settings kautta.
Will VCDS count a car's VIN as toward the license limit as soon as I plug into a particular car?
No! VCDS will never count a VIN toward the license limit without the user's explicit permission. It will always ask you first, thereby giving you the opportunity to decline to "register" a VIN in the interface. Besides, there are a lot of useful things you can do on an unlimited number of cars.
What functions are not VIN-Restricted?
A VIN-Limited interface can do Auto-Scans, Clear DTCs, and look at Measuring Values on an unlimited number of cars. I think this is important because I wouldn't want to keep an enthusiast from doing basic diagnostics on his friends' cars, or to use his VCDS when evaluating used cars he's contemplating buying. You wouldn't buy a used car without doing an Auto-Scan on it first, right? In addition, you can make channel maps on an unlimited number of cars because sending us those maps helps us improve the product.
What functions are VIN-Restricted?
In essence, it's those functions that actually change things in the car:- Adaptation
- Basic Settings
- Changing Codings
- Changing the Gateway Installation List
- Login or Security Access
- Output Tests
- Optical Bus Diagnostic
- Readiness
- Resetting SRI
- Turning Transport Mode on or off
What about older cars that do not know their VIN?
Simple: They are free. You can do anything and everything on those cars without them counting toward the license limit.
Which cars do and don't know their VIN?
Virtually all model year 2002 and newer do know their VINs -- basically those cars with Immo-3 and up. I believe the only model year 2000 car that had Immo-3 was the Audi A8, but a few others got Immo-3 in model year 2001.
If I sell one of my cars, can I de-register and free up that VIN slot?
No, it doesn't work that way. VINs are stored permanently. They cannot be erased.
Can I upgrade a 3-VIN license to 10 VINs, or a 10-VIN license to Unlimited?
Yes, absolutely. There's a provision for that in our store.
What if I'm swapping components from different cars?
If you're swapping components like instrument clusters or ECUs that have different VINs stored in them, you may have to register each of the different VINs.
-Uwe-
Comment
-
Tuosta uusia: https://vcds.tech/verkkokauppa/
Käytettyjä myynnissä täällä, torissa jne aina silloin tällöin.
Comment
-
Minulla oli aikanaan juuri tuommoinen Autel VAG puikula, taisi olla e-villesta ostettu. Luki moottorin koodit kyllä A4 B6 paristakin yksilöstä, oletettavasti lukee tuollaisen C5 aikakauden A6:stakin. Semmonen siinä vaan on, että antaa geneeriset OBDII-koodit vain pihalle, niitä pitää sitten osata tulkita ja googlata.
Comment
Comment