En tiedä tuliko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta kirjoitetaanpa kuitenkin.
Eli tänä aamuna vm -00 audi S8 teki seuraavaa: yritin lähteä aamulla normaalisti töihin, mutta kun aukaisin ovet ja yritin käynnistää auton starttimoottori naksahti muutaman kerran.
Tämän jälkeen ajotietokoneen näytölle tuli jarrujen varoitusvalo ja kuului muutama piippaus.
Auton sisävalo paloi himmeänä, joten aloin aluksi epäilemään akkua, mutta yritin kuitenkin käynnistää autoa vielä ja tällä kertaa tuli taas se jarruista valittava punainen ympyrä ja piippaus ja nyt ajotietokone näytti virrat päällä, että kaikki ovet on auki vaikka vain kuskin ovi oli auki.
Lisäksi mittaristossa syttyi vain ABS-valo ja toinen jossa oli keltainen auton kuva, tuosta viimeisestä en nyt lonkalta muista mitä se symboli tarkoitti...
Hain sisältä vara-avaimen ja kokeilin sillä, mutta tällä välin kaukolukitus oli lukinnut ovet jotka sitten tietenkin avasin.
Ovet aukesi normaalisti, mutta vilkut ei enää vilahtaneet sen merkiksi että ovi olisi auki.
Autoon annettiin myös lisävirtaa, mutta se ei vaikuttanut mitään ja nyt illalla, kun tulin töistä ja kävin kokeilemassa autoa niin enää ei syttynyt mikään valo eikä kaukolukitus toiminut joten jouduin aukaisemaan ovet vanhaan malliin.
Akku ei mielestäni ole tämän vian takana, mutta otin akun kuitenkin irti ja vein sen talliin lataukseen, kun se kuitenkin oli päässyt tyhjenemään jostain syystä.
Oma veikkaus on että ecu tai joku muu ohjain-boksi on saanut kosteutta pahemman kerran? Kun tässä on ollut taas niin vaihtelevat säät, kun vähän väliä tulee vettä tai räntää.
Yritän huomenissa tutkia liittimiä yms. ja saada kosteutta/vettä poistettua autosta ihan kotikonstein ja jos sitten laittaisi myös akun takaisin ja yrittäisi taas saada autoa käyntiin.
Tämäkin siis JOS ilmat sen sallii...
Missähän tässä mallissa on tuo ecu-boksi?
Jos kyseessä ois bemarin niin tietäisin heti, mutta audit on minulle vielä vähän vieraita laitteita tämän puolesta...
Ja onko mahdollista, että auto tulisi kuntoon sillä että auto vietäisiin lämpimään halliin tutkittavaksi ja kuivumaan?
Huomenna joudun siis säätämään kotipihalla, kun "autotalliin" tuo möhkö ei mahdu.
Vai tuleeko reissu merkkiliikkeeseen joka taas maksaa varmasti nätin läjän euroja?
Siirtolavallahan tuon joutuu sinne sitten viemään...
Eli tänä aamuna vm -00 audi S8 teki seuraavaa: yritin lähteä aamulla normaalisti töihin, mutta kun aukaisin ovet ja yritin käynnistää auton starttimoottori naksahti muutaman kerran.
Tämän jälkeen ajotietokoneen näytölle tuli jarrujen varoitusvalo ja kuului muutama piippaus.
Auton sisävalo paloi himmeänä, joten aloin aluksi epäilemään akkua, mutta yritin kuitenkin käynnistää autoa vielä ja tällä kertaa tuli taas se jarruista valittava punainen ympyrä ja piippaus ja nyt ajotietokone näytti virrat päällä, että kaikki ovet on auki vaikka vain kuskin ovi oli auki.
Lisäksi mittaristossa syttyi vain ABS-valo ja toinen jossa oli keltainen auton kuva, tuosta viimeisestä en nyt lonkalta muista mitä se symboli tarkoitti...
Hain sisältä vara-avaimen ja kokeilin sillä, mutta tällä välin kaukolukitus oli lukinnut ovet jotka sitten tietenkin avasin.
Ovet aukesi normaalisti, mutta vilkut ei enää vilahtaneet sen merkiksi että ovi olisi auki.
Autoon annettiin myös lisävirtaa, mutta se ei vaikuttanut mitään ja nyt illalla, kun tulin töistä ja kävin kokeilemassa autoa niin enää ei syttynyt mikään valo eikä kaukolukitus toiminut joten jouduin aukaisemaan ovet vanhaan malliin.
Akku ei mielestäni ole tämän vian takana, mutta otin akun kuitenkin irti ja vein sen talliin lataukseen, kun se kuitenkin oli päässyt tyhjenemään jostain syystä.
Oma veikkaus on että ecu tai joku muu ohjain-boksi on saanut kosteutta pahemman kerran? Kun tässä on ollut taas niin vaihtelevat säät, kun vähän väliä tulee vettä tai räntää.
Yritän huomenissa tutkia liittimiä yms. ja saada kosteutta/vettä poistettua autosta ihan kotikonstein ja jos sitten laittaisi myös akun takaisin ja yrittäisi taas saada autoa käyntiin.
Tämäkin siis JOS ilmat sen sallii...
Missähän tässä mallissa on tuo ecu-boksi?
Jos kyseessä ois bemarin niin tietäisin heti, mutta audit on minulle vielä vähän vieraita laitteita tämän puolesta...
Ja onko mahdollista, että auto tulisi kuntoon sillä että auto vietäisiin lämpimään halliin tutkittavaksi ja kuivumaan?
Huomenna joudun siis säätämään kotipihalla, kun "autotalliin" tuo möhkö ei mahdu.
Vai tuleeko reissu merkkiliikkeeseen joka taas maksaa varmasti nätin läjän euroja?
Siirtolavallahan tuon joutuu sinne sitten viemään...
Comment