Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihto coupeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ratin vaihto coupeen

    Moi,

    Itsellä on coupessa 4- puolainen bägillinen ratti ja haluaisin vaihtaa vähän tyylikkäämpään 3 puolaiseen. Miten onnistuu vanhemman s2 bägittömän ratin vaihto? Kun sellainen sattuu olemaan.

    Mites katsastuksessa? Pitää joko muutoskatsastaa tai vaihtaa aina orkkisratti ja nollata bägivalo? Ratti varmaan sopii suoraan, mutta lähteekö apparinkin bägi pois käytöstä, jos vaihtaa bägittömän ratin?

    Onko muiden mielestä vaihdossa mitään järkeä? :)

  • #2
    En mene kyllä vannomaan, mutta tais olla silleen että jos on ollut lisävaruste niin saa poistaa. Jos taas vakiovaruste, niin sitten ei onnistu.

    Comment


    • #3
      Veikkaan, että helpommaksi tulee jos ostat bägillisen 3-puolaisen ratin. Ei varmaankaan halvemmaksi tule, mutta muistelisin että kun airbagin poistaa, tarvitaan maahantuojalta lausunto.

      Ja voit varmaan myös päätellä, kuinka innoissaan he niitä kirjoittelevat :)
      Näin muistelisin kun vaihdoin itse ratin toiseen autoon.

      Comment


        #4
        Niin. Kyllä se varmaan helpommin käy jos vaihtaa toisen bägillisen, Mutta opiskeliana täytyy jonkunaikaa kerätä kolehtia tuohon bägilliseen.

        Comment


        • #5
          Juu tuo maahantuojan lausunto homma unohtui. Kannattaa varmaan konttorilta varmistaa miten nykyään on asianlaita.

          Comment


            #6
            Adapterilla tuohon menee sitten uudemmatkin ruorit. Ei tartte aikakauden tuotosta metsästää.

            Comment


            • #7
              Oletan että samanlainen ratti myös V8-mallissa.

              Bägillä varustettuun autoon ei tehdä hubeja. Eli joutuu virittämään, tai vaihtamaan sen ratin vastakappaleen missä on töötin kontaktipinnat sun muut, bägillisissä autoissa se on erilainen kuin bägittömissä. Vaihdon jälkeen muut bägit toimivat ok, mutta valo tulee syttymään mittaristoon, helpoimmalla pääsee kun sen poistaa ja laittaa vaikka tarran apparin puolelle. Säästyy mahdolliselta niuhotukselta konttorin puolella. Siitä en tiedä tarkastavatko laitteet jos sinulla kerran otteessa tms. lukee että airbag löytyy.

              Tuohon maahantuojanlausuntojupakkaan ei kannata lähteä, mieletön savotta. Lisäksi pitäisi muuttaa auto bägittömän kaltaiseksi, turhaa työtä.

              Comment


              • #8
                RS2/A6 3puolainen airbag-ratti

                E. Uusilla työkaluilla saa ihmeen hyvin auki ruuvit.

                Purin tuota vanhaa rattia pois ja sovittelin uutta 3-puolaista tilalle, niin eihän se ihan heittämällä sovikaan.
                Mulla on jo RS2:n rattiakselin suojamuovit, mutta niissä on eroja coupen vastaaviin, esim. kiinnikeruuvien paikat.
                Nuo nyt voi kyllä porata kohdalleen, mutta vanhassa alasuojamuovissa on pienempi keskireikä ja olake joka vastaa viiksipakettia, uudessa reikä on isompi ja ilman olaketta. Kannattaisiko vaihtaa sopiva viiksipaketti, jolloin kiinnikereiät olisivat myös kohdallaan?
                Viimeksi muokannut vV8m5; 30.8.2010, 07:44.

                Comment

                Working...
                X