Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huoltoilmaisimen kuittaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huoltoilmaisimen kuittaus

    Ostin juuri A6 vm.-05 ja ajattelin tehdä siihen huollot itse. Mutta hakusessa olisi yksinkertainen laite jolla saisi huollon kuitattua tehdyksi. Kyllähän täällä kaikkia hienoja VAG-Comeja esitellään mutta sellaiselle ei nyt ole tarvetta. Simppeli laite (jotain tuollaista: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16924 ) mutta tuossa ei taida olla juuri tuota kyseistä ominaisuutta ainakaan äkkiä vilkaistuna?

    Onko tietoa mistä kuittauskoneen saisi edullisesti?

    #2
    Huoltoilmaisimen kuittaus
    Ostin juuri A6 vm.-05 ja ajattelin tehdä siihen huollot itse. Mutta hakusessa olisi yksinkertainen laite jolla saisi huollon kuitattua tehdyksi. Kyllähän täällä kaikkia hienoja VAG-Comeja esitellään mutta sellaiselle ei nyt ole tarvetta. Simppeli laite (jotain tuollaista: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16924 ) mutta tuossa ei taida olla juuri tuota kyseistä ominaisuutta ainakaan äkkiä vilkaistuna?

    Onko tietoa mistä kuittauskoneen saisi edullisesti?
    Jos huollot meinasit itse tehdä, niin suosittelen tuota VAG-commin ostoa...
    Myös se etu että pystyt lukemaan noita vikakoodeja tekämään pieniä muutoksia jos on tarve...
    Varmasti maksaa laiteen hinnan takaisin...=)
    Kaljat otat aina kavereilta, jos kuittailet niidenkin huoltovaloja?

    129e taitaa olla suomenkielinen (osa englantia) versio nykypäivänä. Itse maksoin 100e vastaavasta kapistuksesta...

    Comment


      #3
      Kyllä se VAG-COM eli nykyinen VCDS maksaa ihan sen ~300 rahaa (€ tai $) mitä ennenkin, ja edelleenkin englanniksi (ja hyvä niin). Piraattikaapeleita saa 30-150eur väliltä ties minkälaisia, mutta niihin testatusti liittyy aina jotain ongelmia. Vanhempia versioita (409 jne.) voi käyttää ns. laillisesti kopiopiuhoillakin.

      Nuo stand-alone laitteet ovat ainakin osin ihan toimivia, mutta niihin liittyy vaativammassa käytössä erinäisiä ongelmia (ei pääse kaikkiin moduuleihin jne.). Lisäksi ei ole esim. mitään "opastusta" koodauksiin, kuten tietokoneversiossa. Tuollainen sopiikin lähinnä koodien lukuun ja juuri esim. huoltoilmaisimen nollaukseen. Ja toki kulkeen näppärästi mukana.

      Itselläni V-Checker VAG PRO CAN tjsp. auton hanskalokerossa, ja VCDS läppärillä jos jotain muuta tarttee tehdä kuin yhden moduulin koodit lukaista.
      Viimeksi muokannut dumo; 20.11.2009, 11:23.

      Comment


      • #4
        No nyt löytyi tuollainen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16926
        Tuolla pitäisi onnistua. Paljon on ainakin ominaisuuksia...
        Onko kokemuksia?

        Comment


          #5
          Jos jotain ostat dealextremestä, osta tämä: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24361

          Ainoa mikä kannattaa on siis VAGcom eli nykyinen VCDS.

          Comment


          • #6
            Jostakin jutuista sain käsityksen, että saa kuitattua painamalla pohjaan oikeanpuoleisen napin, eli matkamittarin pohjaan ja laittamalla virran päälle. Sitten piti vetää vasemman puoleista tikkua.

            Tämä ei kyllä toimi ainakaan mulla -93 C4:llä.

            Mikäs siinä sitten toimis tai mitä tein väärin? Vag-comilla ei saanut sitä kuitattua edes ammattilainen

            Comment


            • #7
              Toi noin... Mihin -93 C4:ssä ne huoltoilmoitukset tulee näkyviin?

              Comment


                #8
                Ei ole kyllä huoltoilmaisinta ysikolmosessa, joku autocheck-juttu täytyy olla kyseessä. Niihin ei ole vakkomilla pääsyä.

                Comment


                • #9
                  Sitä mä just meinasin kun ei siinä ole digimittariakaan, alkuperäisesti ainakaan.

                  Comment


                  • #10
                    Mun kulkineessa profiilin c4 ,huolto valo palaa trippimittarin digitaalisessa näytössä.Siihen tulee ilmoitus olikohan se "in1" ja "in2" tarkoittaen pikkuhuoltoa ja suurtahuoltoa.Piippaa ensin kun laittaa virrat päälle , Palaa varmaan kaksi minuuttia ja sammuu sitten.

                    Comment


                    • #11
                      Niin, joo Audeista ymmärtämätön ei saa näistä jutuista oikein kiinni.

                      Siis C4, jossa Check Engine palaa oikeanpuoleisessa sivupalkissa, kuvittelin sen olevan huoltovälin ilmaisin, mutta ilmeisesti jotain muuta? Se sammuu jarrua polkaisemalla.

                      Comment


                        #12
                        Se on kyllä moottorin vikavalo. Vikakoodit kertoo, että mitä se vilkuttelee.

                        Comment


                          #13
                          Jos tallennan mittariston 02 kanavaan uuden nollan entisen päälle ni nollaako se huoltovälin vai rupeeko hetken päästä vilkuttaan huoltoa? Eli jos siis vaikka öljyt vaihdetaan ennen mitää ilmotusta ja tallentaa vain uuden nollan.

                          Comment


                            #14
                            Laskurien arvot pitää nollata minusta myös.

                            Comment

                            Working...
                            X