Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bose

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Bose

Tuli hommattua tollanen a4 avant 11/97. soitin on vaihdettu pinohiireen.. ja vain etukajarit toimii.. käytin soittimen pois ni joku valopää oli katkonu ne bosen johot ja liittimistä ei tietoa..tarkotus ois laittaa sokeripala ja rca muokata ja silleen... Et voisko joku fiksu ihminen kertoa noi bose sydeemin johtojen värit.. Et sais sydeemin kerralla pelittään.. ;)

Mulla on ehkä tallella oman auton Bosen johtojen värit, siis auton johtosarja - Bosessa kun oli ihan eri väritykset. Katon illalla jos löydän niin postaan ne tänne. Huomioitavaa on se että ainakin jenkkiautot omaavat taas eri värikoodit johtosarjassa joten noistakan mun väreistä ei mitään 100% takeita oo...

Comment

HUOMIO! Nämä ovat siis omasta autosta enkä takaa että ovat samat muualla! Ja sekin että nämä kirjoitettu ylös tallissa muun tohinan keskellä joten virheen mahdollisuus ON olemassa...

Mallia "Pääväri / viirun väri", ja siis auton johtosarjasta, takakontista otetut värit.

Jännite yms:

+12 Volttia: Punainen / Sininen
      Herätevirta: Valkoinen
      Maa: Ruskea

Linjalähdöt:

Linjalähdöt, yhteinen maa: Ruskea / Punainen
      Linjalähtö, etu oikea: Keltainen
      Linjalähtö, etu vasen: Harmaa / Sininen
      Linjalähtö, taka oikea: Sininen / Punainen
      Linjalähtö, taka vasen: Sininen / Vihreä

Kaiutin

Etu oikea +: Punainen / Valkoinen
      Etu oikea -: Ruskea / Valkoinen
      Etu vasen +: Sininen / Valkoinen
      Etu vasen -: Sininen / Ruskea
      Taka oikea +: Ruskea / Musta
      Taka oikea -: Punainen / Vihreä
      Taka vasen +: Ruskea / Punainen
      Taka vasen -: Sininen / Vihreä

Mulla on näköjään muutama virhe kun esim. Linjalähtö, taka vasen ja Kaiutin Taka vasen - ovat samaa väriä, mutta kaiutin lähdöt olivat muistaakseni kaikki pareittain kiedottu, ainakin takakontin päässä, joten se ehkä auttaa... Voihan se olla että olivat autossa samalla väreillä mutta... Tuon parempaa apua ei nyt tähän hätään saa minulta :(

Mittaamalla löytänee ainakin maapiuhat sekä kaiuttimet?

Comment

Täs oon jonku aikaa yrittäny saada toimiin tota bosea mut ei... tilasin jj-hifiltä sen adapterin ja kokeilin... mut ei...
        Eli mankan perästä lähtevistä johdoista tahtois saada tietoa viisaammilta....

Värit:

Keltainen.. Heräte??
        2*Valkoinen.. Kaiutin singaali??
        Violetti.. Yhteinen maa??
        Valkoinen/keltainen.. ???
        Nämä mankalle tulevien johtojen kans samassa nipussa...

Sit omassa nipussaan:
        Musta/punainen.. ???
        Harmaa/keltainen.. ???

Jos jollain on tietoa et onks oikein noi mitkä luulen olevan ja et mitä noi loput on ni olis hyvä...
        Tai jos joku tietää oulun seudul jonku paikan missä ton sais toimiin ni seki ois eteen päin... =)

Comment

up...

Comment

Tuota tuota minä sain omaan Audiini sen BOSE:n toimimaan siten, että irrotin sen vanhan mankan irti autosta. Ja siinä ainakin mun mankassa oli siihen päälle teipattu sen BOSE:n johtojen kytkentä kaavio. Joten suunnistin suoraan autosähköliikkeeseen ja sain sieltä neuvoa, että miten se tulee kytkeä. Ei siinä kytkennässä ole mitään vaikeaa kunhan vaan osaa kytkeä sen rca:n ku se BOSE:han kytketään rca:lla siihen uuteen soittimeen. Eli käyppä kyselemäaaä apuja jostai liikkeestä, tai voisin kyllä lähettää sulle oikean kytkentäohjeen BOSE:lle kun mulla on se itsellä?

Comment

Voishan sitä kokeilla jos sulla on lähettää se kytkentä ohje.. jos vaik sais toimiin ton..

Comment

Eroon Bosesta: emännän C4 Avantin takaovien kaiuttimilla heitin siis kuikkaa ja Hertzin erillissarja tilalle. Alkuperäinen johtosarja jäi paikoilleen ja uudet johtimen saa vedettyä takaoven palkeen ja kynnyslistan välistä.
                Samalla voi rasvata takaoven lasinnostimen mekanismin.
                Totesin, että etuoven kaiutinsatsi vaikuttaa ulkoisesti ihan laadukkaalta, joten jätin ne paikoilleen. Aikaisemman virtalukkorempan yhteydessä olin vetänyt virtalukon liittimestä johdon keskikonsoliin siitä pinnistä, johon tulee sähkö, kun avain painetaan paikoilleen.
                Kun hankkii tarvikekaupasta ISO- liittimeen käyvät irralliset johdonpäät, ei tarvitse turmella soittimen omaa johtonippua (Pioneer). Kytkentä on tämän jälkeen helppoa kuin heinänteko esim. ammattilaisten kavahtamalla sokeripalalla.
                Jatkuvan sähkön ja maan saa alkuperäisestä johtonipusta, pl. valaistus, jonka ryöstin viereisestä tupakinsytyttimen liittimestä. Vahvistinantenni saa kaiketi sähkönsä muualta?
                Loppusaldo: kun ottaa huomioon, että soitin ja osa tarvikkeista oli ennestään ja kaksitiesarjasta piti pulittaa 80?, on järjestelmän sointi hintaansa nähden hyvin tyydyttävä. Bassotoisto on ymmärrettävän ohut, mutta järjestelmään on helppo lisätä vahvistin, kun vetää taakse rca -piuhan ja subbari mahtuu varapyörän sisälle.

Comment

heh.. tarkotus oli ensin laittaa vanhasta autosta kaikki popit... mut sit mietin et ei niil loppujen lopuks tee muuta ku rikkoo kuulon... ;) Mut toisaalta haluttas saada vähän bassoa kuulumaan ilman kotelojen tekemistä+muuta.. Sillä haluaisin sada ton bosen toimiin ku on jo valmiina autossa paikollaan.. mut jos ei onnistu ni pitää laittaa entiset popit takas ja liittyä kuurojen kerhoon... ;) ...Ei herneitä kenenkään nokkaan..... =)

Comment

Working...
                  X