Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälleen kerran bose mättää...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Jälleen kerran bose mättää...

Alko Bose consert ottaan jostain vallan kaameita häiriöitä...
    Eli ottaa laturista kierrosten mukaan tutun vihellyksen,painat jarrua, antaa abseista kivan häiriön?
    Orkkis soitin on paikoillaan, on myös kokeiltu uutta blaukkarin soitinta johtosarjoineen mutta vihellys consert jatkuu.

Purkasin peräpäästä vahvistimen ja jakosuotimen näkösälle mutta eipä niistä paljoa viisastunu...
    Oisko mahdollista et vahvistimesta on joku kondensaattori ottanu itteensä?
    Johdot on käyty läpi.

Jos joku on purkanu oman "huippujärjestelmän" autostaan niin vois ilmotella jos on halukkuutta luopua allamainituista hiluista.

Järeän subbarin:) vahvistimessa lukee:
    E AMP,100W,B5 AVANT

Vahvistimessa taas:
    Kunden-NR: 8D9 035 381 B
    R & S : 226505
    BEZEICHNG: B5 AVANT BASSBOX
    1268. K3

Bose vihelsi

Hei
    Itsellä B4.ssä vanhempi systeemi mutta vinkunaa otti sekin aikansa (takakaiuttimista kuului joten aloin heti etsiä syytä sieltä enkä soittimesta)

Purkamalla takaovien vahvistin- ja kaiutin paketin näkösälle ei oikein viisaammaksi tullut, juotin silti kolvilla näkösällä olleet juotokset uusiksi ja kasasin paketin takaisin siten että joka liittimeen tuli contact spray suihkaus. -> vinkuna hävisi, ilmeisesti jossain huono maa tms. mystistä.

Varsinaisesti syytä en löytänyt mutta nyt on vuoden toiminut ok, epäilisin että joku liitin ei vain ottanut kunnolla maita. Tuota ABS häiriötä en kuullut itsellä.

Comment

Unohdimpa mainita et mystinen häiriö(matala ääni,urina) tulee myös jos auto ei ole käynnissä eikä virrat päällä, eli pelkkä soitin päällä.

Edit:
      Nämä kaikki ylimääräset mölinät tulee kaikista kaijuttimista.

Comment

Jaahah, leikö kohta tyyppivika, tuo takakaiuttimien vinkuna. Mulla huutaa oikea, mutta ei aina. Useimmiten reilu nyrkinisku kojetauluun riittää, toisinaan ääni katoaa kuskin puolen sähköikkunanappuloista. Joskus tulee etsittyä kuoppaa tiestä ...

Kunhan ilmat tästä lämpenevät, lähestyn omaa ongelmaani radio-osaston kautta. Radio on Pioneer DEH-5530 ja jos en ihan väärin muista, alkuperäisen Gamman rungossa olleelle (maadoitus?)piuhalle en keksinyt mitään järkevää paikkaa. Joko se tai itse kasatut RCA-sokeripalaliitokset linjalähdössä.

Paikallinen radioasentajaliike tosin mainitsi, että tuon vinkunan jälkeen monet vaihtavat laturin, mutta minä en heti näillä hinnoilla.

Comment

Eli se kondensaattori joka asennetaan soittimen ja BOSEn välille kun laitellaan "parempi" soitin audiin poistaa juuri tuollaisen häiriön. Esiintyy myös kun moottori ei ole päällä, jos virratkin ottaa pois, niin katoaa.

Eli jos kondensaattori on kärähtänyt tuosta välistä (olen itseni antanyt ymmärtää että tuo kondensaattori olisi valmiina orkkis soittimissa, siel sisällä jossain), niin tuollaiset häiriöt lienee mahdollisia. Myöskin jos tuossa soittimen ja BOSEn välisessä "potentiaali" johdossa on katkos/huono kontakti, aiheuttanee myös saman häiriön.

Tällaisia tulisi mun mieleen...

Comment

Working...
          X