Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 puhaltaa liian lämmintä ilmaa (AUTO-asennossa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 puhaltaa liian lämmintä ilmaa (AUTO-asennossa)

    Onko muulla tätä ongelmaa? Pidemmässä matka-ajossa saa kokoajan laskea lämpötilaa. Jossain vaiheessa tekee mieli jo napata manuaalille tuo laite kun liian läämintä tulee eikä viitsi LO huudattaa puhallinta. Saako ton jotenkin säädettyä vag-comilla? Vikakoodeja ei ole.

    Muissa autoissa mulla on kyllä pysynyt niin että kun siihen sen 20-21 astetta laittaa niin ei siihen tarvi ikinä koskea..

    Onglemaa ei ole kun ajaa 30min pätkiä mutta 1h ajossa saa alkaa takkia riisumaan tai lämpötilaa pudottamaan. Moottorilämpö ~92 astetta.

  • #2
    Itsellä täysin sama ongelma. Kertokaa vaan joku ratkasu tähänkin ongelmaan niin pääsis kiusallisesta vaivasta eroon...

    Comment


      #3
      On se hyvä, että on kohtalontovereita, täällä myös lapa pystyssä.

      Comment


      • #4
        Mä en ainakaan ole tollasta huomannut. Kesästä asti on 20-21 ollu eikä oo tarvinnu siitä muuttaa.

        Comment


        • #5
          Saabissa mulla oli tuontapaista vaivaa ja siihen auttoi, kun imuroi sen sisälämpötilan trrmostaatin päältäpäin... Siihen kertynyt pöly jotenkin häiritsi sitä termostaattia...
          Viimeksi muokannut Hece R; 14.11.2009, 08:21. Perustelu: MIten noin lyhyeen kommenttiin saa noin monta typoa?

          Comment


          • #6
            Vähän samansuuntaista vaivaa täälläkin, useamman tunnin kestävällä matkalla ilmenee. Toinen vaiva on se, että puhallus menee liian pienelle teholle, varsinkin jos autossa on useampi matkustaja. Talvisaikaan kun puhallus menee hiljalleen 1-2 "viirulle", niin alkaa lasit huurtua ja sitten täytyy pitää manuaalilla lisää puhallusta että pysyy takanakin lasit kirkkaana. Onkohan tuo mitenkään säädettävissä?

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja simppa80
              Onko muulla tätä ongelmaa? Pidemmässä matka-ajossa saa kokoajan laskea lämpötilaa
              Mietin itsekkin kerran samaa asiaa. Tulin siihen tulokseen, että tuleehan se kämpän sisälläkin kuuma, jos istuu tuntitolkulla takki päällä.
              Ratkaisin ongelman pitkien matkojen osalta sillä, että heitän päällystakin pois ennen ajoon lähtöä. Kuumuus loppui siihen.

              Vähän samansuuntaista vaivaa täälläkin, useamman tunnin kestävällä matkalla ilmenee. Toinen vaiva on se, että puhallus menee liian pienelle teholle, varsinkin jos autossa on useampi matkustaja. Talvisaikaan kun puhallus menee hiljalleen 1-2 "viirulle", niin alkaa lasit huurtua ja sitten täytyy pitää manuaalilla lisää puhallusta että pysyy takanakin lasit kirkkaana.
              Mielestäni normaalia toimintaa. Automaattinen ilmastointi saavuttaa halutun lämpötilan ja pyrkii pitämään sen.
              Taitaa talvisaikaan merkissä, kun merkissä, takimmat lasit huurtua isommalla porukalla. Säätöjä ei taida olla, kuin pelkästään manuaalisesti lisäämällä.

              Comment


              • #8
                ISäukon mersu huurtui joka puolelta kunnes joku keksi sisäilman kierron läpän jääneen päälle. Näppärä remppamies veti sen nippusiteellä väkisin auki ja heti loppui huurtumisongelmat.

                Comment


                  #9
                  Ilmastoinnin ohjausyksikön vikakoodit kannattaa lukaista jos epäilyttää. Jos ei koodeja ole (kuten ketjun aloittajalla), vikaa tuskin on. Varmuudeksi suosittelen kuitenkin ajamaan output-testin, jolloin käydään kaikkien toimintojen ääriasennot läpi. Jos kone on lämmin niin tuntee hyvin lämpötilasäätöläpän toiminnan. Yleisesti ottaen voi olla ohjainyksikössä tai läppämoottoreissa vikaa. Itselläni oli kerran yksi liitin irti ja sen takia ei lämpötilaläppä liikkunut, ja autossa oli todella kylmä.

                  Uusissa ilmastoinnin ohjausyksiköissä saa lämpötilaskaalan 16C asti, jos tykkää toppatakissa ajella. Muutenkin käsittääkseni lämpötilan säätö toimii fiksummin. Mutta kuten sanottu: Kannattaa "kuumuutta" ihmetellessä miettiä, että jos on samoissa vaatteissa 18-22C lämpötilassa autossa kuin -20C pakkasessa ulkona, niin saattaa tuntua vähän lämpimältä.

                  Ja tuo huurtumisongelma on juuri niin kuin tuossa aiemmin kuvattu. Ilmastointi pyrkii pitämään sisätilan halutun lämpöisenä, eikä sillä ole mitään tietoa siitä että takana istuu kolme hikistä miestä huurruttamassa takaosan ikkunoita. Ainoa "korjaus" on manuaalinen säätö tai huurunpoistoasento.

                  Comment


                    #10
                    Tosin ei tuolla autossa oikeen tarkene talvella t-paidallakaan, vaikka ilmastointiin ois säädetty 21c. Sen verran säteilee ikkunat kylmää pakkasella. Vai oisko nuo ilmatoinnit niin fikuja, että ottavat huomioon pakkassäällä ihmisten mahdollisen pukeutumisen:) Pitäs joskus mitata mikä on todellinen lämpötila autossa.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos vastauksista. Kohtalon tovereitakin löyty sen verran, ongelmaan ei taida olla lääkettä vaan kysessä normi toiminto. Pitää tosiaan laittaa sellanen digi.lämpömittari auton sisääle väliaikaisesti ja tarkkailla mitä se näyttää..

                      Comment


                      • #12
                        Tuon erillisen mittarin "oikean lukeman"kanssa on ihan sama ongelma mikä tuolla automaattisäädölläkin on toiminnassaan. Pienikin mittauspaikan muutos vaikuttaa lukemiin paljon eli jos sen laittaa vaikka kojelautaan niin pitemmän päälle kojelauta lämpenee johtumalla, ikkunan lähellä "hohkaa" kylmää, jos mittarin sijoittaa roikkumaan vaikka katosta vapaaseen ilmatilaan niin ilmavirtaukset voivat olla pienenkin matkan päässä erilaiset, suora auringonpaiste saa tuntumaan lämpimämmältä kuin ilman lämmöstä vois pätellä...

                        Comment


                        • #13
                          ilmastoinnin nopeus

                          Täytyy mainita miten toinen merkki on ratkaisut ilmastoinnin nopeuden talvella.

                          Porukoilla -05 Vectra ja siinä saa valikosta valita automaatti-ilmastoinnin puhaltimen tehokkuden. Löytyy kolme vaihtoehtoa: hidas, normaali ja voimakas. Kesällä normaali on hyvä ja talvella kun laittaa voimakkaan päälle, niin saa nopeus olla koko ajan automaatilla, koska ei pudota puhallusta liian pienelle. Pieni oivallus Opelilta, mutta käytännössä tosi mukava.

                          Enemmän itseä harmittaa ilman automaattinen jako. Auto asennossa puhkuu aivan liikaa jalkotilaan ja tästä johtuen jalat "kiehuu". Itsellä tulee otettua jalkotilan puhallus kokonaan pois, kun on lämmennyt. Kovilla pakkasilla sitten pitää välillä laskea sinne ilmaa kesken ajon.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
                            Tuon erillisen mittarin "oikean lukeman"kanssa on ihan sama ongelma mikä tuolla automaattisäädölläkin on toiminnassaan. Pienikin mittauspaikan muutos vaikuttaa lukemiin paljon eli jos sen laittaa vaikka kojelautaan niin pitemmän päälle kojelauta lämpenee johtumalla, ikkunan lähellä "hohkaa" kylmää, jos mittarin sijoittaa roikkumaan vaikka katosta vapaaseen ilmatilaan niin ilmavirtaukset voivat olla pienenkin matkan päässä erilaiset, suora auringonpaiste saa tuntumaan lämpimämmältä kuin ilman lämmöstä vois pätellä...
                            Niin, kojelaudassahan on valosensori ilmastointia varten.

                            Comment


                            • #15
                              Sama täälläkin 20 astetta on liikaa kun tulee takki päällä kuuma, kysyin asiasta Audi centeristä herttoniemestä n.3 v sitten ja sanoivat että kaikki on kunnossa mutta ilmastointia pystyy jonkin verran mukauttamaan.

                              En tiedä mitä tarkoittivat mutta minulle sitä ei silloin kyllä tehty.

                              Comment

                              Working...
                              X