Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT -06 oikea navi DVD ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi TT -06 oikea navi DVD ?

Morjesta,

Olen jo hetken miettinyt onko minulla RNS-E, vai MMI navigaattori autossani.. Nyt se olisi hyvä selvittää, enkä ole näiltä sivuilta (tai googlella) löytänyt vastausta. Osaisiko joku konsultoida?

Kyseessä on siis uutta korimallia oleva TT -06 3.2l DSG ja navigaattorissa lukee Audi Navigation. Olisi kuvakin, mutta en osaa liittää sitä tänne.. :/

Jos joku osaa neuvoa, niin hieno asia :) Ja sitten olisi vielä mukava hankkia jostain sellainen DVD, esimerkiksi halvalla, kun kaikki rahat meni autoon - ja enemmänkin.

Kiitos avustaville!

Onko värinäyttöinen Navigation plus
    TT:ssä ei ole MMI:tä, joten se on joko RNS-E tai köyhempi.

Comment

Jos näyttö on punainen, niin se on BNS (Audi Navigation, ilman plussaa), ja se ei syö DVD-levyjä.

Comment

Punainen näyttö. Kyllä kyse on Audi Navigation:sta, ei ole plussaa. Ikävä kyllä :/
        Jos kyse on siis BNS:stä, niin mistäs tällaisen CD:n voi hankkia järkihintaan (jos siis ei mene DVD:tä)..?

Kiitos dumo ja amalin avustuksesta, nyt tiedän jo paljon enemmän!

Comment

Järkevintähän on päivittää plussaksi, menee heittämällä BNS:n tilalle. Jos haluaa vähän halvemmalla päästä, niin sitten kannattaa yrittää se navi-CD etsiä. Navi-CD:t ovat maa/aluekohtaisia (Suomen kohdalla oikea levy on Skandinavia), kun taas DVD:t käytännössä maanosittain. Laittomasti sitä ei saa (toisin kuin DVD:n). Joku voi väittää muuta, mutta uskallan 99,9% varmasti sanoa että kopiolevyt eivät toimi, vaikka torrentpaikoista niitä löytyykin.

Suosittelen etsimään eBaysta. Joskus näin tuollaisen menevän parilla kympillä. Normihinta siinä vajaa satanen kuluineen.

Comment

Kiitos Dumo. Nice to know.

Käytän tällä hetkellä erillistä navia, joka tosin on jokseenkin hassua, kun autossakin olisi oma navi. Olen vain elänyt siinä uskossa, ettei nämä auton omat navit ole vielä yrityisen kehittyneitä ja käytän Navia töissä - eli olisi hyvä päästä kerrasta perille. Nopeasti.

Onko jo nykyiset Navit hyviä, esim. tämä BNS? Myydäänkö siis vielä BNS-ää, vai onko ne uusissa malleissa jotain "kehittyneempiä"/parempia/erilaisia?

Pakko kyllä myöntää, että "ajantasalla pysyäkseni" olen kyllä tutkinut torrent sitet ja olet oikeassa. Olisin kyllä valmis maksamaan tarvittavan CD:n lainaamisesta kanssa autoilijalle... ...

Audilta tilasin puhelimitse, mutta en ole hakenut, väittivät parin sadan DVD:ksi. Enpä sitten hakenut, vaikka oli tullut parisen viikkoa sitten. Tosin jos tähän ei edes DVD käy, niin voi vaan onnitella varaosamyyjän taitoja.. :) Noh, kauppahan se on mikä kannattaa - siinä on kyllä opit menneet perille hänellä.

Comment

TT:hen myydään vieläkin sekä tuota BNS:ää että värinäytöllistä RNS-E:tä. Hinnastossa: "MMI -käyttölogiikalla varustettu navigointijärjestelmä ja radio, 6" 2-värinen näyttö keskikonsolissa, etu- ja takakaiuttimet". Hintaa toista tonnia. Varaosamyyjä olisi myynyt sinulle kyllä väärän kartan.

En ole ikinä käyttänyt BNS:ää, mutta eiköhän sillä perille löydä. En tiedä miten siinä navigointi hoituu, todennäköisesti näyttää vain nuolilla mihin käännytään. Ainakin RNS-E toimii ihan siinä missä uusimmat irtonavitkin, kunhan on uusin DVD sisällä. Tuossahan päivittyy yleensä niin kartat kuin softakin uuden DVD:n myötä.

Comment

mutta uskallan 99,9% varmasti sanoa että kopiolevyt eivät toimi, vaikka torrentpaikoista niitä löytyykin.
                Kuulun sitten siihen 0,1%:iin :) mun varmuuskopio toimi ihan hyvin.

Comment

Jos sulla on ollut toimiva BNS 5.0 yhteensopiva CD-levy niin myönnän virheeni :).

Comment

Oleellinen tieto tässä hommassa nyt sitten olikin, että ilmeisesti CD-karttoja on ainakin kahta erilaista: Teleatlas DX ja Teleatlas E.

RNS-D ja BNS 4.x käyttää tuota Teleatlaksen DX karttaa ja uudemmat CD-navit tuota Teleatlas E:tä.

Eli mulla oli tuo DX varmuuskopio, joka toimii, mutta ei BNS 5.0:ssa.

Comment

Mun pitäisi vaihtaa radio naviin vanhanmalliseen TT:hen. Löytyykö jostakin käytettynä mahdollisimman uudenaikaista radiollista navia (olisiko se sitten tuo Plus?), jonka saisi liitettyä tuohon BOSE:n vahvariin?

Haussa siis joku alkuperäisratkaisu, joka menisi mahdollisimman "heittämällä" paikalleen. Saa tarjota.

Comment

Lisää selviteltyäni totesin, että tuohon menee ilmeisesti nämä BNC4.x-mallit.Uutta karttaakin niihin näkyi saavan, Pohjoismaat 2009 oli runsaat 100 puntaa. Onko näitä saatavana?

Comment

Muistaakseni tuohon vanhanmalliseen TT:hen ei saa 2din soitinta ilman omaa harrastelua. BNS 4.0 on tietääkseni se navi joka näkyy vain ajotietokoneessa. Sen varmaan sais vanhaan TT:hen asennettua.
                          Viimeksi muokannut amalin; 20.11.2009, 13:28.

Comment

Juurikin näin. Jos BNS 4.0:n jostakin halvalla saa, voisipa sen piruuttaan laittaa, ja hankkia siihen uuden kartan. Tavalla tai toisella.

Comment

Hmm. Kenwoodilta löytyi vinkeä vaihtoehto, KTV-524DVD 1DIN. Hyväksi sen tekee se, että näyttö tulee niin paljon ulospäin, että ehkä soittimen saa nätisti asennettua ja silti menee TT-luukku kiinni, ja näyttö tarv. pystyy olemaan ulkona. Navi tuohon on kallis kyllä, 600e :/

Mistä muuten TT:ssä saa soittimeen 1) käsijarru päällä-merkkivalon tiedon 2) peruutusvaihde (valo) päällä? Jälkimmäisen saa toki pitkällä johdolla takaa, mutta näppärämmin?

Comment

Pakko kysyä tyhmiä: Miksi haluat kertoa radiolle että käsijarru on päällä? Pakin ymmärtää jos haluaa peruutuskameran kytkeä.

Comment

Jotkut navit haluaa käsijarrutiedon, että video näkyy (eli voit kattoo videoo kun vedät käsijarrukäännöksiä kylillä :)). Audin orkkisnavissa Gala signaali huolehtii tästä turvallisuustoiminnosta.

Comment

Siinä tapauksessa saattaisin jopa harkita ko. toiminnon ohittamista...

Comment

Joo, mutta haluaisin silti tietää asian, ainakin tuon peruutusvalotiedon mahdollista parkkikameraa varten. Mulla on meinaan _niin_ tumma takalasi, että siitä ei näe päivälläkään läpi saati sitten illalla...!

Voisinpa noiden kilkkeiden asentelusta tehdä jonkun jutunkin tänne sitten aikanaan.

Comment

Ei tästä tuu mitään - jo 1v auto alla, enkä vieläkään oo saanu hankittua toimivaa CDtä mun naviin. Saiskohan sellasen nyt sitten tilattua vaikka Briteistä edullisemmin, kuin täältä..? Onko kellään kokemuksia? Oon vähän skeptinen eBayhin.. - ettei tulis vaan jotain Britneyn vanhaa musa cd:tä navin tilalla...

Mulla siis on Teleatlas E ilmeisimmin..

Comment

Ebay ja paypalilla maksu on aika luotettava - ja jos tulee kuraa niin rahat pitäisi saada takaisin. Sieltä noita voi välillä bongata halvalla. Muistaakseni käy sekä Audin oma että Teleatlas (oisko sitten E).

Comment

Working...
                                          X