Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 -98 (ja varmaan muutkin A-sarjalaiset) oven huomiovalojen/jalkatilan valot

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A8 -98 (ja varmaan muutkin A-sarjalaiset) oven huomiovalojen/jalkatilan valot

Huomasinpa tänään puolivahingossa autoon noustessa, että kuljettajan jalkatilan valo sekä ovessa sijaitsevat valot (punainen sivuvalo ja maahan osoittava kirkas valo) eivät syty ovea avattaessa. Ymmärtäisin tämän, jos esim.oven lukkosensori olisi kaputt, mutta sisävalot syttyvät normaalisti, jota ei sensorin rikkoutuessa pitäisi tapahtua.
    Mikähän noita ovessa ja jalkatilassa sijaitsevia valoja ohjaa? Vastaavaa ongelmaa kellään?

Mulla ainakin A4:ssa syttyy sisävalot kun avaa keskuslukon ja jalkatilan valo syttyy vasta sitten kun avaa oven.

Comment

Kyllä minulla muistaakseni teki lukon katkaisija justiinsa niin, että ensin lakkasi ovivalot syttymästä ja sitten myös sisävalot. Liekö siellä sitten kaksi eri kytkintä tms. Koita läpsäyttää ulkokahva vapaasti alas ovea avatessa jos silloin syttyy, niin vika on kahvan katkaisijassa (voi varmaan olla siinä vaikka ei syttyiskään).

Comment

Tänään ihmettelin asiaa lisää ja totesinpahan senkin, että ajotietokoneen näyttö ilmoittaa oven kuvakkeella normaalisti oven olevan auki, kun se on auki. Eli entistä enemmän ihmeissäni olen. Pöh.
        Eihän nyt oven huomiovaloille voi olla omaa sulaketta, eihän...polttimoita vaihdoin toisesta ovesta päittäin, ei toimi, eli virtaa ei ohjaudu perille.

Comment

Itsellä oli ovessa maapula. Ovivalo alkoi toimimaan kun maadoitin se uudelleen/paremmin.

Comment

lukossa on kaksi mikrokytkintä vierekkäin, ne näkyy kielekkeen aukosta.
            pienellä ruuvarilla pääsee tökkimään ja testaamaan naksuuko ne.
            itselläni oli toisen lirpukka noussut pois paikoiltaan, niin samanlaiset oli oireet.
            itse lukon käteen saaminen vaatii enemmän.
            ikkunan raamit pois ja sitten lukko..

Comment

Kerro Matti tarkemmin noista kytkimistä. Tiedän siellä olevan niitä mutta nekö todella näkyy siis nostamalla kahva yläasentoon vai miten?

Comment

ne näkyvät lukkokielekkeen takana, eli kieleke mikä pitää oven kiinni ei kahvan alla. eli kuin laitat oven kiinni kieleke osuu kytkimiin. voit kokeilla laittaa esim ruuvarilla kielekkeen kiinni asentoon. auki asennossa näet syvällä nuo kytkimet ja pitkällä ohuella ruuvarilla pääset tökkäämään kytkimiä. kytkimet näkyy siellä vierekkäin. itselläni oli toisen kytkimen peltilirppu noussut ylös niin ettei kieleke työntänyt sitä kun oven laittoi kiinni. toivottavasti auttoi??

Comment

maajohto

itellä A4:ssa pimeni takaoven valo ja jonkun aikaa etsittyä löyty vika -> maajohto poikki oven läpivientikumin sisältä.

Comment

Working...
                  X