Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 sisäilmanpuhallus jalkatilaan ei mene päälle -> apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 sisäilmanpuhallus jalkatilaan ei mene päälle -> apua!

    Yritin searchilla vähän katsella olisiko jostain vastaavasta keskusteltu, mutta aloittelevalle Audi-ihmiselle näytti aika heprealta.

    Kertokaa, mitä pitäs tehä, kun (automaatti-ilmastoinnilla varustettu) sisäilman puhallus ei suolla jalkatilaan minkään lämpötilan happea. Näyttöön syttyy kyllä merkki (alaspäin osoittava nuoli), mutta mtn ei tapahdu. Keskialueelle puhalluksen sentään saa.

    Ihmiset puhuu täällä vikakoodeista. Mistä semmosen vikakoodilaitteen voi ostaa, jos voi vai onko ainoa mahdollisuus mennä pajalle luetuttamaan koodit? Silläkö mainittu vika voisi selvitä? Onko näitä koodinlukulaitteita muillakin kuin merkkikorjaamoilla? Sekö se on siinä keskikonsolin takaosassa, takapenkkiläisten tuhkakupin vieressä oleva liitinpaikka sille koodihärpättimelle?

    Jumaleissön musta on alkanu tuntua, että oliko tämä sittenkään hyvä ostos. Vähän liian paljon on ollu autossa vikaa ottaen huomioon. Kun edellinen auto, Audi 100 -89, oli melkosen ongelmaton, kuten sitäkin edellinen, MB 200E -89, vielä huolettomampi... huoh
    Liikaa hienouksia nykyautoissa, että ne vois toimia vanhempanakin hyvin.

  • #2
    Vikakoodit (tai ainakin osan niistä) saa luettua siitä ilmastoinnin näytöstä. Paina ensin oikean alakulman nappi pohjaan ja sitten oikean yläkulman nappi (ja pidä siis se alakulma samalla alhaalla). Olisikohan siellä alakulmassa se auton kuva ja yläkulmassa nuoli ylös (ei voi muistaa, kun on oma ollut jo kuukauden korjattavana..).

    Nyt siihen lämpötilan tilalle pitäisi tulla esimerkiksi 1c, jonka alta ne vikakoodit löytyvät. Ja muistaakseni ne sai sitten näkymään painamalla taas sitä auton kuvaa, jolloin näkyviin pitäisi tulla esim 85 tai 87, jotka ainakin muistaakseni liittyivät ilmastoinnin vikoihin.

    Siinä vaiheessa, kun näytössä on se 1c, niin sitä pääsee sitten selailemaan 2c, 3c jne ja kaikkien alta löytyy eri tietoja. 17 taisi esimerkiksi näyttää todellisen ajonopeuden ja 53 jäähdytysnesteen lämpötilan.

    Nämä ovat nyt hieman mutua, mutta suurinpiirtein näin sen pitäisi mennä. Testaamalla selviää, että toimiiko ja tuskin mitään vahinkoa saa aikaan (tosin niistä en ota vastuuta jos näin käy :)

    EDIT: Nyt löyty nettiautosta kuva, eli juurikin siitä autonkuvasta ja ylänuolesta pääsee niitä selailemaan ja sitten lämpötilan säätämiseen tarkoitetuista napeista pääsee selaamaan noita 1c, 2c jne.

    Comment


    • #3
      Jaaha, vai niinkin simppeliä noiden vikakoodien luku on!

      Oletetaan, että saan jonkun vikalistan näkyviin. Miten tulkitsen sitä? Löytyykö jostain netistä listaa koodeista selityksineen?

      Comment


      • #5
        Hyviä vinkkejä, kiitos! Ei auta kai muuta kun alkaa vianetsintään...

        Comment

        Working...
        X