Nyt auto otti ja teki tempun. Parkkihallissa kun käänsin virrat autossa päälle, kuului piippaus ja syttyi vain kaikkien vaihteiden valot mittaristoon (laatikon vikatila) ja vähän ajan päästä alkoi flekti huutaa täysillä. Hain himasta diagnostiikkapiuhan ja laatikon vikakoodi olikin, että ei saada moottorinohjaukseen yhteyttä. Kokeilin sitten VAG-COMilla samaa, eikä sekään saanut ECUun yhteyttä.
Tarkistin sulakkeet 29,32,34 jotka liittyivät moottorinohjaukseen (Kiitos Jani kun viitsit katsoa ohjekirjasta, oma ei ollut jostain syystä autossa) ja ehjiltä näyttivät, varmuudeksi kokeilin jokaisen vielä varasullakkeen kanssa.
Nyt sitten kaipaisin apua diagnosointiin, onko mahdollisesti joku rele, itse yksikkö vai joku piuha. Auto on tällä hetkellä asiakkaan kylmässä parkkihallissa ja siellä on ahdasta tehdä mitään, mutta on myös hankala saada auto sieltä mihinkään Onneksi on kyllä ylimmässä nurkassa, joten sen kun saa ensin käännettyä vierimään alamääkeen, niin saa ainakin parkkihallin ovelle.
Ajatuksia? Tyypillistä vikakohtaa? Auto siis aamulla moitteetta kulki sinne ja vika tulivat heti kun käänsin avaimesta virrat päälle pois lähtiessä.
Tarkistin sulakkeet 29,32,34 jotka liittyivät moottorinohjaukseen (Kiitos Jani kun viitsit katsoa ohjekirjasta, oma ei ollut jostain syystä autossa) ja ehjiltä näyttivät, varmuudeksi kokeilin jokaisen vielä varasullakkeen kanssa.
Nyt sitten kaipaisin apua diagnosointiin, onko mahdollisesti joku rele, itse yksikkö vai joku piuha. Auto on tällä hetkellä asiakkaan kylmässä parkkihallissa ja siellä on ahdasta tehdä mitään, mutta on myös hankala saada auto sieltä mihinkään Onneksi on kyllä ylimmässä nurkassa, joten sen kun saa ensin käännettyä vierimään alamääkeen, niin saa ainakin parkkihallin ovelle.
Ajatuksia? Tyypillistä vikakohtaa? Auto siis aamulla moitteetta kulki sinne ja vika tulivat heti kun käänsin avaimesta virrat päälle pois lähtiessä.
Comment