Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 / C4 nopeusmittarin anturin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 / C4 nopeusmittarin anturin vaihto

    Nopeusmittarin temppuilu on nyt jäljitetty (todennäköisesti) anturiin. Mittarin vaihto ei auttanut eli temppuilu on edelleen identtinen vanhan mittariston kanssa ja johto tuntuisi olevan ehjä. Välillä singaali yksinkertaisesti häviää palatakseen jonkin ajan kuluttua ihan normaaliksi, häiriö yleensä ilmestyy vähän ripeämmän kiihdytyksen jälkeen, joskus ihan muutenkin, noin kerran kaksi päivän aikana.

    VV-autosta uusi anturi tiskiltä, hinta 35 euroa. Vaihtohomma melko helppo, pystyy vaihtamaan yläkautta. Anturi sijaitsee vaihdelaatikossa edestä katsottuna oikealla puolella vetoakselin yläpuolella. Liitin irti ja anturista pieni pyöräytys myötäpäivään, nosto ylös.

    Mutta mutta! Uusi anturi numeroltaan 012 409 191D on 2-napainen musta mötikkä.
    Vanha anturi numeroltaan 016 409 191 on 3-napainen ruskea mötikkä. Liitin sopii silti uuteenkin anturiin ilman sovituksia ja eiku kokeilemaan. Arvatkaa toimiiko uusi, no ei! Nopeus on about tuplat todelliseen mittarin näytöllä => kiihtyvyys parani huomattavasti!! :)

    Tutkimukset jatkuvat. Vanhan numeroinen anturi ei ole edes hinnoiteltu tuolla VV:ssä, saa nähdä saako tohon kidekoneeseen vielä tuommoisen osan jostakin.Tilattu on, toimitusaika mysteeri...

    #2
    Harrastin pientä akte-jumppaa ja jo on erikoinen juttu. 016 osa löytyy vain etuvetoisten osastolta (sielläkin hinnatta). Etuvedossa osa on vaihtunut vaihteiston sarjanumeron 02411 kohdalla 012-sarjaan. Nelikossa ois aina pitäny olla tuo 012 409 191D vaihteiden lukumäärästä riippumatta.

    Onko nyt akte väärässä vai onko sulla jo kertaalleen korjattu nopeusmittari? Kas siinä bulma.

    Comment


      #3
      No tuota ne siellä VV:n tiskilläkin epäili... Mä taas epäilen, että tosta on jossain vaihessa vaihdettu laatikko, kun siinä laatikon kyljessä on rasvaliidulla jokin lukusarja kirjoitettuna, ihan kuin jostain varaston hyllyllä olevassa laatikossa oon joskus kuvia nähny. Olisko anturi niitä vaihdetussa laatikossa valmiina olleita?? Jos näin, niin sittenhän joku on jo voinut mittariston johtoja modata kertaalleen... Ei kai se etuvetoisen laatikko ihan helpolla tonne sovi?

      No, otin siis vielä eilen illalla ton vanhan anturin käsittelyyn ja koska sen anturin kärjessä näkyi pieni reikä (uudessa semmosta ei ollut), niin putsasin sen ensin CRC:llä ja sitten reilu paineilmakäsittely perään. Johdon liittimelle sama käsittely ja vot, nyt se näyttäisi toimivan. Tosin nyt ajeltu vasta parikymmentä kilometriä, pitänee tänään ajella pikku testi tuolla ykköstiellä. Normaalisti viimeistään ennen Paimiota on mittari yleensä temppuilut vähintään kerran.

      Comment


        #4
        Juu-ei toimi kunnolla => putsaus ei ko. probleemaan auta!

        Nyt sitte vissiin odotellaan sitä anturia vaan. Meneekö nopeussingaali moottorinohjausboxiin? Se keletainen "Check" -valo välkkyi pari kertaa, kun nopeusmittari viimeksi sekoili. Ajattelin vaan, että josko muistiin jäisi herja ja se auttaisi vian paikallistamisessa.

        Comment


          #5
          Tyypillisesti anturin signaali menee nopeusmittariin joka sitä jotenkin käsittelee ja jakaa autossa eteenpäin valkosinisessä johdossa. Ilmastoinnille, radiolle, takalukkoboksille, ajotietokoneelle, mahdollisesti myös moottorinohjaukselle.

          Comment


            #6
            No nyt on sitten anturi vaihdettu siihen "vanhanmalliseen" uuteen. Oli organisaatiolla ollut hippasen vaikeuksia löytää ko. keksintö, mutta jostain Saksasta sentään löytyi...Näyttää olevan valmistettu 04.92 eli ei ihan uusi enää. Hintakin oli hippasen pompsahtanut tällä versiolla eli 120,- e. Oneksi hyvittivät sentään sen kerran kokeillun_ei toimivan_ anturin hinnan takaisin.

            No nyt näyttäisi toimivan tuo nopeusmittari, että jos se tällä tuli autettua niin hyvä.

            Comment

            Working...
            X