Auto oikutteli pariin kertaan startatessa niin, että tuntui virrat käyvän jossain kadoksissa ja sitten kuitenkin hörähti käyntiin. Nollas jopa kellonkin siinä samassa yhteydessä. Sitten se tapahtui, eipä startannut enään... surina vaan kuului.
No kiskoin akun irti ja pistin lataukseen... akkua takaisin laitellessa iski kunnolla kipinää, niin aloin epäilemään sitä takaisin asennuksen kannattavuutta, että josko se ois jostain oikosulussa. En tiedä mitä yleismittarin pitäis sanoa, kun mittaa kuormaa akulle tulevien plussa ja miinus johdon välistä, mutta minulla se näytti aika lailla nollaa (oikosulku?). Kokeilin sitten mitata (virtamittaus akun plusnavan ja pluskaapelin välistä) että katoaako virtaa johonkin, niin yleismittarin johdot vaan lämpeni ja ei näyttänyt mitään arvoa max 10A asetuksilla. Radio on ainut lisäviritys ja sen revin ensimmäisenä pois, ei vaikutusta.
Eli tiivistettynä:
- Millainen kuorma tuossa akulta lähtevien johtojen välissä pitäisi olla?
- Voiko joku osa hajota niin, että se aiheuttaa oikosulun?
- Onko joku kohta, jossa plussajohto voisi hiertyä rikki akun ja sulakkeen välistä. Nimittäin tuntuisi että oikassa ne sulakkeet vähintään paukkus ja ongelma katoaisi sitä kautta, mutta ei.
- Pari päivää ennen näitä skenaarioita kävi näytössä se avaimen kuva, joka ilmeisesti on ajonesto ja kun avainta käytti pois niin se kuvakin lähti pois ja auton sai startattua. Päivää aiemmin valo syttyi kesken ajon ja paloi siihen asti, kunnes pysähdyin ja sammutin auton. Avaimen käyttö pois ja taas oli avaimen kuva poissa. <- voisiko tämän varoitus kuvan takana oleva ongelma aiheuttaa tämän?
- Missähän on A8:n ensimmäiset sulakkeet plussalta lähdettäessä (pääsulakkeet?), jotta tietää lähtä irroittelemaan ja katsomaan mikä vaikuttaa mihinkin.
No kiskoin akun irti ja pistin lataukseen... akkua takaisin laitellessa iski kunnolla kipinää, niin aloin epäilemään sitä takaisin asennuksen kannattavuutta, että josko se ois jostain oikosulussa. En tiedä mitä yleismittarin pitäis sanoa, kun mittaa kuormaa akulle tulevien plussa ja miinus johdon välistä, mutta minulla se näytti aika lailla nollaa (oikosulku?). Kokeilin sitten mitata (virtamittaus akun plusnavan ja pluskaapelin välistä) että katoaako virtaa johonkin, niin yleismittarin johdot vaan lämpeni ja ei näyttänyt mitään arvoa max 10A asetuksilla. Radio on ainut lisäviritys ja sen revin ensimmäisenä pois, ei vaikutusta.
Eli tiivistettynä:
- Millainen kuorma tuossa akulta lähtevien johtojen välissä pitäisi olla?
- Voiko joku osa hajota niin, että se aiheuttaa oikosulun?
- Onko joku kohta, jossa plussajohto voisi hiertyä rikki akun ja sulakkeen välistä. Nimittäin tuntuisi että oikassa ne sulakkeet vähintään paukkus ja ongelma katoaisi sitä kautta, mutta ei.
- Pari päivää ennen näitä skenaarioita kävi näytössä se avaimen kuva, joka ilmeisesti on ajonesto ja kun avainta käytti pois niin se kuvakin lähti pois ja auton sai startattua. Päivää aiemmin valo syttyi kesken ajon ja paloi siihen asti, kunnes pysähdyin ja sammutin auton. Avaimen käyttö pois ja taas oli avaimen kuva poissa. <- voisiko tämän varoitus kuvan takana oleva ongelma aiheuttaa tämän?
- Missähän on A8:n ensimmäiset sulakkeet plussalta lähdettäessä (pääsulakkeet?), jotta tietää lähtä irroittelemaan ja katsomaan mikä vaikuttaa mihinkin.
Comment