Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Satkun keskuslukon testaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Satkun keskuslukon testaus

    Elikäs diudin keskuslukonmoottori rupesi sekoilemaan siten että moottori kävi yksinään samanlaisia spurtteja kun avatessa ja sulkiessa lukot mutta kuitenkaan se ei samalla vaikuttanut lukkoihin mitenkään.mutta sitten kun avaimella yritti niin toimi niinkuin pitääkin.sain vian piiritettyä kuskin oveen koska aina kun heilautti ovea niin silloin aina hurahti.no ajelin sitten seuraavana päivänä pidemmän vedon ja se saakelin pumppu huuti koko matkan kunnes vaikeni kokonaan. mitenkäs nyt sitten testaan että menikö moottori vai aivo?vai mistä nyt etsimään vikaa kun ei toimi enää avaimellakaan?

  • #2
    Oven saranasta johdot poikki, ei kummempaa.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
      Oven saranasta johdot poikki, ei kummempaa.
      Mutta miksi keskuslukko ei toimi nyt apumiehen ovestakaan jos johdot olisi poikki vain kuskin ovesta? miten sen alipainepumpun voisi testata kun se ei enää sano mistään mitään.tiedän kyllä että vika siihen että pumppu kävi koko ajan on kuskin ovessa mutta nyt pitäisikin selvittää että mitä se jatkuva käyminen rikkoi.

      Comment


      • #4
        Pumpun pitäisi kyllä pysähtyä painekytkimen ohjaamana itsestään saavutettuaan haluamansa paineen. Mikäli se on käynyt pitempiä aikoja itsekseen, niin mitä ilmeisemmin järjestelmässä on ollut vuoto ja sen seurauksena pumppu palanut.

        Comment


        • #5
          Muistaakseni sillä oli kyllä joku max. aika mitä se yhtäjaksoisesti käy. Eli pumpun ei pitäisi osata hajottaa itseään.

          Onko sulakkeet ja A2 circuit breaker ehjiä?

          Comment


          • #6
            Juu tarkennetaan nyt vielä kun niin huonosti kuvailin.Eli pumppu kävi sen n.1 sekunnin aivan kuten lukkoja avatessa tai sulkiessa mutta samantien alkoi uudestaan. ja nyt sit ei tee enää mitään.eli miten sitä pumppua voisi manuaalisesti ohjata sieltä pumpun luona olevista johdoista?kun pitäisi selvittää onko se mykkä vai paloiko hermo jostain muualta.Muistaakseni siellä oli sini/vihreä tai joku tämmöinen mihin pitäisi syöttää maata tai virtaa riippuen haluaako avata vai sulkea? kertokaa jos muistatte! mikä on a2 circuit breaker?

            Comment


            • #7
              Eikö kukaan osaa nyt noita piuhoituksia sanoo et mihin pitää syöttää virtaa et sais kokeiltua pakkosyötöllä et toimiiko se?

              Comment


              • #8
                A2 circuit breaker on sulake auxiliary relay panel 1:ssä eli konehuoneessa vasemmalla puolella tuulilasin alla. Bentleyn manuaalissa on vain testaus Vagin testboxin kautta eli siitä ei nyt ole hyötyä. Jos saat pumpun pelaamaan, kannattaa irrottaa yksi letku kerrallaan pumpun keskusyksiköstä( +ko. kohdan tulppaus) , näin löydetään vuotava letku. Tuossa yksi keskuslukitussysteemi Nordic Audilta , kaiketi S4 C4:

                http://www.nordicaudi.com/php/files/...mstyrning5.jpg

                Comment


                • #9
                  Ainakin vanhemmissa malleissa sähköt menee seuraavasti:

                  Pumpulle tulee kolme johtoa. Ruskea on maa, vihreä/sin ja vihreä/pun tulevat kuskin oven lukolta ja jompaan kumpaan tulee jatkuva +12V, riippuen lukon asennosta. Kuskin oven lukkoon tulee siis puolestaan pun/sin = +12V, vih/sin+vih/pun -> pumpulle. Tuo +12V pun/sin tulee 10A sulakkeelta nro 19 ja sulake puolestaan yhdistetty akkuun.

                  Eli pumppua voit kokeilla syöttämällä maata ruskeaan, ja jompaan kumpaan niistä lopuista johdoista +12V.

                  Pumpun sisällä puolestaan pitäisi olla suht simppeli piirilevy, josta lähtee sitten vasta sille itse pumpun moottorille syöttö. Jos ei siis pummpu normiliittimestä toimi, voi kokeilla purkaa ja syöttää suoraan pumpulle ohi ohjauspiirin.

                  Uudemmissakin tuon itse pumpun liitin on varmaan identtinen.

                  Comment

                  Working...
                  X