Vas. parkkivalo pimee, xenon lähivalot. Mites vaihto, kannattaako edes itse yrittää (työläs?) vai kiikuttaa suoraan huoltoon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Parkkivalon vaihto, A4 vm-04?
Collapse
X
-
mihuelAvainsanat: Ei mitään
-
Anonyymi
Umpio irti ja polttimo vaihtoon. Ei se mikään mahdoton homma ole, mutta toisaalta on nopea tehdä pikahuollossakin. Mulla taisi kevättalvella mennä jotain 10-15min pikahuollossa kun vaihtoivat polttimot molemmille puolille.
Mutta jos itse alkaa vaihtoa puuhaamaan niin paljon säästyy aikaa ja vaivaa kun suosiolla irrottaa umpion heti kättelyssä eikä yritäkään kikkailla hommaa muuten siellä ahtaissa väleissä.
Noi on muuten hyviä noi Jounin kuvasarjat noista eri pikkuhommista.. kannattaa tutustua..
-
Tere,
Itsellä A4 vm. 2005 uudempi korimalli B7 ja parkkivalo on palanut vänkärin puolelta. Lähi- ja kaukovalopolttimot saa näppärästi vaihdettuu, mutta parkkivalon kohdalla homma onkin toinen.
Sormet yltää just ja just aukon kautta polttimolle, mutta ei liiku mihinkään?
Miten se on helpointa vaihtaa, jos pois sulkee huoltokirjan mukaisen komennon viedä korjaamolle?
Täytyykö sitä pyöräyttää ja vetää vai?
Jos on löytynyt netistä ohjetta, niin linkkiä kehiin. Itse en ole vielä löytänyt...
Tämmöinen tuli vastaan:
Got it...remove the two screws and air intake duct. There is a round door on the side of the headlight assembly. Push down the tab at the top to open and remove it. Turn and remove the DRL bulb. I had to use pliers. Then wiggle and pull the parking light bulb straight back. If you have big hands like me this whole process is somewhat difficult. I should have had my 6-year-old daughter work with me.
Pitänee yrittää uudelleen. Olen miettinyt myös koko umpion irroittamista... Onkohan niillä liikkeessä käytössä jotain erikoispihtejä lampun pois ottamiseksi.
Kiitos!Viimeksi muokannut TeemuR; 22.9.2011, 09:16.
Comment
-
Se parkki on ihan hemmetin tiukassa varsinkin, ellei sitä ole vaihdettu pitkään aikaan tai parhaimmassa tapauksessa koskaan. Polttimo lähtee kyllä irti, kun nitkuttaa (siis pyörittää) sitä ensin jonkin aikaa edestakaisin ja vetää sitten ulospäin. Ulospäin vetäessä kannattaa käyttää voimaa reilusti. Pitkäkärkisillä pihdeilläkin voi yrittää polttimoa ronkkia, mutta paikka on vähän hankala, kun umpion sisään ei näe eikä saisi tehdä vahinkoa sisuskaluille.
Umpion irrotuksesta ei ole kovin suurta apua, kun ei sitä tilaa järin paljon enempää saa.
Comment
-
A4 parkinvaihto
Jipii. Nyt molemmilta puolilta parkit palaneet. Yritin toiselta puolelta saada pois, mutta vähän pyörähti, kun pyöränrenkaanvaihtovälineellä sitä koitin nykästä ulospäin. Sen jälkeen ei liikkunut enää mihinkään. Onkohan olemassa hommaan erikoistyökalua? Ei ne käsin kyllä sitä korjaamollakaan ota pois..
Mitäköhän veloittavat liikkeessä esim. Pörhöllä parkkien vaihdosta?
Jos itse sären umpion minä maksan, jos liike niin liike maksaa... Eli alan harkita vakaasti viemään sitä liikkeeseen...
Comment
-
Mulla onnistu b7 korisessa suhteellisen helposti tuo parkkien vaihto. Pikkusen joutuu purkamaa siitä päältä tavaraa, että pääsee kunnolla käsiksi. Repsikan puolelta muistaakseni vain ilmanottoputki ja kuskin puolella oli jokin muu pieni. Senjälkee lähti parkit ihan pelkästään vetämällä pois, ei niissä kierteitä ole.
Comment
-
Parkin vaihto
Itse kävin myös Vianorilla ja pojat koitti irroittaa molemmilta puolilta parkkeja siinä onnistumatta. No olin jo luovuttanut, mutta päätin vielä yrittää niitä irti ja ihme ja kumma nitkuttelun ja värkkäyksen jälkeen ne irtosivat. =)
Eli sinnikästä yrittämistä, nitkuttelua, pyörittämistä ja vähän voi yrittää johdoista vetää - varovasti.
Toiselle puolelle taisin saada parkkivalon pykälään käyrät nokkapihdit, joiden avulla vedin ja lamppu lähti pois. Toiselta puolelta sain irti ilman työkaluja.
Takaisin pistäessä pistin hieman silikonia istukkaan, etteivät jumahtaisi uudelleen sekä lisäksi rautalankakiepin istukan ympärille, jotta seuraavalla kerralla voi vetää siitä.
Comment
-
Lähtihän se kun tarpeeks nitkutteli. Sain istukkaan otteen pienellä sähköruuvimeisselillä sitten lopulta. Koitin käyriä kärkipihtejä, seger-pihtejä ja paria muitakin välineitä, mutten saanut otetta siitä muovista. Ahdasta kun on ja kohtaa ei näe, niin kampesin tuolla ruuvarilla ulos.
Comment
Comment