Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Distance impulse number -arvo (mittariston koodaus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Distance impulse number -arvo (mittariston koodaus)

    Mittaristosta pääsee muuttamaan tuota arvoa, joka ilmeisesti korreloi nopeusmittarin lukemaan.

    Jossain väitetään, että tuo olisi jotain ABS-anturin pulssien lukumäärä / km (8 per kierros), mutta en saanut kyllä sillä laskemalla mitään järkevää aikaiseksi.

    Tuollaisia arvoja on säädettävissä:
    1 = 22188
    2 = 22076
    3 = 21960
    4 = 21848
    5 = 22304
    6 = 22420
    7 = 22532

    Jos tuo nyt olisi pulssia / km, 8 pulssia / kierros, rengastus 205/55-16": kehä ~ 1,985m , 507 kier / km, 4030 pulssia / km ? Ei järkeä.

    Osaako joku sanoa mitä tuo kerroin oikeasti siis määrittelee? ABSit mallia A3 8P / Golf V.

  • #2
    Tuolla on samasta aiheesta keskustelua ja yhden tyypin testaustuloksiakin eri arvoilla, mutta tuosta pulssien lukumäärästä en kyllä pikaisesti vilkaistuna huomannut mitään tietoa siellä olevan.

    http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4607022

    Comment


    • #3
      Pulsseja tulee kierroksella hieman enemmän kuin kahdeksan.

      Ennen tuo on ollut vaihteiston nopeusanturin pulsseja / km. Nykyautoissa en tiedä miten menee, mutta voisi hyvinkin perustua abs-tunnistimien pulssimäärään.

      Comment


        #4
        Tosiaan, 8 pulssia / kierros olisi aika hidas näytteistys :)

        Comment


          #5
          Laskeskelin että siinä kehässä voisi olla 40-50 hammasta.

          Comment


            #6
            Tein sitten itse. Measure blockin syövereistä löytyi oikein wheel diameter -arvo. Kävin eri koodaukset läpi ja tuollaista yhteyttä löytyi koodauksen ja renkaan kehän välillä:

            1 = 22188 = 1938 mm
            2 = 22076 = 1948 mm
            3 = 21960 = 1958 mm
            4 = 21848 = 1968 mm
            5 = 22304 = 1928 mm
            6 = 22420 = 1918 mm
            7 = 22532 = 1908 mm

            Noita saisi vaan olla enemmän, kun eihän noihin mahdu edes nämä 205/55-16:set. Jostain löysin myös Jenkki-VW:n huoltobulletin, jossa sanotaan mittariston heiton johtuvan eurooppalaisesta koodauksesta, ratkaisuksi kaikkiin malleihin koodaa arvoksi 7. Eurooppa-koodauksen käsitän juontuvan EU:n säädöksestä, jonka mukaan mittarit säädetään vakiona aina riittävästi alakanttiin.

            Comment

            Working...
            X