Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 C4 lämpö & ikkunat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ^En muista tarkkaan, mutta ylimmästä kohdasta mistä pääsee ilmaamaan lämppärin kupeesta.

    Comment


    • Osaako kukaan sanoa missä on se ilmausruuvi ?

      Comment


      • Minulla se ainakin oli letkussa siinä lämppärin kennon vasemmalla puolella. Lämppärin kenno siis löytyy irrottamalla tuulilasin alareunassa/moottoritilan takareunassa oleva suojamuovi. Mutta en sitä itse avannut, kun olen kuullut huhuja, että jos ruuvi on pitkään ollut avaamatta, voipi korkata eikä saa enää pitämään.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Pertti K
          Minulla se ainakin oli letkussa siinä lämppärin kennon vasemmalla puolella. Lämppärin kenno siis löytyy irrottamalla tuulilasin alareunassa/moottoritilan takareunassa oleva suojamuovi. Mutta en sitä itse avannut, kun olen kuullut huhuja, että jos ruuvi on pitkään ollut avaamatta, voipi korkata eikä saa enää pitämään.
          Allright... Täytyy katsoa kun ne kennon letkut on niin ihanassa paikassa, että tosi helppo raotella sitä ruuvarilla :D

          Comment


          • No ei se kovin paha rasti ollut minusta, aika helpossa paikkaa on se kenno. Ei ole rakennettu samalla ohjeella kuin jotkut muut autot:
            1. Ota yksi lämmityslaitteen kenno
            2. Rakenna auto kohdassa 1 mainitun lämmityslaitteen kennon ympärille.

            Toisaalta jos se olisi vähän alempana siellä kojelaudan uumenissa, niin eipä se ilmakaan sinne kerääntyisi.

            Comment


            • En ymmärtänyt nyt ihan, mutta kerran kennon vaihdatettuani kaverilla c4:een niin voin varmasti vakuuttaa, että se kenno on kyllä suhteellisen v*********ssa mestassa ja on melkoinen rasti ainakin vaihtaa se. Autoa ei todella ole rakennettu niinkuin monet muut autot vaan mahdollisimman vaikeaan mestaan on se kenno tungettu kotelon sisään jonka irroittamiseksi saa purkaa puoli autoa.
              Tai en tiedä onko a6:ssa jo parannettu sitä, mutta 100:ssa ei ole kyllä ajateltu autoa suunnitellessa kennon sijaintia siltä kannalta, että jos se pitää joskus vaihtaa. Tuntuu useinkin näiden Audien kanssa, että mitään osia ei ole suunniteltu vaihdettavaksi kun saa pienemmässäkin viassa usein purkaa puoli autoa.
              :D

              Yritän huomenna ilmata järjestelmän kun todella tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä, mutta heti kun antaa kierrosta paikallaan seistessä niin tulee lämmintä. Toivottavasti onnistuu niin loppuu leikki lämppärin kanssa.
              Viimeksi muokannut lowe low; 10.2.2012, 00:17.

              Comment


              • Nojoo, kennoa en ole itse vaihtanut, mutta näytti että sekään ei kovin hankala operaatio olisi. Kerrankos sitä erehtyy ja parin tunnin homma venähtää "hieman". Mutta se ilmaus on tehty enkä siinä ainakaan varttituntia enempää saanut kulumaan pakasella taivasalla.

                Comment


                • Jos lämpöä tulee kierroksilla mutta tyhjäkäynnillä ei, syynä on melko varmasti ilmavaivat, näin oli ainakin omassa 2.8 C4:ssä. Ilmausruuvi siinä on, mutta en sitä uskaltanut avata ettei korkkaa, vaan suoritin ilmauksen viereisestä letkuklemmarista: löysäsin klemmaria ja ruuvarilla kampeisin letua siten, että nestettä vähän pulppuaa ulos, sitten kierroksia koneeseen vähäksi aikaa ja klemmari takaisin kiinni. Rupes riittään lämmintä myös liikennevaloissa seistessä ainakin jonkin aikaa.
                  Ilmasin järjestelmän nyt, mutta ei auttanut ongelmaan. Taitaa vika olla vaan jumittuneissa säätöläppämoottoreissa. Pitää varmaan ensi kesään asti värjötellä vian kanssa kun pääsee herkistämään moottorit.

                  Comment


                  • Mie yritin tässä ilmata kennoa kun oli lauhempaa. Eipä ainakaan siitä kennolle menevästä letkun ruuvista ilmaantunut, vaan veti vaan lisää ilmaa järjestelmään. Näköjään parhaiten saa ilmattua kun ajaa keulan ylämäkeen ja availee paisarin korkkia, kaasuttelee välissä reiluilla kierroksilla.

                    Comment


                    • Minkälaisia tarvike raitisilmasuodattimia olette ostaneet näihin A6 C4:iin ? Sain varaosaliikkeestä matkaan Hengstin E936LI joka ei tietenkään ollut sopiva vaan liian pieni. Tuon jonka nostin tuolta pois osanumero on 4A1 820 367.

                      Hengst:
                      http://www.hengst-catalog.com/en/sea...ictions=0,0,0&

                      Bosch ohje:http://www.vaglinks.com/VAGLinks_Com...stallation.pdf

                      Mann: https://www.mann-hummel.com/mf_prodk...gobackToPage=1


                      Orkkis mittailun mukaan on 345mm x 212mm x 20mm
                      Viimeksi muokannut Rusty; 10.4.2012, 21:46.

                      Comment


                        Viime syksynä vaihdoin ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen omaan samanlaiseen. Marmorilta alkuperäinen suodatin numerolla 4A1820367. Kuitissa on hinta 19,40 ja ostopäivä 11.10.2011. Eli tuommoinen ainakin sopii sinne.

                        P.S. Edellinen filtteri oli "Hengst-Filter E915LI Cabin air pollen filter". Jos pitää olla tarvike, niin tuo käy.

                        Comment


                        • Laittaisin mielelläni aktiivihiilisuodattimen jos vain sopiva löytyy. Mahtaakohan tuollaista suodatinmateriaalia löytyä metritavarana?
                          Viimeksi muokannut Rusty; 10.4.2012, 22:05.

                          Comment


                            Bosch 1 987 432 333 pitäisi olla aktiivihiili tuohon, löytyy myös muita valmistajia kun kääntää orkkisnumerosta 4A0091800 (jota ei tosin hinnasto ainakaan enää tunne).

                            Comment


                            • Pitää nyt tökätä tavallinen paikalleen ja seuraavaksi sitten aktiivihiili.
                              Mahle LA58 kokeillaan nyt...

                              Tuolla on yhdenlainen vastaavuuslista
                              http://www.puravent.co.uk/filters/tr...A58&MAKE=Mahle

                              Comment


                              • Fresh air blower voltage, sporadic ja sitten Air Flow Flap, sporadic Block. Tuommoiset koodit antaa. Mistä mahdan löytää kyseiset vika paikat? Johtuuko kenties puhaltimen moottorista? Autona siis audi 802.3E NG koneella

                                Comment


                                  80 korisesta ei minulla ole kokemusta, mutta koodin selitteet näemmä samat, joten toivottavasti tästä on apua. Hakua käyttämällä löytynee paljon lisää tietoa.

                                  Puhaltimesta sain itse samaa herjaa, kun se alkoi olemaan loppu. Niin loppu siis, että joutui nyrkillä antamaan vauhtia joka käyttökerran alkaessa, ennenkuin vaihdoin uuden tilalle. Kannattaa tietysti tarkistaa puhaltimelle menevä liitin ja piuhat, että ovat kunnossa.

                                  Tuo Air Flow flap vika tulee taas kennolle ja sen ohi ilmaa liikuttavan läppämoottorin oikuttelusta. Itsellä tuo oli täynnä hiilipölyä, putsattuani kollektorista ja muualta on moottori toiminut sen jälkeen ok.
                                  Linkistä --> *KLIK* löytyy kuva missä kyseistä läppää ohjaama moottori on Audin C4 100 korissa. Lienee 80:ssäkin kiinni puhallinkotelossa.

                                  Comment


                                  • C4 100 sähköikkunat ja ilmastointi ei toimi

                                    Audi 100 2.8 Quattro Avant -92 sähköikkunat, sisätilapuhallin ja ilmastointiautomatiikka ei toimi.

                                    Mistä löydän näiden sulakkeen?

                                    Kojetaulun kuljettajan puoleisessa päässä olevat sulakkeet on kunnossa.

                                    (Hakua ja googlea on kokeiltu, ei löytynyt järkeviä tuloksia)

                                    Comment


                                    • Tuollasen löysin. http://fusesdiagram.com/audi/fuses-a...udi-a6-c4.html

                                      Comment

                                      Working...
                                      X