Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 C4 lämpö & ikkunat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 C4 lämpö & ikkunat.

    Morjes!

    Kylmät ilman tulee eikä satku lämpeä ei sitten millään eli autossani automaatti ilmastointi joka kyllä puhaltaa ilmaa ja kunnolla vaan ei lämmintä vasta kuin ~30 ajokilometrin jälkeen termari vaihdettu. Lämpömittari ei toimi kunnolla välillä pelaa välillä ei, kun pelaa näyttää jämptiä 90 astetta.
    Pitäisikö vielä termostaatti kokeilla vaihtaa? vai onko häikkä nyt jossain muualla?
    T. Eberiä miettimässä....


    Sitten pitkään vaivannut asia:
    sähköikkunat toimi vielä kesällä jopa auton oston jälkeen n.1,5kk
    sen jälkeen aivan mykkänä paria kertaa lukuun ottamatta kun kytkimiin tuli valot painoin ikkunaa alas käsin sen jälkeen on kytkimestäkin valo sammunut.. Maat katottu sulakkeet katottu
    rele näyttää että on joskus meisselillä käytetty auki, mutta saako niitä mistään enää?

    Ottaa päähän kun pelto autossakin s-ikkunat pelaa :/

    #2
    Ikkunoihin oven saranasta kumin sisältä johtojen tarkastus.

    Comment


      #3
      Vikakoodit ilmastoinnista helpottaa arvailua.

      Se mittarin näyttämä saattaa olla joko kontaktihärö liittimessä tai johdotuksessa. Liitin irti ja putsputs + kontaktispray.

      Comment


      • #4
        tarkastettu kuskin ovi. 1 piuha oli josta muovi lähteny johto muuten ehjä teippailin menemään sen.

        Pitäiskö käydä kaikki ovet läpi?

        Eräs seikka jäi muuten äsken sanomatta, taka ikkunat ollu pimeenä alusta asti eikä myyjällä ollu antaa vinkkiä siihen..

        Comment


          #5
          Kyllä se ihan järkiratkaisu olisi. Ne johdothan voi toki olla samassa kunnossa siitä läpiviennistä vähän matkaa poispäinkin. Useimmiten kuitenkin läpiviennin kohdilla katkokset.
          Auttoiko ikkunoihin yhtään tuon yhden teippaus?

          Comment


            #6
            Sieltä releestä saattaa löytyä huonoja tinauksia, pari semmosta ainakin tullut vastaan.

            Comment


            • #7
              rele näytti ehjältä päällisin puolin ainakin.

              Käytin kytkimen auki ja kadun vieläkin kun menin puhaltamaan pölyt pois sai haukkoa happea sen jälkeen tovin :D

              Ei auttanut vaikka kävi joka kytkimen läpi..

              Comment


              • #8
                Onko tarviketermari, vai merkkitiskiltä? Tarviketermarit ei monen kokemuksen mukaan näissä toimi. Lämmön puutteeseen on kyllä paljon muitakin syitä olemassa C4:ssa, mutta termarista on hyvä aloittaa.

                Comment


                • #9
                  tarvikehan sinne tuli kesällä laitettua..

                  Comment


                    #10
                    Oman C4:n lämpömittari näytteli viime talvena termarin vaihdon jälkeenkin omiaa aikaajoin. Lähinnä siis liian vähän, mutta nousi kuitenkin aina. VAG-Comilla katsottuna lämmöt kuitenkin sen sovitut 90 astetta, vaikka mittari sohi välillä ~70.

                    Comment


                    • #11
                      Puhaltimen näytön kautta "51" näytää moottorinlämmön, korjatkaa jos olen väärässä.

                      itsellänihän se näyttää aina 90, auto ei kyllä pelaakaan vasta kun oikea lämpömittari on noussut niiden 3:n ensimmäisen viivan yläpuolelle.
                      Boxi ilmeisesti luulee et kone on lämmin ja seos jää laihalle kun kone on oikeasti kylmä ...
                      Onkohan tällaista ilmennyt muilla?

                      Comment


                        #12
                        Turbo urssissa ainenki on kolme eri lämpöanturia vesille. Yksi mittarille "vesiharavassa", yksi ECUlle kannen takapäässä ja vielä kolmas ilmastoinnille lämppärinkennon letkussa.

                        Comment


                        • #13
                          katsohan vain releessähän tosiaan oli muutama tinaus menny "hieman" heikolle hapelle etuikkunat toimii nyt siis kuin unelma.

                          Takaikkunoista en jaksa välittää kun ei tule käytettyä joten jääköön.. :)

                          Puhaltimen näytön kautta? eli miten tämä nyt siis tapahtuu?

                          Tuntuu vähän siltä että kone pelaa kunnolla ja lämpeää koska ainakun mittari näyttää jotain niin se näyttää tasasta 90c,
                          eli vika olisi jossain muualla..

                          Täytyy jossain vaiheessa katsoa se lämppärikennon letku ja sen anturi

                          Comment


                          • #14
                            Koodit ilmastoinnin näytöltä lontoon kielellä.

                            Comment


                            • #15
                              Joo nostetaan vielä tämä topic ylös.

                              Eli aloin vielä tutkimaan lämpömittarin johtoja uudestaan ja nostin anturin piuhat ylös ja kappas piuhat jäi käteen.

                              Eli niitä anturin piuhoja on 4 kappaletta jos joku viitsisi kertoa minkävärinen piuha menee mihinkin tai laittaa vaikka kuvan kans olisin todella kiitollinen.

                              Comment


                                #16
                                Jos meinaat multivika anturia niin tästä infoa. Marmori tiskiltä saat uuden liitin kotelon ja ei ollut muistaakseni mikään ihan kauhean hintanen.

                                Comment


                                • #17
                                  No juu tuo anturi tosin meikäläisellä tuo on 4 napainen.
                                  Onkohan tuohon missään kytkentä kaaviota?

                                  Comment


                                    #18
                                    Samaisen linkin takana.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä on myös c4 100:ku 2,8l koneella -91...
                                      Ostin auton talvenliukkaille yms... eli auto on mulle vielä suht uusi ja vieras, mutta voorumia luettua niin ilmeisesti ihanat talvi"ominaisuudet" omaava. :D
                                      Nyt kun alkoivat kovat pakkaset niin tuli sitten muutama topicin aiheen samantyyppistä vikaa vastaan itselläkin ja pari lisää :)
                                      Autossa on autom ilmastointi & keskuslukitus ja lähes kaikki varusteet. Niin hyvältä kun se kuullostaakin niin...
                                      Kun ostin auton huomasin jo kotimatkalla autossa olevan poikkeuksellisen kuuma vaikka asetin asteeksi 20c. No se vika tuntui katoavan käytön myötä, mutta olen pannut merkille myös, että musta tuntuu kuin jalakatila lämpiäisi tosi kuumaksi(jalat hikoaa) vaikka ei sitä ole pyytänyt ainakin kuskin puolelta, mutta muuten ok lämpötila.

                                      1vika
                                      . Sisätilan puhallin toimii ja kuullostaa pyörivän annetun nopeuden mukaan eli vikaa ei tuskin ole itse puhallin moottorissa, mutta ilmaa tulee huonosti. Eli kun laittaa käden minkätahansa ilmasuuttimen eteen mihintahansa ilmasuunattuna säädöistä niin tuntuu kuin puhallin olisi ykkösellä vaikka huutaa täysillä..?!
                                      Esim. jos vaikka laitan autom ilmastoinnin säädöistä ilman menemään pelkästään tuulilasille vasemmasta ylänurkasta olevasta napista niin puhallin hyppää täysille, mutta kun kokeilee kojelaudassa olevaa tuulilasin puhalluksen ilmaaukkoa niin tulee lähes huomaamattoman hiljaisesti ilmaa... Myös vesisateella sen huomaa kun etuikkunat hädintuskin pysyvät huuruttomina ja taka ikkunat ihan huurussa.

                                      2vika
                                      . Lämppäri ei puhalla myöskään lämmintä... Ei ollut ennen kovia pakkasia mitään sisätilan lämpöongelmia aiemmin ja kun laittoi auto modelle ja halutun aste määrän se tuli ja pysyi kabiinissa. En väitä kuitenkaan, että kuumaa ilmaa olisi tullut aiemminkaan sitä ei ole vain tarvittu pienemmillä pakkasilla.
                                      Nyt tulee -15--> pakkasessa kuumimmassa asennossa(HI) joistain suuttimista haaleaa, joistain hieman lämpösempää ja joistain kylmää ilmaa. Huomaan selvästi että kabiini ei lämpeä kunnolla.
                                      Jos laitan ilmastoinnista esim 23c ja auto toiminnolle se huutaa puhallin täysillä viileää/haaleaa ilmaa kabiiniin eikä sisätila lämpiä koskaan koska ei tule kuumaa tai lämmintä ja puhallin on täysillä koko ajan(aiemmin auto modella huusi puhallin kovaa niin kauan kuin sisätila saavutti halutun lämmön ja hiljensi autom puhaltimen voimakkuutta sitämukaa kun lämpötila nousi). Moottorin vedenlämmöt ovat nyt 90c tyhjäkäynnillä ja ajaessa 80c.

                                      3vika. Moottorin vedenlämpötilan mittari on toiminut ihan ok tähänasti. Aiemmin veden lämpötilamittari on näyttänyt moottorin ollessa lämmin 90-100c. Nyt yksi päivä lähdin liikenteeseen niin mittari nousi 80c ja sitten matkanaikana huomasin sen seilaavan 0-80c ja lopulta makasi pohjassa kokoloppumatkan ja seuraavanakin päivänä vain hieman nousi ekalle viivalle ja putosi taas 0c. Vesi kuitenkin lämpisi kun sisätilan lämpöviasta huolimatta sisälle tuli suht lämmin ja ylä/ala vesiletkut olivat tulikuumia moottorissa. Tänään mittari alkoi taas toimimaan kun lähdin ajamaan, mutta lämmöt seilaavat ajaessa 80-90c ja paikallaan tyhjäkäynnillä koko ajan 90c.

                                      ++Bonus lukkojen&kahvojen jäätyminen, mutta sen sain jo selätettyä aseoljyä litran uittamalla lukkomekasimeihin :D


                                      Vika mahdollisuuksia?

                                      1vika. Onko autom ilmastoidussa jokin raitisilmansuodin tai aktiivihiili yms/missä se on? Jos se ratkaisi vian? Voiko ilmastoinnin täyttöhuolto olla ratkaisu?

                                      2vika
                                      . Voiko tähänkin vaikuttaa mahdollisesti raitisilman suodin jos sellainen on? Voiko vika olla puhutuissa läppämoottoreissa? Jos niin missä lukea vikakoodit tai mitä tehdä kun on aika v mäinen ajaa kun on kylmä!? Toivottavasti ei ole joku kennovika yms

                                      3vika. Tämä luultavasti on siis se veden lämpötilananturi ja tai moottoroinohjausyksikön anturi entä autom ilmastoinnille vieläoma anturi? Missä se sijaitsee v6 koneessa kun en löytänyt kun yritin etsiä..?
                                      Viimeksi muokannut lowe low; 29.11.2010, 00:28.

                                      Comment


                                        #20
                                        Aloitetaan sillä että katsot itse auton omalta näytöltä vikakoodit. Mika sen jo neuvoi viisi viestiä aiemmin että miten.

                                        Comment


                                          #21
                                          Pakkasnesteiden määrän tarkistus to-do-listalle. Jos siellä on raitisilmasuodatin niin löytynee apukuskin puoleisen lasinpyyhkijän paikkeilta tuulilasin alta sellainen suojamuovi jonka alla filtteri on. Konehuoneen puolelta siis.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tulipa nyt itsekin tarkistettua koodi 1c (System malfunction) ilmastointilaitteen näytöltä: 29.4 Belt slip detection "hard", sporadic.

                                            Tommonen löyty... Autossa C4-koppa vm. -95. Kylmästöinti ei toimi. Puhaltaa jonkin verran lämmintä, niin että tarkenee ajella.

                                            Googlettamalla löyty tämmönen: "There is a hall sensor on the AC compressor that the CC monitors to detect belt slipping. The CC head gets a tach signal from the ECU, so it knows what speed the AC pulley should be rotating at. Maybe that sensor or wiring is bad, or maybe your serp. belt is slipping." (http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2159577)

                                            Moniurahihnaako nuo tuossa tarkoittaa? Jossain aivolohkolla joku bitti sanoo, että apulaitehihna eli moniurahihna pyörittää kylmästöinnin kompressoria. Ellei sitten ole taas bitti vinossa. :)

                                            Comment


                                              #23
                                              C4 100:ssa vm. 91 - 94 ei ole raitisilmasuodatinta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Menen heti ohjeen mukaan katsomaan vikakoodit jos osaan, let see... Pakkasnesteet on ok maksimissa ja mittasin, että -50c kestävyys. Kiitos tiedosta niin tietää mihin vaihtaa raitisilmansuodattimen, että ei tarvitse kokoautoa purkaa sitä etsiessä :D

                                                Alkuperäinen kirjoittaja "hoff4
                                                C4 100:ssa vm. 91 - 94 ei ole raitisilmasuodatinta.
                                                Kyllä taitaa olla kun tosiaan audilla tänään kävin semmoisen poistamassa autooni ja sanoivat mitä luultavimmin vikojen johtuvan juuri siitä... Sekä -92 ex kiisseli samanlaiseen jossa oli manu ilmastointi vaihdoin sen myös.
                                                Viimeksi muokannut lowe low; 29.11.2010, 20:22.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Valaiskaa :D

                                                  Yritin nyt käydä ohjeen mukaan katsomassa koodeja autom ilmastointinäytöltä... Siinähän on tosiaan 61(1c-61c) kohtaa.


                                                  Ohjehan kuuluu seuraavasti käsittääkseni, käsitinkö oikein?
                                                  Paina ja pidä sisäilman kierrätys-painiketta pohjassa. Paina sitten manuaalisäädön ilmanvirtauksen ylös("^") osoittavaa nuolta. Sinun pitäisi nähdä ("1c") näytössä. Valitse lämpötilan ylös ("+") tai alas ("-") painikkeilla koodi(1c-61c). Paina sitten sisäilman kierrätys-painiketta. Arvon tulisi näkyä. Paina lämpötilan ylös-tai alas-näppäintä uudelleen ja näyttöön ilmestyy toinen koodi.

                                                  Pitäisikö kiertoilma-painiketta painaessa kaikissa 61c kohdassa tulla tyhjää kun kaikki on kunnossa eikä mitään koodia?
                                                  Meinaan mulla tuli kaikissa 1c-61c kohdissa koodi kun painoin niiden kohdalla kiertoilmapainiketta ja 1c kohdassa vilkkui monta koodia peräkkäin...
                                                  Jos laitan kaikkien 61 kohtien kaikki vikakoodit ylös siinähän menee päivä ja tulee kirjan paksunen romaani niistä. Varmaan loppuu tästäkin topicista sivut :D
                                                  Jos tosissaan mulla on siinä niin paljon vikakoodeja niin ei taida olla ihan kaikki kondiksessa siellä... :S
                                                  Viimeksi muokannut lowe low; 29.11.2010, 21:11.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itselläni puuttuu myös tuo raitisilmasuodin kokonaan. Auto '92 UrS4

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo
                                                      Itselläni puuttuu myös tuo raitisilmasuodin kokonaan. Auto '92 UrS4
                                                      No luin motonetissä raitisilmasuodatin luetteloa niin siellä luki listassa melkein jokaisen kohdalla jos tehdasasennettu(jos ei niin aktiivihiilisuidatin ja kehys ostettava myös) jne... Eli käsittääkseni niitä on jälkikäteen laiteltu. Mutta tiskillä sanoi vain yhden ovan käypä omaani, mutta niitä ei hyllyssä...
                                                      Sitten käännyin Audin varaosatiskin puoleen rekisteriotteenkanssa ja he myivät mulle heti suorakaiteen muotoisen suodattimen... Olen mielestäni yrittänyt kyllä jo aiemmin katsoa pyyhkijöiden alla olevan muovin alle ja siellä ei näkynyt mitään... Jos suodatinta ei ole niin onko siellä, sitten pelkkä tyhjäreikä mistä kaikki p-aska menee järjestelmään?
                                                      Ps. Krister onko suodattimenpaikka siis tosissaan siellä pyyhkijöiden alla(missä sulla ei ole mitään)? Kun myyjä veikkasi hanskalokeron takana apparin jaloissa olevan suodattimen, mutta täällä sanottu toista.

                                                      Uudemmissa on ollut niin helppo se vaihtaa... Juuri kyseinen pyyhkijöiden alla oleva muovi poes ja heti se suodatin siinä näkynytkin ja vanha pois ja uusi sisään.
                                                      Viimeksi muokannut lowe low; 29.11.2010, 21:25.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja lowe low
                                                        Pitäisikö kiertoilma-painiketta painaessa kaikissa 61c kohdassa tulla tyhjää kun kaikki on kunnossa eikä mitään koodia?
                                                        Vikakoodit on 01c kohdassa. Eli kun näytössä on tuo 01c niin paina sisäilman kierrätys- nappia. Ruutun vaihtuu vikakoodi, tai jos koodeja on useampia niin näytössä ne vaihtuu sekunnin välein. Jos näytössä on 0.0 niin vikakoodeja ei ole.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          En ole itse edes löytänyt paikkaa mihin moisen voisi työntää.

                                                          Ilmastoinnin vikakoodit näkyy siinä 1c kohdassa, jossa mainitsin vilkkuvan usean. Esim 17c kohdassa näkyy todellinen nopeus (anturilta), joka sitten syötetään mittaristolle joka "valehtelee" sen pari kilsaa isommaksi. 51c kohdassa näkyy vedenlämpötila kennon/lämppärin letkussa(?) olevalta anturilta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            ..ttaa kun on toi huoltoopas audi 100 c4 koriin, mutta siinä on tietysti kaikki muut konetyypit paitsi v6... :O
                                                            Luulin näiden 1-61 kohtien olevan kaikkien ilmastointiin liittyviä :D
                                                            Toisin sanoen tästä autosta pystyy lukemaan vikakoodit autom-ilmastointilaitteen näytönkautta? Ei tarvitse vag-com laitteita yms?
                                                            Olin jo viemässä auto vikakoodien lukuun johonkin tälle autolle oikeanlaisen piuhan omaavaan pajaan.

                                                            En ole itse edes löytänyt paikkaa mihin moisen voisi työntää.
                                                            Onhan se oltava jossain kun mulle sen suodattimen myivät suoraan.

                                                            Täytyy nyt sit mennä sit bäk pihalle autolle ja ottaa kohdasta 1c ne koodit ylös ja tulla tänne raportoimaan ne vag velhoille :DD
                                                            Viimeksi muokannut lowe low; 29.11.2010, 21:41.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X