^En muista tarkkaan, mutta ylimmästä kohdasta mistä pääsee ilmaamaan lämppärin kupeesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 C4 lämpö & ikkunat.
Collapse
X
-
Minulla se ainakin oli letkussa siinä lämppärin kennon vasemmalla puolella. Lämppärin kenno siis löytyy irrottamalla tuulilasin alareunassa/moottoritilan takareunassa oleva suojamuovi. Mutta en sitä itse avannut, kun olen kuullut huhuja, että jos ruuvi on pitkään ollut avaamatta, voipi korkata eikä saa enää pitämään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pertti KMinulla se ainakin oli letkussa siinä lämppärin kennon vasemmalla puolella. Lämppärin kenno siis löytyy irrottamalla tuulilasin alareunassa/moottoritilan takareunassa oleva suojamuovi. Mutta en sitä itse avannut, kun olen kuullut huhuja, että jos ruuvi on pitkään ollut avaamatta, voipi korkata eikä saa enää pitämään.
Comment
-
No ei se kovin paha rasti ollut minusta, aika helpossa paikkaa on se kenno. Ei ole rakennettu samalla ohjeella kuin jotkut muut autot:
1. Ota yksi lämmityslaitteen kenno
2. Rakenna auto kohdassa 1 mainitun lämmityslaitteen kennon ympärille.
Toisaalta jos se olisi vähän alempana siellä kojelaudan uumenissa, niin eipä se ilmakaan sinne kerääntyisi.
Comment
-
En ymmärtänyt nyt ihan, mutta kerran kennon vaihdatettuani kaverilla c4:een niin voin varmasti vakuuttaa, että se kenno on kyllä suhteellisen v*********ssa mestassa ja on melkoinen rasti ainakin vaihtaa se. Autoa ei todella ole rakennettu niinkuin monet muut autot vaan mahdollisimman vaikeaan mestaan on se kenno tungettu kotelon sisään jonka irroittamiseksi saa purkaa puoli autoa.
Tai en tiedä onko a6:ssa jo parannettu sitä, mutta 100:ssa ei ole kyllä ajateltu autoa suunnitellessa kennon sijaintia siltä kannalta, että jos se pitää joskus vaihtaa. Tuntuu useinkin näiden Audien kanssa, että mitään osia ei ole suunniteltu vaihdettavaksi kun saa pienemmässäkin viassa usein purkaa puoli autoa.
:D
Yritän huomenna ilmata järjestelmän kun todella tyhjäkäynnillä ei tule lämmintä, mutta heti kun antaa kierrosta paikallaan seistessä niin tulee lämmintä. Toivottavasti onnistuu niin loppuu leikki lämppärin kanssa.Viimeksi muokannut lowe low; 10.2.2012, 00:17.
Comment
-
Jos lämpöä tulee kierroksilla mutta tyhjäkäynnillä ei, syynä on melko varmasti ilmavaivat, näin oli ainakin omassa 2.8 C4:ssä. Ilmausruuvi siinä on, mutta en sitä uskaltanut avata ettei korkkaa, vaan suoritin ilmauksen viereisestä letkuklemmarista: löysäsin klemmaria ja ruuvarilla kampeisin letua siten, että nestettä vähän pulppuaa ulos, sitten kierroksia koneeseen vähäksi aikaa ja klemmari takaisin kiinni. Rupes riittään lämmintä myös liikennevaloissa seistessä ainakin jonkin aikaa.
Comment
-
Mie yritin tässä ilmata kennoa kun oli lauhempaa. Eipä ainakaan siitä kennolle menevästä letkun ruuvista ilmaantunut, vaan veti vaan lisää ilmaa järjestelmään. Näköjään parhaiten saa ilmattua kun ajaa keulan ylämäkeen ja availee paisarin korkkia, kaasuttelee välissä reiluilla kierroksilla.
Comment
-
Minkälaisia tarvike raitisilmasuodattimia olette ostaneet näihin A6 C4:iin ? Sain varaosaliikkeestä matkaan Hengstin E936LI joka ei tietenkään ollut sopiva vaan liian pieni. Tuon jonka nostin tuolta pois osanumero on 4A1 820 367.
Hengst:
http://www.hengst-catalog.com/en/sea...ictions=0,0,0&
Bosch ohje:http://www.vaglinks.com/VAGLinks_Com...stallation.pdf
Mann: https://www.mann-hummel.com/mf_prodk...gobackToPage=1
Orkkis mittailun mukaan on 345mm x 212mm x 20mmViimeksi muokannut Rusty; 10.4.2012, 21:46.
Comment
-
Viime syksynä vaihdoin ensimmäistä kertaa raitisilmasuodattimen omaan samanlaiseen. Marmorilta alkuperäinen suodatin numerolla 4A1820367. Kuitissa on hinta 19,40 ja ostopäivä 11.10.2011. Eli tuommoinen ainakin sopii sinne.
P.S. Edellinen filtteri oli "Hengst-Filter E915LI Cabin air pollen filter". Jos pitää olla tarvike, niin tuo käy.
Comment
-
Pitää nyt tökätä tavallinen paikalleen ja seuraavaksi sitten aktiivihiili.
Mahle LA58 kokeillaan nyt...
Tuolla on yhdenlainen vastaavuuslista
http://www.puravent.co.uk/filters/tr...A58&MAKE=Mahle
Comment
-
80 korisesta ei minulla ole kokemusta, mutta koodin selitteet näemmä samat, joten toivottavasti tästä on apua. Hakua käyttämällä löytynee paljon lisää tietoa.
Puhaltimesta sain itse samaa herjaa, kun se alkoi olemaan loppu. Niin loppu siis, että joutui nyrkillä antamaan vauhtia joka käyttökerran alkaessa, ennenkuin vaihdoin uuden tilalle. Kannattaa tietysti tarkistaa puhaltimelle menevä liitin ja piuhat, että ovat kunnossa.
Tuo Air Flow flap vika tulee taas kennolle ja sen ohi ilmaa liikuttavan läppämoottorin oikuttelusta. Itsellä tuo oli täynnä hiilipölyä, putsattuani kollektorista ja muualta on moottori toiminut sen jälkeen ok.
Linkistä --> *KLIK* löytyy kuva missä kyseistä läppää ohjaama moottori on Audin C4 100 korissa. Lienee 80:ssäkin kiinni puhallinkotelossa.
Comment
-
C4 100 sähköikkunat ja ilmastointi ei toimi
Audi 100 2.8 Quattro Avant -92 sähköikkunat, sisätilapuhallin ja ilmastointiautomatiikka ei toimi.
Mistä löydän näiden sulakkeen?
Kojetaulun kuljettajan puoleisessa päässä olevat sulakkeet on kunnossa.
(Hakua ja googlea on kokeiltu, ei löytynyt järkeviä tuloksia)
Comment
-
Comment