Alkuperäinen kirjoittaja kalamies
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 C4 lämpö & ikkunat.
Collapse
X
-
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
"Surpassed" ymmärtääkseni tarkoittaa raja-arvojen ylittämistä tms.
Comment
-
No niin, nyt on ajettu kalibrointi uusiksi, ei tullu läppämoottoreilta vikailmotuksia enää. Katsoin myös siitä letkun raosta, että V71 läppä kääntyy.
Mutta ongelma on ja pysyy, eli kabiiniin ei ilmaa tule.
Voikos raitisilmasuodattimen tukos aiheuttaa moisen, suodatin tosin on vaihdettu viime elokuussa, joten tuntus oudolta että se ois jo nyt niin tukossa. Mä oon nyt ihan huuli pyöreenä.
Comment
-
Ostin uuden suodattimen, jonka asensin OIKEIN päin, niin johan rupes toimimaan? Ei se entinen suodatinkaan ollu kovin kökkösen oloinen, mutta se oli väärin päin. Ihmettelen kyllä, voiko tuommoinen paperihaitari päästää toiseen suuntaan ilmaa läpi niin paljon paremmin kuin toiseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja geduTurbo urssissa ainenki on kolme eri lämpöanturia vesille. Yksi mittarille "vesiharavassa", yksi ECUlle kannen takapäässä ja vielä kolmas ilmastoinnille lämppärinkennon letkussa.
Ostin marmorilta talven alussa 2 lämp.anturia(valkoinen2nap&harmaa3nap) jotka Etkasta löysivät tuohon 2,8 koneeseen. Toinen on kuulemma mittarin anturi ja toinen moottorinohjainyksikölle oleva anturi. En tiedä kumpi, sitten on kumpi...
Oon ollut laiska sen jälkeen kun laitoin ilmastoinnin pelaamaan enkä välittänyt lämpömittarista kun tiedän lämpöjen olevan 90c koko ajan ilmastoinninnäytöltä niitä seurattuani koko talven mittaan.
Nyt kuitenkin haluan sen mittarin kuntoon kun tulee kesä ja jos alkaa vaikka lämmöt nousemaan jostain syystä, että sen huomaisin ennenkuin liian myöhäistä...Viimeksi muokannut lowe low; 25.3.2011, 17:26.
Comment
-
Korjataan omaa kirjoitusta, turbo urssissa on neljä lämpöanturia. Turbourssissa niitä siis eniten, koska jälkijäähyn anturi on noissa se mitä muissa ei ole. (eli turbo urssissa on jäähdyttimessä anturi, vesiharavassa 2, toinen mittarille, toinen jälkijäähylle ja climalle on omansa lämppärin kennon letkussa.
Kutoskoneisessa on lämpöanturi kannet yhdistävässä putkessa, lämppärin kennon letkussa ja jäähdyttimessä. Kyseinen putki majailee koneen ilmanoton alla jemmassa, sieltä samasta putkesta lähtee lämppärin kennolle letku jossa on ilmastoinnin lämpöanturi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiKutoskoneisessa on lämpöanturi kannet yhdistävässä putkessa, lämppärin kennon letkussa ja jäähdyttimessä. Kyseinen putki majailee koneen ilmanoton alla jemmassa, sieltä samasta putkesta lähtee lämppärin kennolle letku jossa on ilmastoinnin lämpöanturi.
SIIS... Jos lämpömittarin anturi(valkoinen) on yllämainitsemassani/massasi paikassa ja siinä lämppärinkennon putkessa on ilmastoinnin anturi niin onko se jäähdyttimessä oleva anturi moottorinohjainyksikön lämpöanturi(harmaa)?Viimeksi muokannut lowe low; 25.3.2011, 22:28.
Comment
-
Lämpömittarilla pitäisi olla 3 pinninen pyöreä tai neliskanttinen liitin. (riippuen mittaristosta) Tämän paikka on korjausoppaan mukaan "Kannen liitoksessa", ei valitettavasti tarkennettu että missäpäin konehuonetta. Sitten on ECUn lämpöanturi, joka on kuskinpuoleisen kannen lähettyvillä, 2-pinninen liitin. Sitten vielä toki mahdollisen automaatti-ilmastoinnin lämpöanturi (sininen)
Jäähdyttimessä oleva 2 vaiheinen lämpökytkin on itseasiassa vain jäähdytimen puhaltimien ohjaukseen (nopeudet 2 ja 3).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiLämpömittarilla pitäisi olla 3 pinninen pyöreä tai neliskanttinen liitin. (riippuen mittaristosta) Tämän paikka on korjausoppaan mukaan "Kannen liitoksessa", ei valitettavasti tarkennettu että missäpäin konehuonetta. Sitten on ECUn lämpöanturi, joka on kuskinpuoleisen kannen lähettyvillä, 2-pinninen liitin. Sitten vielä toki mahdollisen automaatti-ilmastoinnin lämpöanturi (sininen)
Jäähdyttimessä oleva 2 vaiheinen lämpökytkin on itseasiassa vain jäähdytimen puhaltimien ohjaukseen (nopeudet 2 ja 3).
Kiitos! Täytyy mennä etsimään, että missä se "kannenliitoksessa" oleva anturi on. Hyvä kun ei tiedä edes kumman kannen liitoksessa se on. Noo täytyy yrittää löytää, toivottavasti ei ole jossain tulipellin ja koneen välissä :DDD
Vielä sitä, että kun lukee lämmöt ilmastoinnin näytöltä niin saako se tiedon siltä 2nap valkoiselta anturilta(Ecun)? Koska se tuntuu näyttävän oikein ja mittari ei...
Ps. Kenen korjausoppaassa on v6 koneen tietoja? Omassani c4korin korjaus oppaassani jonka ostin mätänetistä kun mulla oli aiemmin kiisseli ni on kaikki muut konetyypit paitsi v6 :DViimeksi muokannut lowe low; 26.3.2011, 10:41.
Comment
-
Tuolta löytyy lämpömittarin anturi F76 ja Eculle G62:http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=cool
Uudemissa malleissa(noin -94...) F76 on kolmepinninen, uusi anturi käy suoraan myös vanhaan koneeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepekTuolta löytyy lämpömittarin anturi F76 ja Eculle G62:http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=cool
Mulle marmorilta annettiin -91 malliinkinm 3 pinninen anturi mittarille...
Mitä tarkoitit uusi käy myös vanhaan? Mietin vaan jos siel on anturiselle johto eihän se mee 3 pinniseen anturiin kiinni... No meen tänään katsomaan mikä siel on ja onks mul oikee anturi.
Comment
-
Vaihdoin nyt sen kaksi napaisen valkoisen anturin(ecun g62).
Löysin luultavasti sen mittariston lämpömittarin anturinkin(f76), mutta se tosissaan oli neliön muotoinen neljänapainen(ruskea) ja se mikä mulle sillon myytiin vuos sit on pyöreä kolme napainen(harmaa)...
Täytyy käydä ostamassa oikea...
Katoin ennen talvea vikakoodit ilmastoinnin näytöltä:
Alkuperäinen kirjoittaja lowe lowAlkuperäinen kirjoittaja quattro20vAloitetaan sillä että katsot itse auton omalta näytöltä vikakoodit. Mika sen jo neuvoi viisi viestiä aiemmin että miten.
08.5
11.7
13.5
13.6
15.1
Tuolta Audi world sivultahan koodien merkitykset näkee, en vain ensikertalaisena ymmärrä niistä mitään :D
0.51
0.87
11.5
13.5
13.6
15.3
Vaan yks koodi on enään sama eli koodit on vaihtuneet itsestään :DD
Sen jälkeen ku Jari74 vaihtoi talven alussa mulle autom ilmastoinnin paneelin taakse jonkun regulaattorin kaikki on mielestäni toiminut käytännössä hyvin, jopa ilmastointia pääsin kokeilemaan nyt säiden lämmettyä ja ihan hyvin tuntui toimivan! Silti koodeja pukkaa... :DD
Lähinnä tää jäi mietityttämään mua eniten, et mitä käytännössä tarkoittaa:
05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open, *05.1 (see below)
Diagnostic Trouble Code Notes:
*05.1 Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails
Selvitys on kaikista koodeista eng mut en ymmärrä sanaakaan vaikka yritän :D
Mikä tän 0.51 koodin merkitys on suomeks ja onks noi kaikki koodit ilmastoinnin läppämoottoreihin yms liittyviä koodeja?Viimeksi muokannut lowe low; 26.3.2011, 15:39.
Comment
-
tjoo, omassa oli v68:sta vikakoodi, tänä aamuna tuli ns. sikakuumaa kokoajan.
hopsiksen neuvoja purkamiseen käyttäen aikaa meni moottorin puhdistukseen 40min moottorin sammutuksesta käynnistykseen (kaikki pultit lähti ok auki, ei tarvinnut tapella yhtään).
v68:n säätömoottorissa oli hiiliä jäljellä 2/3, mutta kaipa se akselin voiteluna oleva vaseliini oli siirtynyt sitten sinne kommutaattorin pintoihin, kun hiilet ja kuparipinta oli ihan pasheen pinttämiä.
jarruputsilla (bräkleen tms motonet jarrujen puhdistusspray) suihkuttelin moottorin alaosaa ja putsasin hiilien sivut >> toimii kuin junan vessa.
Comment
-
Lämmityslaitteen puhallin vetelee viimeisiään. Välillä puhaltaa,välillä taas ei. Minkä merkkinen on hyväksi todettu tarvikepuhallin? Tämmöisiä löytyi: 8A1820021 (VAG osanumero),Bosch 3 137 020 009,Valeo 698215,Hella 8EW 009 100-31.
Mutta,osaisiko joku nyt sanoa,käykö nämä varmasti urS4 -93:een?
Comment
-
No senverran itse sanon että tuolla valeon numerolla kun esim. kahan tuoteluetteloa katsoo niin antaa sopivuuden Audi B4, ja B5. Tiedä sitten miten nuihin linkityksiin luottaa mutta näin se kertoo. Onko tuo alkuperäisnumero kaivettu mistä?
Hellan numerosta puuttuu viimeinen numero, oletan että siellä pitäisi olla vielä 1 perässä. Myös hella antaa tuolle moottorille vastaavat sopivuuden kuin Valeo, eli B4 ja B5
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lowe LowKatoin ennen talvea vikakoodit ilmastoinnin näytöltä:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lowe low
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v
Aloitetaan sillä että katsot itse auton omalta näytöltä vikakoodit. Mika sen jo neuvoi viisi viestiä aiemmin että miten.
Dodiin... Nyt on koodit katsottu!
08.5
11.7
13.5
13.6
15.1Alkuperäinen kirjoittaja Lowe lowTuolta Audi world sivultahan koodien merkitykset näkee, en vain ensikertalaisena ymmärrä niistä mitään :D
Nyt katoin koodit uudestaan:
0.51
0.87
11.5
13.5
13.6
15.3
Vaan yks koodi on enään sama eli koodit on vaihtuneet itsestään :DD
Sen jälkeen ku Jari74 vaihtoi talven alussa mulle autom ilmastoinnin paneelin taakse jonkun regulaattorin kaikki on mielestäni toiminut käytännössä hyvin, jopa ilmastointia pääsin kokeilemaan nyt säiden lämmettyä ja ihan hyvin tuntui toimivan! Silti koodeja pukkaa... :DD
Täytyy kysyä jos Jari vaihtais mulle taas sen regun ku sillä lähti viimeksikin toimimaan.
05.3
08.7
11.7
13.5
13.6
15.3
Comment
-
Alkoi omassa Urssissa lämppärinpuhallin vikuroimaan.
92€ maksoi uusi Fixukselta. Marmorilla hinta oli yli 200€.
Ei innostanut ajatus lähteä koko puhallinkoteloa irroittamaan, kun hommakin piti tehdä joulupäivänä, joten tuli hieman oikaistua.
Jollakin ulkomaalaisella foorumilla oli joku tehnyt puhaltimen vaihdon niin, että oli leikkannut puhallinkotelon auki ja sitä kautta vaihtanut puhaltimen. Kyseisestä topicista oli kuvat hävinneet, joten oman mielikuvituksen avulla tuli vastaavaan operaatioon ryhdyttyä.
Puhallin vaihtui joulupäivänä, aikaa meni n. 2 tuntia isäni avustamana ja operaatio meni jälkikäteen muistellen näin:
1) Purin kaikki ylimääräiset pois puhallinkotelon päältä. Muoviosat, pyyhkijän vivustot, alipaineletkut jne.
2) Irroitin puhallinkotelosta lähtevän ison kumiletkun ja sen toisessa päässä olleen raitisilmaläpän moottorin.
Moottorin irroittamalla sain käännettyä läpän kiinni, ettei se ole puhaltamisen irroituksessa edessä.
3) Irroitin puhallinkotelon päästä kauluksen, joka oli kiinni 3:lla ruuvilla puhallinkotelossa.
Alimmainen näistä ruuveista aiheutti koko työn suurimman vaivan (30-45min), lähti peilin ja sopivan pituisella jatkolla varustetulla räikällä lopulta irti.
4) Kauluksen pois ottamisen jälkeen pystyin irroittamaan itse puhaltimen, joka oli kiinni moottorin päässe olleella lukkorenkaalla.
Puhallin tuli nitkuttelemalla pois paikaltaan.
5) Vedin puhaltimen niin ulos kuin sen vain sai, tällöin pääsi näkemään, kuinka ison luukun joutui tekemään.
Itse puhaltimen "siivilä" mahtui kokonaan ulos kotelosta, mutta moottori jäi kotelon sisälle.
6) Moottorin kokoinen luukku oli siis tehtävä.
Luukun lopullinen koko määräytyi uutta puhallinta kotelon päällä mallaillen.
7) Kotoa löytyvään Dremeliä vastaavaalla "pörrällä" ja katkaisulaikalla tein luukun puhallinkoteloon. Päätin leikata niin, että luukku tuli kotelon omaan halkaisukohtaan asti.
8) Vanha moottori pois ja uusi tilalle!
Vanhasta moottorista oli hiilet kuluneet loppuun ja kollektori oli entinen.
Uusi puhallin oli identtinen vanhaan verrattuna, mitään eroavuutta en havainnut.
9) Karhensin viilalla irroitetun luukun ja sen jättämät reunat kotelosta. Luukku liimattiin paikalleen Araldite 2-komponenttisella epoksiliimalla.
10) Irroitetut osat kasaten takaisin ja liiman kuivuttua testaamaan.
Toimi kuten pitikin ja luukun liitos ei vuotanut mistään kohdasta.
Vikakoodeja ei enää nollauksen jälkeen ole ilmestynyt ja lämmintä on riittäny jo 2tkm ajan :)
EDIT: Isäni teki saman operaation omaan 100 Avant 2.8 quattroonsa, jossa jo vuodenpäivät on tuuletin pörrännyt. Täysin vastaavalla metodilla, eikä mitään ongelmia ollut. Kenno tosin hajosi jälkeenpäin ja koko paketin joutui purkamaan siinä yhteydessä, mutta 6kk näilläkin rempoilla sattui väliä :)Viimeksi muokannut terroristiristo; 12.8.2014, 18:56.
Comment
-
Tätä en kyllä tarkalleen tiedä. Laatikko oli valkoinen ja siinä ei ollut muuta, kuin tuotekoodi päällä.
Itse rungossakaan ei minusta valmistajan merkintöjä ollut.
Tämä toimii ainakin hyvin kaikilla kierrosalueilla.
Comment
-
Omassa C4:ssa temppuilee (saksasta tilattu) uusi puhaltimen moottori.
Välillä toimii normaalisti koko ajan. Välistä ei vaan lähde pyörimään, ellei käy nyrkillä lyömässä puhaltimen päälle.
Joskus lähteee päälle, kun hakkaa kojelautaa. Vikisevää ääntä ei kuulu oikein missään tilanteessa.
Vika puhaltimessa itsessään vai vastuspaketissa vai kanadassa? Kaikki puhaltimen nopeudet kyllä toimivat moitteetta.
Otanko suoraan tarvikkeena puhaltimen ja toivon, että uudella parempi onni?
Pikkuhiljaa menee hermo moiseen ongelmaan, vieläpä uuden kanssa (edellisen omistajan mukaan).
Comment
-
Taitaisipa sopia tulemaan sellaisenaan pois...
Äsken vaihdoin ilmastoituun C4:een tuon puhaltimen. Ihan näppärästi meni, kun leikkasi kerralla sopivan aukon. Tuossa #81 viestissä hyvät mallikuvat tuohon leikkaukseen. Rautasaha ja kuviosahalla tein reiän, kun ei tarvinnut vanhaa (uutta ei toimivaa) sääliä.
Ihme homma, kun "uusi" puhallin ei pyöri kunnolla ja visertää. No jospa nyt tuolla oikeasti uudella tarvikemallisella toimisi.
Comment
-
Suosittelen laittamaan jotakin liukastetta niihin kannake/kiinnike kumeihin, joiden sisälle moottori tuolla kotelossa asettuu.
Itsellä ne ainakin koekäytöllä vikersi juuri sen verran, että kuuli.
Saattoi tosin olla moottori hieman huonossa asennossakin paikallansa.
Comment
-
En itse tarkastellut puhaltimen moottorin rakennetta, kuin päälipuolisesti, mutta olisikohan se mahdollista purkaa ja katsoa mitä se on syönyt?
Comment
Comment