Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Delta CC-soitin lukossa, auki ei lähde kirveelläkään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Delta CC-soitin lukossa, auki ei lähde kirveelläkään

    Kertoisiko joku kuinka kyseinen homma tehdään oikein,PLIIS ?

    Tässä tempaukseen liittyvä kertomus humoristisista vaiheista::::>

    Elikkäst näin:
    Otin akun irti kun tarkastelin ja korjailin keskuslukituksen alipainepumpun piuhoja (akku estää tehokkaasti laitteen ulosvedon/ainakin viimeistään takaisin laittamisen...
    Akun kaapalit irti....näpräämistä.Jees, keskuslukitus pelittää taas, mutta....
    Makka rupesi (tietenkin) kyselemään koodia. No hätä, ajattelin, minullahan on se siellä mankan ohjekirjassa->öö tota, saksankielen 20minuutin opiskelusta ei hyötyä. Tajusin kuiteskin että FM½ ja DX nappuloita pitää painaa samaan aikaan tarpeeksi kauan, jotta pääsee syöttämään itse koodin->kokeilemaan....näppäin koodin...ei tapahdu mitään. No virtanappula alas+sähköt takaisin...kokeilu uudestaan.Sama lopputulos->Saksaa taitava kaveri apuun(+varmistus oikeasta menetelmästä Hämeenlinnan Audin huollosta...).OK, pitää siis painaa koodin näppäilemisen jälkeen uudestaan FM½+DX nappuloita (Tässä välissä olin jo joutunut pitämään yhtäjaksoisesti sähköjä mankassa päällä n. 1h putkeen, jotta "tuplalukitus" poistuu...tupakkaakin meni pari askia).

    Aikani nysvättyäni...ihan juurikin niinkuin Audin "elektrniikkaspesialisti-asentaja" neuvoi...tulin siihen johtopäätökseen, että hommassa on jotain mätää->Soitto HML:n Audi huoltoon (taas), kaveri neuvoi soittamaan Audin teknisen tuen palvelunumeroon (0800 922822, jos jotakuta kiinnostaa)->siellä täti kertoi, että hän ymmärtää mikä on ongelma, mutta ei voi antaa "uutta koodia" puhelimessa. Heillä on tarkat ohjeen näistä hommista..voisinhan yhtä hyvin olla joku "pitkäkyntinen hiippari" kähvelletty Audin grammari handussa....OK, ymmärsin yskän->täti pyysi soittamaan uudestaan Audille, ja minähän soittamaan....Samainen (tod. näk. huoltotyönjohtaja) vastaa taas puhelimeen...asian yksityiskohdat+tätin kertomat faktat pöytään->
    kaveri lupaa selvittää asian..annan hänelle mankan ohjeessa löytyvät mankan sarjanumeron+koodin tuplatsekkausta varten...oletan, että niistä voi olla hyötyä. Samalla vinkkaan hänelle, että heiltä löytyy muu data minun autostani järjestelmästä, olenhan käyttänyt autoani huollossa siellä->OK, kaikki selvää...kaikki tämä hoitui ilman kummankaan menettämättä malttiaan, vaikka olin jo vaivannut samaa jannua jo 3 kertaa samaisen asian takia ihan vähän ajan sisään (n.2h).Kaveri lupaa soittaa uutiset..JES, ajattelen.

    Voi kökkö, teknisessä tuessa väitetään, että mukamas auto mankka ja sarjanumero ei mätsää....väite, ettei ao. mankka ole orkkisasennuspeli.
    Pitäisi kuulemma lyödä piuhat kiinni autoon toimipisteessä, ja sitten ottaa yhteys pääkallopaikalle Saksaan ???????
    Uudelleenkoodaus. Minä en ymmärrä! Ei kai ajotietokone/dataloggeri/muut vimpaimet jutskaa grammarin kanssa???

    Jumankaut, mä oon aut...ja eikun taas tupakille.......

    Lisää tarinaa, jahka mysteeriö selviää..to be continued

    #2
    Tälläisen ohje löysin:

    Entering anti-theft code
    The following is the procedure to re-activate the radio if the display shows "SAFE". It is important that the procedure be followed in the correct order.

    --------
    Turn on radio. The radio display shows "SAFE".
    Press the FM1/2 and DX buttons simultaneously and hold until "1000" shows on the display. Release the buttons. Do NOT press these buttons again, otherwise the radio will consider "1000" to be the code.
    Use Preset buttons 1 ... 4 to enter the four-digit code number from your radio card. Preset button 1 corresponds to the first digit, Preset button 2 corresponds to the second digit, etc. Each press of the button increments the number by 1.
    Once the code shown on the display is correct, press the FM1/2 and DX buttons simultaneously and hold until the word "SAFE" appears in the display, then release the buttons.
    The radio should unlock and be usable shortly afterwards.
    If an incorrect code is entered, the word "SAFE" appears, first flashing and then continuously. You can repeat the above steps to unlock the radio once more, the number of attempts will be shown in the display. If an incorrect code is entered again, you radio will be locked for about one hour. After one hour - the radio must stay on and the key must remain in the ignition lock - if the display goes out, the you can repeat the above procedure to unlock again. The cycle - two attempts, one hour lock-up - still applies.
    If you lose your radio code, contact your Audi dealer
    ----------

    Jos koodi ei kelpaa, niin ehkä tuohon on vaihdettu sitten raadio.

    Comment


    • #3
      Tervehdys,
      Ja kiitokset! Ei sillä, että tuo ohje olisi ollut "idioottivarma" noin luettuna, mutta hoksasin vihdosta viimein logiikan kuinka koodi "syötetään masiinaan". Sarkasmi johtuu siitä, että joudun itse kirjoittamaan osin vastaavanlaisia ohjeita työkseni (nasty habbits, you know).
      Ensin hoksasin ettei muiden kun näppäimien 1-4 (muistipaikkanamiskat) painaminen vaikuta näytöllä olevaan näkymään...rattle,rattle...Haa, numerot joutuukin muuttamaan rullaamaan "ylöspäin" yksi kerrallaan...Tätä en siis tiennyt (eikä se myöskään tuosta lähettämästäsikään ohjeesta liian hyvin selviä).
      Siis esimerkin valossa:
      Koodi: 1234 ->näppäile numero (muistipaikkanappi siis) 1:stä kerran, 2:sta kaksi kertaa, kolmosta kolme kertaa. Kunnes mankan näytöllä on luettavissa haluamasi (oikea) numerosarja, paina FM½+DX niin kauan, että teksti SAFE ilmaantuu näyttöön. Nosta handut näppäimiltä ->
      You can now start enjoying the BOSE soundsystem again!!!

      Kiitokset vielä toistamiseen sinulle, ja toivottavasti joku "toinenkin tohelo" saa apua ongelmiinsa näistä sanoista :o)

      Comment


      • #4
        ...Niin ja vielä:
        Kyllä se oli/on orkkis mankka. Suurin ongelma/syy sekaannukseen johtui pääasiallisesti molemminpuoleisesta tieto-taidon puutteesta.
        En sitten tiedä kuinka paljon noita Delta CC mankkoja on Suomen maassa..todennäköisesti kuitenkin aika paljon.
        Itselläni on "saksantulijais Audi", kun satun olemaan sen verta köyhä ettei ollut varaa ostaa Suomesta vastaavaa autoa ainakaan vastaavanlaisilla varusteilla...

        Taas jäi Audi-huolto nuolemaan näppejään....Tee-se-itse-mies sai niskalenkin tästäkin ongelmasta!
        Olisivat kuitenkin veloittaneet ao. hommasta niin paljon, että samalla rahalla olis saanut jonkun grammarin joka ymmärtää jo nykytekniikankin päälle (mp3, CD-RW-levyt, wma etc.).

        Cheers!

        Comment


        • #5
          Itse hankin joskus vuonna -95 yhden levyn Blaupunktin radio-cd -laitteen. Hyvin paljon Audin Gamman näköinen. Todennäköisesti paras laite, mitä autossani on koskaan ollut -tietääkseni vieläkin rokkaa täysillä.
          Siinäkin tuollainen koodisysteemi, jonka aktivoinnissa oli omituinen logiikka. Muistaakseni ensimmäinen numero ei ollut merkitsevä, vaan koodaus toimi kolmen numeron kombinaatiolla.

          Comment


            #6
            Täältähän löytyy varsin kattava orggisradioiden lista

            http://www.ibiblio.org/tkan/audi/radios/

            Tuo Delta CC löytyy ainakin tälläsistä autoista, tosin on ameriikan lista joten ei sovellu täysin euroopan malleille.
            1996-1997 Audi A4, A6, Cabriolet, early 1998 A4
            1995.5 Audi S6
            1997 and early 1998 Audi A8

            Comment


              #7
              Kuinkaha kauan noita FM1/2 ja DX nappeja pitää painaa pohjas, että voi syöttää koodin.
              Mulla ei tapahdu yhtään mitään vaikka pitäisin vuoden pohjassa. Olisko siis raadio ottanu virtojen katoamisesta nokkiinsa?

              Väärin en koodia ole laittanut, mutta varmaan liian innokkaasti painellu niitä näppäimiä. Ilmeisesti starttaaminen katkaisee ton tunnin odottelun? Eipä se kyllä ole vilkutellut safea, siinä se jökittää ihan vilkkumatta vaikka mitä painais.

              Radio on siis Delta CC

              Comment


                #8
                heitä mäkeen tollanen koodimankka ja hommaa kunnon poppikone.noista koodikyselijöistä ei ole kuin vaivaa.

                Comment


                • #9
                  Oletkos koittanut jättää mankkaan virrat päälle vaikkapa yöksi,ja kokeillut sen jälkeen.
                  Tosin ton SAFE tekstin,tulisi ilmestyä heti näyttöön kun kääntää virrat päälle.
                  Tampereen laakkonen sanoi,että jos on räpeltänyt väärän koodin/muita näppihäiriöitä,niin voi joutua aika pitkäänkin odotteleen,ennenkuin pääsee koodia syöttämään.

                  PS:ja joku nykyaikainen "nippon paljon-nappeja" näyttää A8:sin konsolissa TODELLA typerältä,joten ainoa vaihtoehto olisi uudempi orggis/naviplus.Jos nyt jostain sellaisen sais.

                  Comment


                    #10
                    Jaaha. Kun ohjeessa lukee, että paina samanaikasesti nappeja, se myös tarkoittaa sitä.
                    Eli siis onnistuhan se kun niitä painaa millisekunnilleen samaan aikaan.

                    Ja en vaihda uuteen tota, ellei siihen saa cd-boksia, puhelinta integroitua, galaa toimiin ja ajotietokoneen näyttöä näkymään. Tuossa mitään vikaa ole, paitsi ei osaa soittaa ämpäreitä.
                    Ja Boset kun vielä toimii niin ei hätää. Ihan hyvä ääni tollasissa 10v vanhoissa Boseissa vielä.

                    Comment


                      #11
                      audi phatnoise player

                      itse tilasin tuon audi phatnoise playerin missä on 20 gigan kovalevy ja ohjaus tapahtuu cd soittimen kaapelin välityksellä, en ole vielä ehtinyt vaan asentamaan..

                      Comment

                      Working...
                      X