Kertoisiko joku kuinka kyseinen homma tehdään oikein,PLIIS ?
Tässä tempaukseen liittyvä kertomus humoristisista vaiheista::::>
Elikkäst näin:
Otin akun irti kun tarkastelin ja korjailin keskuslukituksen alipainepumpun piuhoja (akku estää tehokkaasti laitteen ulosvedon/ainakin viimeistään takaisin laittamisen...
Akun kaapalit irti....näpräämistä.Jees, keskuslukitus pelittää taas, mutta....
Makka rupesi (tietenkin) kyselemään koodia. No hätä, ajattelin, minullahan on se siellä mankan ohjekirjassa->öö tota, saksankielen 20minuutin opiskelusta ei hyötyä. Tajusin kuiteskin että FM½ ja DX nappuloita pitää painaa samaan aikaan tarpeeksi kauan, jotta pääsee syöttämään itse koodin->kokeilemaan....näppäin koodin...ei tapahdu mitään. No virtanappula alas+sähköt takaisin...kokeilu uudestaan.Sama lopputulos->Saksaa taitava kaveri apuun(+varmistus oikeasta menetelmästä Hämeenlinnan Audin huollosta...).OK, pitää siis painaa koodin näppäilemisen jälkeen uudestaan FM½+DX nappuloita (Tässä välissä olin jo joutunut pitämään yhtäjaksoisesti sähköjä mankassa päällä n. 1h putkeen, jotta "tuplalukitus" poistuu...tupakkaakin meni pari askia).
Aikani nysvättyäni...ihan juurikin niinkuin Audin "elektrniikkaspesialisti-asentaja" neuvoi...tulin siihen johtopäätökseen, että hommassa on jotain mätää->Soitto HML:n Audi huoltoon (taas), kaveri neuvoi soittamaan Audin teknisen tuen palvelunumeroon (0800 922822, jos jotakuta kiinnostaa)->siellä täti kertoi, että hän ymmärtää mikä on ongelma, mutta ei voi antaa "uutta koodia" puhelimessa. Heillä on tarkat ohjeen näistä hommista..voisinhan yhtä hyvin olla joku "pitkäkyntinen hiippari" kähvelletty Audin grammari handussa....OK, ymmärsin yskän->täti pyysi soittamaan uudestaan Audille, ja minähän soittamaan....Samainen (tod. näk. huoltotyönjohtaja) vastaa taas puhelimeen...asian yksityiskohdat+tätin kertomat faktat pöytään->
kaveri lupaa selvittää asian..annan hänelle mankan ohjeessa löytyvät mankan sarjanumeron+koodin tuplatsekkausta varten...oletan, että niistä voi olla hyötyä. Samalla vinkkaan hänelle, että heiltä löytyy muu data minun autostani järjestelmästä, olenhan käyttänyt autoani huollossa siellä->OK, kaikki selvää...kaikki tämä hoitui ilman kummankaan menettämättä malttiaan, vaikka olin jo vaivannut samaa jannua jo 3 kertaa samaisen asian takia ihan vähän ajan sisään (n.2h).Kaveri lupaa soittaa uutiset..JES, ajattelen.
Voi kökkö, teknisessä tuessa väitetään, että mukamas auto mankka ja sarjanumero ei mätsää....väite, ettei ao. mankka ole orkkisasennuspeli.
Pitäisi kuulemma lyödä piuhat kiinni autoon toimipisteessä, ja sitten ottaa yhteys pääkallopaikalle Saksaan ???????
Uudelleenkoodaus. Minä en ymmärrä! Ei kai ajotietokone/dataloggeri/muut vimpaimet jutskaa grammarin kanssa???
Jumankaut, mä oon aut...ja eikun taas tupakille.......
Lisää tarinaa, jahka mysteeriö selviää..to be continued
Tässä tempaukseen liittyvä kertomus humoristisista vaiheista::::>
Elikkäst näin:
Otin akun irti kun tarkastelin ja korjailin keskuslukituksen alipainepumpun piuhoja (akku estää tehokkaasti laitteen ulosvedon/ainakin viimeistään takaisin laittamisen...
Akun kaapalit irti....näpräämistä.Jees, keskuslukitus pelittää taas, mutta....
Makka rupesi (tietenkin) kyselemään koodia. No hätä, ajattelin, minullahan on se siellä mankan ohjekirjassa->öö tota, saksankielen 20minuutin opiskelusta ei hyötyä. Tajusin kuiteskin että FM½ ja DX nappuloita pitää painaa samaan aikaan tarpeeksi kauan, jotta pääsee syöttämään itse koodin->kokeilemaan....näppäin koodin...ei tapahdu mitään. No virtanappula alas+sähköt takaisin...kokeilu uudestaan.Sama lopputulos->Saksaa taitava kaveri apuun(+varmistus oikeasta menetelmästä Hämeenlinnan Audin huollosta...).OK, pitää siis painaa koodin näppäilemisen jälkeen uudestaan FM½+DX nappuloita (Tässä välissä olin jo joutunut pitämään yhtäjaksoisesti sähköjä mankassa päällä n. 1h putkeen, jotta "tuplalukitus" poistuu...tupakkaakin meni pari askia).
Aikani nysvättyäni...ihan juurikin niinkuin Audin "elektrniikkaspesialisti-asentaja" neuvoi...tulin siihen johtopäätökseen, että hommassa on jotain mätää->Soitto HML:n Audi huoltoon (taas), kaveri neuvoi soittamaan Audin teknisen tuen palvelunumeroon (0800 922822, jos jotakuta kiinnostaa)->siellä täti kertoi, että hän ymmärtää mikä on ongelma, mutta ei voi antaa "uutta koodia" puhelimessa. Heillä on tarkat ohjeen näistä hommista..voisinhan yhtä hyvin olla joku "pitkäkyntinen hiippari" kähvelletty Audin grammari handussa....OK, ymmärsin yskän->täti pyysi soittamaan uudestaan Audille, ja minähän soittamaan....Samainen (tod. näk. huoltotyönjohtaja) vastaa taas puhelimeen...asian yksityiskohdat+tätin kertomat faktat pöytään->
kaveri lupaa selvittää asian..annan hänelle mankan ohjeessa löytyvät mankan sarjanumeron+koodin tuplatsekkausta varten...oletan, että niistä voi olla hyötyä. Samalla vinkkaan hänelle, että heiltä löytyy muu data minun autostani järjestelmästä, olenhan käyttänyt autoani huollossa siellä->OK, kaikki selvää...kaikki tämä hoitui ilman kummankaan menettämättä malttiaan, vaikka olin jo vaivannut samaa jannua jo 3 kertaa samaisen asian takia ihan vähän ajan sisään (n.2h).Kaveri lupaa soittaa uutiset..JES, ajattelen.
Voi kökkö, teknisessä tuessa väitetään, että mukamas auto mankka ja sarjanumero ei mätsää....väite, ettei ao. mankka ole orkkisasennuspeli.
Pitäisi kuulemma lyödä piuhat kiinni autoon toimipisteessä, ja sitten ottaa yhteys pääkallopaikalle Saksaan ???????
Uudelleenkoodaus. Minä en ymmärrä! Ei kai ajotietokone/dataloggeri/muut vimpaimet jutskaa grammarin kanssa???
Jumankaut, mä oon aut...ja eikun taas tupakille.......
Lisää tarinaa, jahka mysteeriö selviää..to be continued
Comment