Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8/S8 flekti irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8/S8 flekti irrotus

    Auto S8 vm. 2000. Sähköflekti pitää huomattavan kovaa vinkunaa. Marmoritiski kertoo osan hinnaksi n. 300 ja vaihto 3,5h. Ilmeisesti pitää purkaa aika paljon edestä. Yhteensä yli 700? sitten varmaankin..

    Muita ideoita?
    Oletko vaihtanut itse = paljonko täytyy purkaa.
    Olisiko jollain tarjota käytetty mutta toimiva flekti edullisemmin?
    Tai saako jostain uuden edullisemmin.

    Vinkeistä/kuvista kiitollisena

    #2
    Tepolta kyselemään uutta flektiä. Taitaapi olla halvempi kuin marmorilla...

    Ja en ihan heti usko tuota että menisi muka 3,5h yhden flektin vaihtoon. Saa olla aika paljon rojua edessä että sen verran saa aikaa kulumaan siihen.
    Tosin jos joku nyt on vaihtanut flektin ja saanut sen ajan kulumaan (asennus oluet ei kuulu laskuihin :), niin silloin voin uskoa tuon 3,5h.

    Comment


    • #3
      http://media.photobucket.com/image/a...ginebefore.jpg eikö autossa oli juuri tämä kone? tuohan on melko saman tyyppinen kun omassanikin, itse flektin irrotukseen ei tarvitse mitään irrottaa. sähköliittimen paikkaan en muista. flektin vaihdosta ei kannata maksaa kuin 1h työ. olisi melko helppo tehdä itsekin.

      Comment


      • #4
        Noniin. Just samaltahan toi kuva näyttää kun omakin konehuone.
        Sähköflektiä sen verran vilkaisin, että se "saattaisi" mahtua sieltä välistä ulos kun vaan saisi sen kehyksenä toimivan muovihässäkän jotenkin klipsautettua (rikkomatta) irti. En ihan heti keksinyt miten lähtee. Täytyy jatkaa tutkiskelua myöhemmin - tämä vkl meni harrasteauton tukivarsien puslien vaihdossa, puuh.

        Notta jos joku on sen itse vaihtanut, niin kerro pls sotatarina miten se tehtiin. Ei sitten tarvitse itse mennä pitkän kaavan kautta ;-)

        Comment


        • #5
          mulla flekti tossa taannoin irti. ja se mahtuu siitä välistä tulemaan mitään irrottamatta. flekti on ns.pikakiinnityksellä kiinni, kääntämällä jompaan kumpaan suuntaan lähtee irti. varmaan vähän voi olla jäykkä, tuskin koskaan ollu irti :D

          Comment


          • #6
            aiheesta poiketen. eikö sähkö flektin pitäisi lähteä pyörimään jos moottorin lämmöt nousee tarpeeksi? vai onko se ihan vaan ilmastointia varten? eilen kun lyötiin nesteet autoon, tietokoneelta katottuna lämmöt nousi 101 asteeseen. mutta flekti ei lähtenyt pyörimään. onko se nyt rikki vai onko se sit vaa ilmastoinnille ja nyt on niin kylmä että sen ei tarvii pyöriä?

            Comment


            • #7
              Itselläkin oli auto tänään huoltamolla ja ilmastoinnin flekti vaihdettiin, juurikin tuon vinkumisen takia...
              Osa maksoi 280? +rahti n.14?.

              Mutta ei homma ihan ilman ongelmia hoitunut tällä kertaa...
              Flektin johdon liitin oli erinlainen uudeessa, vaikkakin kyseessä oli rek.numerolla tilattu alkuperäis-osa.
              Vanha liitin oli pyöreä ja uudessa liitin oli sellainen "puikulan" mallinen.
              Eihän siinä sitten auttanut muu ku johdot kylmästi poikki ja vanhasta liitin tilalle.
              Ja minun auto on myös vm -2000 facelift S8.

              Jospa tästä jollekkin olisi apua...
              Ja se flekti oli muuten sellaisella muovisella tapilla kiinni alaosasta ja helpoiten sen sai irti (lue=rikottua) alakautta, kun auto oli ylhäällä nosturissa.
              Muutenhan sen irroitus oli melko simppeli homma.

              Comment


              • #8
                Noniin. Flektin irtoaa kehyksineen todella helposti KUN saa ensin tusattua sen alareunassa olevan muovitapin pois. Sinne vaan kun ei a) näe mitään b) meinaa mahtua mitään työkaluja. PITKÄN taistelun jälkeen homma hoitui niin, että alakautta mahd. pitkällä ruuvarilla muovitapin kanta poikki, jonka jälkeen tosilyhyellä ruuvarilla tapin jämät sisään omasta reiästään. Puuh.

                Sitten seuraava kysymys: flektin ropelli on kiinni yhdellä ruostuneella mutterilla. Onko siinä normaalit vai vastakierteet ? Meinaan vaan että ennen kuin väännän mutterin kaikki kulmat ihan paskaksi niin ois hyvä tietää josko se aukeaakin toiseen suuntaan...

                Taistelu jatkuu

                Comment


                • #9
                  Homma tehty. Varaosaan kuuluikin moottori + ropelli + kehys eli koko paketti. 317? VV-Center Espoo. Bolt in ja vinkunat seis.

                  Näin jälkikäteen on helppo sanoa, että projekti on aika selkeä. Mutta ellei tiedä sitä muovitappia kehyksen alareunassa ja miten sen saa pois rikkomata paikkoja, voi mennä hepulin puolelle.

                  Comment

                  Working...
                  X