Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastoinnin puhdistus/kurkistusaukko, A4 B6.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ilmastoinnin puhdistus/kurkistusaukko, A4 B6.

Aikaisemmin on ollut juttua, miten ilmastointi olisi kätevintä puhdistaa.
    Irroitin a4 b6 -02 hanskalokeron pois, jonka takaa paljastui ilmastointilaitteen osia.
    Kuten oheisista kuvista voisi päätellä, ilmastointi saattaisi olla kätevää puhdistaa kyseisen reiän kautta. Itse ajattelin näin maallikkona, että reiästä kurkistaa jäähdytyskenno?
    http://www.aijaa.com/v.php?i=5003505.jpg

Hmmm. Enpäs ole itse kuullut ennen moisesta ilmastoinnin puhdistuksesta.

Olen itse ainakin elänyt siinä käsityksessä että ilmastointia pitää huoltaa, mutta tähän kuuluu lähinnä ilmastoinnin täyttö uudelleen eli laitetaan ilmastointisysteemi uudelleen täyteen kaasua ja lisätään voiteluöljy. Joissain tapauksissa myös kuivaimen vaihto on listalla sekä tietysti sisäilmansuodattimen vaihto. Nämä kaikki toimenpiteet suoritetaan kuitenkin konehuoneen puolelta.

Mitä meinasit tuolta auton sisäpuolelta puhdistaa ?

Comment

Tuli tosta ilmastoinninhuollosta mieleeni, et omasta autostani huollettiin ilmastointi (vanhaat aineet ulos -> uudet sisään) ja katsottiin ettei ollut vuotoja. No, ihan kauhen kylmää sieltä ei tule edelleenkään, vaan enemmänkin "haaleaa". Mahtaisko esim. kuivaimen vaihto auttaa ongelmaan?

Comment

Aapo... Saattahan se olla tukossa, joten vaihto on suositeltavaa. Mutta muista vaihtaa kuristin myös samaan hengen vetoon!

Mutta ihmettelen vain, että kun huollossa vaihtaneet liköörit, niin eivätkö ole paineita tarkastaneet? Olisi sieltä jo nähnyt alkavan ongelman.
        Kyllä ainakin meidän A4:ssa tulee kylmää ;)

Comment

Jarno, Miksi sitä höyrystin kennoa tarvitsee noin tuoreessa mallissa lähteä puhdistelemaan? Tuota reikää tarkastelemalla kenno on ihan hyvässä kunnossa, vai eikö ole ollut raitisilmasuodatin kunnolla paikoillaan?

Comment

Olen aiemminkin valitellut foorumilla, kun ilmastointi tuottaa käytön alussa tunkkaista tai etikan hajuista ilmaa. Tämän takia olen huollattanut kesällä ilmastoinnin, ts. jäähdytysaineet täytetty. Lisäksi vielä raitisilmasuodatin on vaihdettu x2 sekä suoritettu "ilmastoinnin desinfektio". Olen kokeillut kaasutettavia puhdistajia sekä vaahtoja, mikään näistä ei ole pitkään auttanut. Kuivainta en mielelläni lähtisi kokeilumielessä vaihtamaan, käsittääkseni varsin kallis operaatio olisi luvassa.
            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=77105

Comment

Tuo aukko on muuten erästä lisävarustetta varten; nimittäin jäähdytettyä hanskalokeroa varten =) Itsellä tulee ko. reikään kiinni eristetty letku, jonka toinen pää tulee hanskalokerossa olevaan kylmälokeroon. Ja kyllähän se ilmastoinnin kenno siellä kuvassa kurkistelee =) Noista hajuista en sen enempää osaa itsekään sanoa. Itsellä lähti hajut tuolla desinfektiolla...

Comment

Working...
              X