Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodien viidakko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodien viidakko

    Tuli sitten vaihdettua vikisevä ja jurnuttava puhallinmoottori. Moottori vaihtui kätevästi käyttäen rautasahaa apuna. Tarvikepuhaltimen siipirulla oli vääränlainen piti vaihtaa alkuperäinen tilalle. Kaikki vaikutti erittäin hyvältä kunnes huomasin, että järjestelmä ei suostu puhaltamaan lämmintä ilmaa sisään. Vika koodit esiin ja litannia oli seuraavanlainen.
    13,7
    7,3
    11,6
    15,1
    29,4
    11,5
    Jotkut vikakoodit ovat olleet jo pitemmän aikaa, mutta uusia numeroita on ilmaantunut joukkoon.
    Voisiko joku näppärä suomentaa mitä viat ovat ja missä ko laittet fyysisesti sijaitsevat.
    Sitten vielä yksi kysymys miten vikakoodit kuitataan ilman vagcomia. Vai tunnusteleeko järjestelmä realiaikaisesti tapahtumia.

    #2
    13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
    07.3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic open
    11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
    15.1 (G113) Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open, *15.1 (see below)
    15.2 Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1
    29.4 Belt slip detection "hard", sporadic
    11.5 Central Flap, static block, *11.5 (see below)
    11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction

    Eli liekkö sulla ees kaikkia hiluja siellä kun melkein kaikki on kaput...:)
    Eli lähtisin tarkastamaan kaikkien laatikon liittimen kunnon JOS järjestelmä toimi ennen puhaltimen vaihtoa. Koodin kun nollautuu n. 20 käynnistyksen sisällä jos ei ole aktiivisia vikoja.

    Comment


      #3
      Jos vikakoodit toimivat kuten Ässässä, niin nollautuvat puhaltimenvaihdon jälkeen itsestään kunhan virrat käyvät parikymmentä kertaa on/off.

      Comment


      • #4
        Olisiko kellään kokonaiskäsitystä vaikka piirikaaviota tai toiminta kaaviota ilmastoinnista, ja sen sähköohjauksista. Mikä pitäisi olla puhallusilman lämpötila-anturin resistanssi arvot koko käyttöalueella. Pystyykö central flap ohittamaan kennon, onko purettavissa ilman koko paketin halkaisua??

        Comment


        • #5
          Olisiko kellään kokonaiskäsitystä vaikka piirikaaviota
          http://nhh666.interbgc.com/, sieltä satkun skemoihin. Jos ei mitään dokumenttia ole niin nuo auttaa jo vähän. Se isham research ei näköjään enää toimi mutta on joku älynnyt ympätä ne samat pdf:t tuonne...

          Comment


          • #6
            No niin vikakoodit eivät poistuneet itsestään vaan vag-com avuksi niin johan lähti. Viat eivät ilmestyneet takaisin vaikka ilmastointia ja kaikkia läppiä on jumpattu. Ainoa kummajainen on 15.1 jonka paikallistamiseen tarvitsisin apua.
            Sitten toinen juttu onko abc:ssä alipainepumppua erikseen?
            Olen jo aikaisemmin tuskaillut näillä sivuilla sitä, että ohjaamoon tulee pienillä kierroksilla haaleeta ilmaa. Mutta sitten kun kieroksia nostaa niin johan lämpöä riittää. Voisiko kyseinen ilmiö johtua ilmausventtiilin alapuolella (kennolle menevä letku) sijaitsevan alipaineohjatun venttiilin vajaa toiminnasta. Kertokaa olenko pahasti pihalla. :)

            Comment


              #7
              kyllä tuo tyhjäkäynnillä haalean ilman tuottaminen viittaa tukkoiseen kennoon tai harvemmissa tapauksissa huonoon vesipumppuun tai ilmaan järjestelmässä. Tuo lämmönsäätöventtiili on käytännössä aina auki (menee kiinni kun alipainekello vetää) kun lämmitys on päällä. Ilmastointijärjestelmä alkaa viilentämään ilmaa päästämällä kylmää ilmaan kennon ohi sekoittumaan puhallettavaan ilmaan ja vasta sen jälkeen alkaa rajoittamaan kuuman veden tuloa.

              Tuo G113 on ilmanmääräventtilin (V71) potentiometri. Itse V71 sijaitsee ilmastointikennopaketin ja puhallinpaketin välissä. On sellainen 7x10x4cm paketti jossa päällä ehkä punainen tarra. Eli tuo vika sanoo että askelmoottorin potikassa on kytkentäkatkos

              Comment

              Working...
              X