Pitäis ruveta asentamaan lohkolämmitin ja sisähaara vm 2000 TT:hen. Mutta oisko kellään heittää vinkkiä mistä voisi vetää johdon konehuoneesta sisälle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT 8N Lämmittimen sisähaara
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Eiks siellä hanskalokeron takana ole se kumitulppa mistä pääsee läpi parhaiten. Näin muistan lukeneeni. Itellä ihan sama homma eessä, mut teetätän homman muilla. Ei uskalla ite alkaa letkuja poikkasemaan jne. :)
Tänään just kattelin, että ulkopistokkeen kyllä laitan konehuoneeseen kun konepellin yläreunan yläkulmista saa johdon hyvin ulos. Ei tarvi kauneusvirheitä ottaa puskimeen.
-
Letkuja poikkaseen? Eiks nykyään laitetä lämmitin mötikkä kiinni öljypohjaan.. Ja Kotzi, sulla on musta auto niin kukaan ei huomaa sitä pistoketta vaikka laittaisit ulkopuolelle. Itsellä kiinni puskurin alaritilän yläosassa, ja singleframe myös. Meinaan vaan et voi olla helpompi ettei tarvi konepeltiä runkata..
Comment
-
Joo aattelin kans ite ensiks sitä rasiaa sihen, mutta mieluummin otan sen konetilaan kun kerran se johto mahtuu sieltä ulos.
Mitä nyt defalta katoin niin tuohon mun koneeseen tulee ainakin se letkuhässäkkä eikä mikään lämpovastus itse moottoriin. Ainakin defan haku pelkästään semmoista ehdotti. Ilmeisesti ei ole sitä paikkaa siellä moottorissa johon se vastus tulisi kiinni? Jos olisi sellainen niin sen vois sit melkeen itekki ruuvata paikalleen.
Comment
-
Kiitos vinkistä pitääpä katsoa tuolta hanskalokeron takaa. Ja juu kyllä APX koneeseen Defalla on vain letkulämmitintä tarjolla, mutta samanlaisen asensin muutama vuosi sitten kun oli New Beetle toisena autona, että eiköhän tuo onnnistu.
Comment
-
Hansikas lokeron takana oleva tulppa vie ECUn luokse eli tuulilasin alle. Siellä alempana on toinen reikä josta minulla on vedetty lämppärin johto, se menee ilmeisesti suoraan kone tilaan. Lattia mattoa joutuu hieman ravottamaan että sen näkee. Hanskalokeron kautta on nopeampi vetää mutta tarvii jonkun verran pitemmän johdon.
Mulla on letkun välissä se vastus mutta en ole vielä testannu miten se lämmittä kun auto ei ole ollut niin pitkän omistuksessa. Moottorina on myös tuo APX
Comment
-
Kiitos vinkistä, raitisilmasuodattimen takaa edestäkatsottuna oikealla puolella tosiaan oli juuri oikean kokoinen läpivienti. Sisähaara on nyt asennettu ja eilen purettu puoli konehuonetta jotta päästään käsiksi oikeaan vesiletkuun. Ahdashan tuo konehuone on joten ihan siihen paikkaan en letkulämmitintä saanut sopimaan mihin Defa suositteli. Mutta Akun alta löytyi vapaata tilaa ja vieläpä niin alhaalta että letkut saa loivasti laskemaan lämmittimen suuntaan kuten Defan ohjeessa;-) Tänään pitää käydä hakemassa pätkä letkua lisää ja laittaa lämmitin paikalleen.
Comment
-
Kuinka paksua tuo letku oikein on? Siis mikä on sen sisähalkaisija?
Itse ostin Autoasi/Turun Autotarvikeesta romut. Juuri TT:seen sopivaa sarjaa ei hyllyssä ollut. Koska kaikki letkunväliin tulevat lämmittimet ovat samanlaisia uskalsin ostaa osat erikseen.
Vain letkujen koot vaihtelee. oliko se nyt 12mm,16mm ja 18mm? Itsellä tuo 16mm ja sormet ristissä toivon että se on oikea.
Comment
-
off topic, tässäkin topikissa on monta erikoista autoa profiileissa, en ole tiennytkään että tommosia on rullannut linjoilta ;)
Comment
-
Comment
-
Hyvä homma että sain kerrankin heti oikeat kamat tiskiltä. Yleensä tuppaa käymään toisin. =)
Eilen asennettiin kaverin e46 bemmiin tuollainen öljypohjaan tuleva säteily lämmitin.
Huomenna sitten TT:n kimppuun.
Mulla tuota letkua on nyt noin 1.5m, taitaa just ja just riittää?
Sellasta vielä että miten paljon tuohon kannattaa varata uutta jäähdytin nestettä? Ja täytyykö jäähdytys järjestelmä ilmata jotenkin. Kaikki ohjeet ja vinkit tänne vaan.
Kiitos.Viimeksi muokannut Isolohko; 7.10.2009, 13:41.
Comment
-
Mulla oli keula ajettu 25cm korkealle rampille ja uutta nestettä meni tasan 1,5 litraa. Eli yksi litran pullo G12:sta riitti hyvin. En ilmannut mitenkään sen kummemmin, kaadoin sen mitä meni suoriltaan ja sitten kone käyntiin ja lisäsin hiukan. Eikä ole ainakaan nyt muutaman päivän ajolla vajunut mihinkään.
Comment
-
Jep, nyt on lämmitin ja sisähaara asennettu. Kevyt 10h asennus kahdelta mieheltä.
Vaihdoin samalla kaiken jäähdytysnesteet. Laskin puhdasta vettä läpi järjestelmän niin kauan että punaista väriä ei enää nesteessä ollut. Sitten uudet nesteet sisään.
Pientä pähkäilyä vaati sisähaaran johtojen läpiviennit ja letkujen ahtaissa paikoissa olevat klemmarit. Vaihdettiin samalla kaikki lämppäriin liittyvät letkut.
Ainut mikä ahdisti oli kasaus vaiheessa kun, ilmansuodatin boxiin menevä pienempi putki ei suostunut enää pysymään paikallaan.
Tietääkö joku minne tämä pienempi putki oikein menee? ja mitä maksaa uusi putki koska vanha on ilmeisesti niin kulunut ettei enää pysy kunnolla paikoillaan.
Comment
-
Nonii elikkäs tänään sain TT:n huollosta ja lohkolämppäri oli asennettu, mutta sovittu sisähaara olikin jäänyt laittamatta. Nyt oiski kiva tietää, että mihin se sisähaaran johto tulee kiinni, jotta vois vähän päätellä paljonko pitää purkaa että pääsee käsiksi. Kun kattelin niin joku kiiltävä mötikkä sinne puskurin tuntumaan ihan alas oli tullut. :)
Mahtaaks sen johdon saada kabiinin puolelle ilman, että tarvi konetilasta purkaa mitään? Jos siitä oikeasta kumitulpasta sen ottaa sisään.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=81265
Tuolta löytyy nyt jonkunlaista asennusohjetta kuvineen.
Comment
Comment