Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Termari rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Termari rikki?

    TT:ssä ei välillä meinaa saada lämmintä kabiiniin ja matka-ajossa lämmötkin on aika alhaalla, siellä 70 nurkilla. Onko termostaatti paskana? Vai onko joku anturi?

    #2
    Vaihdoin talvella termarin, mutta ei noussut lämmöt vieläkään. Lämpötila-anturin vaihto korjasi ongelman.

    Oli kuulemma ikävässä paikassa vaihtaa korjaamon mukaan tuo termari.

    Comment


    • #3
      A3sessa oli myös ongelmaa lämmön kanssa. Termostaatin pidike oli hajonnut ja ampunut termarin koteloonsa, pidikkeen hajoaminen taas on kysymysmerkki. Ylävesiletkua kokeilemallahan on helppo todeta termarin rikkinäisyys.

      Comment


      • #4
        Onkos kallis tuo anturi? Missä se muuten sijaitsee?

        Comment


        • #5
          Termostaatti vaihdettu. Moottorin lämmöt tuntuisi nyt olevan ja pysyvän oikein. Mutta ilmastointi ei vieläkään toimi aivan oikein. Pääsääntöisesti tässä kaupunkipörräilyssä tuntuu olevan ihan ok lämmintä mutta joskus ei puhalla kuin aavistuksen liian kylmää (n.20 asteista?) tai vaihtoehtoisesti vain tulikuumaa.

          Huomasin muuten, että ulkoilma mittari näyttää mitä sattuu. -40 astetta käynnistettäessä.

          Comment


          • #6
            Joo, sama termari ongelma omassa autossa. Autona tosin 2.5 tdi v6 vag. Jakopää tehty juuri, eikä ole termaria samalla vaihdettu. Meinaa sylettää. Tuosahan joutuu tuota jakopäätä purkaa, että saa termarin vaihettua, iso homma, ja kallis.

            Onko mahdollista, että kyseessä olisi kuitenkin lämpötila-anturi vika, koska välillä lämmöt on normaalisti 90 asteessa, tosin harvoin. 70 astetta näyttää yleensä?

            Eikös lämpötila-anturista pitäisi tulla vikakoodi? Sitä ei tule, joten veikkaan termaria.

            Mitenkäs sitten tuo vajaalämpöisyys vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun? Haisteleeko ecu, että kone ei olisi vielä normi lämpöinen jne?

            Comment


            • #7
              Toni, lyö vag-com kiinni ja katso mitä lämpöjä sieltä näyttää. Mittaritaulu voi elää omaa elämäänsä vaikka lämmöt olis jokseenkin kohdillaan vag-comilla katsottuna.

              Itse en kyllä vieläkään ymmärrä miksi noin, mutta termarin ja vedenlämpöanturin vaihdolla alkoi mittarikin näyttää oikein. Ja samalla nousi 10* vag comissakin lämmöt ->88*

              Comment


              • #8
                VAgcomi näyttää n. 70 asteen lämpöjä.

                Comment


                • #9
                  Kokeile ensin sitä anturia,jos kerran välillä käy kuitenkin ylhäällä lämmöt.Viittaisi johonkin anturihämäryyteen.
                  Oli motonetistä jonkun 15€ ainakin tähän vajaamukiseen ja näppärä vaihtaa tuo anturi.
                  edit_ itselläni seilasi samoin, tosin vag-com näytti sitä 80* mutta mittaristo oli 60-80 välillä joskus kuollut ja joskus elossa

                  Koskas sen BiT:n olet ehtinyt myymään? ihme mies =D

                  Comment


                  • #10
                    Juu, halvempihan se on se anturi testata.

                    No se bitukka lähti aika hätäseen pois ku hinnan laskin. Olis ollut enemmänkin ostajia, mutta nopein vei suoralla kaupalla. (kortiton mies) ;)

                    Comment


                    • #11
                      Anyone? Tuntuu yhä vain useammin puskevan joko kuumaa tai vain n.20 asteista. Eikä lämpötilan säädöllä mitään vaikutusta.

                      Comment


                      • #12
                        Ilmastoinnin ohjainlaite rikki.

                        Comment


                        • #13
                          Tämmöisiä lykkää. Mitään hajua mistä vikaa etsiä? Kummiski yleensä toimii oikein. Mutta joskus tulee vain tulikuumaa tai semmosta haaleaa, että talvella ei tarkene.

                          4 Faults Found:
                          00667 - Ambient Temperature Signal
                          29-00 - Short to Ground
                          00667 - Ambient Temperature Signal
                          30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
                          00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                          29-10 - Short to Ground - Intermittent
                          00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                          30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

                          Comment


                          • #14
                            kuulostaa jonkinsorttiselta kokonaiskonkurssilta. nollaa koodit pois ja katsele mitä tulee takaisin.

                            Eipä tuosta oikein pysty johtopäätöksiä tekemään,ainakaan oikeita sellaisia. Ulkolämpöanturi tuskin vaikuttaa paljoa muuhun kuin mittariston lämpötilanäyttöön, eikä se niitä herkimmin hajoavia osia ole eli nollaa koodit ja odottele että palaavat.

                            Comment


                              #15
                              Voihan se olla että nyky-kelit jäineen ovat vetäneet jonkun töpselin irti tuosta anturista?

                              Comment


                              • #16
                                Vika ollut jo kesästä asti. Vika koodit tulee takaisin vaikka nollaa. Vasta tuossa maalauksen yhteydessä kun puskurin käytin irti niin tutkin että ulkolämpötilan anturin johtokin on ehjä. Voishan sen anturin kokeeksi vaihtaakkin, ei varmaan kovin kallis. Mittariston näyttö näyttää sen -40 aina käynnistettäessä.

                                Comment


                                  #17
                                  Laita nyt ensalkuun yleismittari siihen anturiin kiinni ja katso vastus, jos on ääretön tai hyvin lähellä mitätöntä niin vasta sitten vaihtamaan. Tetsun mittaristo kun ei niitä parhaimpia ole niin olisi hyvä helpolla sulkea pois muita vaihtoehtoja ensin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laitetaas tähän ketjuun. Omassa B6:ssa (1.8t AVJ) ei moottori yhtäkkiä lämpenekään kunnolla. Toimi hyvin edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä ei lämmöt nousseetkaan. Mittarin ja pikaisen vakkomisession perusteella lämmöt ovat 60 asteen tienoilla. Anturi vaihdettu vuoden sisällä. Ei vikakoodeja.

                                    Onko noita sähköisesti ohjattuja termostaatteja keneltäkään foorumilaiselta hajonnut?

                                    Comment


                                    • #19
                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...=termostaat%2A

                                      Comment


                                        #20
                                        Kappas, kiitoksia! Joutuu vissiin termarikaupoille sitten.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin joo ilmastointi alkoi toimimaan kun vaihdoin koko säätöyksikön.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkä hintainen tuo koko säätöyksikkö on? Itsellä on nyt ollut vähän samaa vikaa lämmöt nousee normaalia hitaammin 90 asteeseen välillä saattaa jäädä ajon aikana vain 70. Tyhjäkäynnillä nousee ihan normaaliksi. Ja nyt viime viikolla huomasin että ilmastointi ei pukkaa kylmää ilmaa ollenkaan eli joko sieltä on kylmä aineet loppu tai jotain temppuilee? Moottorinlämpötila anturi on vasta vaihdettu eli nyt ois sit vuorossa ilmeisesti tuo termostaatti? Mitä muuta kannattaa tuossa samalla vaihtaa ja onko S3:ssa kuinka iso töinen? Niin ja mitään vikakoodeja ei ole antanut!

                                            Comment


                                            • #23
                                              ebaysta löyty 99? samalla myyjällä tais olla useampikin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Viittitkö heittää linkkiä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  http://stores.ebay.de/aachener-autoteile

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X