Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläpän asentoanturi näyttää väärin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kaasuläpän asentoanturi näyttää väärin?

    Tuossa vagcomin käyttöä opetellessa pisti silmään kun TPS näyttää vakkomin ruudulla kaasuläpän olevan 8.7% auki vaikka oikeasti on kiinni. Samati kun polkimen painaa lattiaan, näyttää vain 86.7% auki. Kaasuvaijerissa ei ole löysää, näyttää samaa arvoa kun kääntää käsipelillä kaasuvivustolta.

    Säätörajat asentoanturilta loppuvat kesken eli ruuveja löysälle ja potikkaa kiertäen full-throttle asento näyttää korkeimmillaankin 95% ja tässä TPS-asennossa läpän ollessa fyysisesti kiinni, näyttää arvoa 16% auki.

    Luulisi että sotkee seoksia ja yläkierroksilta voimaa jos kaasu pohjassa ecu ei näe kuin 86% tilanteen.

    Saako tuota vagcomin kautta jotenkin säädettyä niin että tuo skaala toimisi vai mistäköhän tällä kertaa on kyse?

    Kyseessä siis oma kulkine eli -97 4.2 V8 AHK.

    #2
    Kait niissä on hieman toleranssia kummassakin päässä. Ei kannata mennä ihan ääripäihin sähköisesti.

    Oletko sopeuttanut kaasuläpän?

    Jos moottorinohjaus tietää että nuo on ne maksimirajat, niin se antaa kyllä täyslaidallisen, kun saavuttaa sopeutetun maksimin.

    Comment


      #3
      Kyl noissa muunmerkkisissä peleissä on minulla mennyt ihan potikan mukaan 0-100%, mitä nyt on tullut tutkiskeltua.

      En ole sopeuttanut kaasuläppää. Mitenkäs se tapahtuu?

      Comment


        #4
        Täältä löytyy esimerkki B5:teen.

        Comment


          #5
          Eikös tuo ohje ole sähkökaasulliseen?

          Comment


            #6
            Näyttäisihän se olevan molempiin:

            "Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)"

            Comment


            • #7
              Kyllä tuo potikka menee nollaan ainakin 2,8:ssa, silloin tyhjäkäyntikytkin F60 on kytkeytynyt. Täydellä kaasulla pitäisi olla 95%.

              Comment


                #8
                Täytyy kokeilla tuota sopeuttamista. Josko korjaantuisi pieni vaiva, kylmänä kun ajaa aivan pintakaasulla niin nykäisee aika lailla kun nostaa polkimen ylös. Tuntuu niinkuin jäätävä moottorijarrutus alkais yhtäkkiä.

                Comment


                  #9
                  Suora lainaus Ross-Techin sivuilta:

                  "The TBA can be performed on both Drive-By-Wire (DBW or E-gas) as well as Cable-throttle cars as long as there is no Idle Stabilization Valve (ISV). If there is an ISV, then there is no motorized control of the throttle at all. "

                  TBA = Throttle Body Alignment

                  Tuon mukaan ei onnistuisi tuo säätö kun AHK:ssa on ISV. Eli menee ihan mekaaniseksi potikan kääntelyksi. Mikäs mahtaa sit olla vikana kun skaala on vain about 80%, eikä 100% niinkuin kait pitäisi?

                  Comment


                  • #10
                    Itseasiassa mistähän tuo prosenttiluku tulee, siinähän potikalta tuleva jännite on keinotekoisesti muutettu prosenteiksi, lukeeko vag-com sen edes oikein.

                    Comment


                      #11
                      Nuo ovat ihan normaalit vaijerikaasuisen audi / VW:n lukemat. Muistaakseni

                      Comment


                        #12
                        Muistelen myös nähneeni yhdestä AEB:stä samansuuntaisia lukemia. Mietin itse silloin samaa, mutta päädyin pitämään sitä normaalina. :) Sehän voi olla vaikka asteina tuo arvo, jolloin se muuttuu paljon järkevämmäksi.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä vakkomi sen ihan prosentteina ainakin esittää. Toihan olisikin ovela jos se olis asteina.

                          Kyllä tässä nyt oikeasti on jotain bugia, kun kaasupolkimen olessa täysin ylhäällä näyttää "part-throttle" asentoa. Kai se poksi sitä sit jotenkin kompensoi mut näinkin hifistiltä mieheltä menee yöunet jos kaikki ei oo priimaa.

                          Comment


                            #14
                            Kattelin itsekkin jossain kohtaan kaasuläpä asentoa ja kummastelin kun on skaalana 0-86,x
                            Sopeutin kaasuläpän ja siitäkin huolimatta oli samaa lukua, mutta kun kädellä vääntää läpän niin auki kuin mahdollista niin antaa luvuksi 90.
                            Itse ainakin tulin siihen tulokseen että se ilmoittaa läpän asennon asteina. Näin ainakin tuli järkeiltyä...

                            Comment


                              #15
                              Uusimassa VCDS julkaisussa on jo oikea yksikkö saatu kaasuläpälle näissä vanhemmissa ainakin. Eli näyttää nyt asteita aikaisemman prosentin sijasta.

                              Comment

                              Working...
                              X