TT:n ikkunat painuvat ovea avatessa muutaman sentin alaspäin ja menevät kiinni kun ovi sulkeutuu. Mihin moduliin ja mitä pitäisi kirjoitella VAG-Com/VCDS:llä, että tuon saisi disabloitua. Olisi kiva saada pois päältä talveksi, ettei tarvi lasinnostimen moottoreita uusia heti kesällä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
TT:n sähkölasien "paineentasaus"-ominaisuus
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Nostoautomatiikan tarkoitus on mahdollistaa oven toiminta laskemalla lasi pois ylätiivisteen raosta. Aukeaa ilmankin muttei mene kiinni.
Comment
-
Mulla ainakin omassa TT:ssä tuon ominaisuuden saa pois toiminnasta kun käyttää akun plusnavan irti, akun vaihdon yhteydessä huomasin tämän mukavan piirteen. Sen jälkeen pitää ottaa ovipahvit pois ja käyttää liittimet irti jotta toiminnon saa uudelleen käyttöön. Miinusnavan irroitus ei aiheuta samaa.
Comment
-
Oliskohan tuossa sama juttu kun esim B5:ssä, eli lasit pitää "ohjelmoida" yläasentoon akun irroituksen jälkeen? Eli sille pitää opettaa se yläasento pitämällä lasin sulkemisnappia muutama sekunti pohjassa sen jälkeen kun lasi on ylhäällä.
Tuo liittimen irroitus ovista kuulostaa aika hullulta jos näin ovat Audilla suunnitelleet.
Comment
-
Noinhan se toki on, kuten okkim totesi. Taitaa mennä kaikissa vähänkin uudemmissa VAGineissa ja muissa saksalaisissa homma noin. Jos akku on irti, pitää ikkunan asennot opettaa kompuutterille, että automaattiavaus/sulku toimii - ja TT:n tapauksessa lisäksi tuo oven avaustoiminto.
Comment
-
Tuossa toisessa kinnerissä(minissä) on sama ominaisuus, kun on nuo kehyksettömät ovenlasit siinäkin ja jo useamman talven on toiminut ihan ok. Jopa ilman mitään erityisiä skrapauksia tai sisälämmitintä, harvemmin se lasi siihen tiivisteeseen on kiinni jäätynyt, ainoat mitkä saattaa tehdä kipeää tiivisteelle on jäätyneet pisarat tai muut kökkäreet. Nehän saa helposti pois lasin alareunasta vaikka avaimella ja sitten avaa oven.
Comment
-
TT:ssä myös mukava ominaisuus on tuo bensatankin luukun aukaisu keskikonsolista. Talvella TT:tä tankanneet ovat varmasti havainneet sen loistokkuuden.
Comment
-
pidetään auto puhtaana niin toimii kuin junan vessa ;) talvellakin
Ihmiset varmaan kattovat vähän kun tyyppi käy eka nyrkillä pieksämässä luukkua, käy painamassa nappia, kiroilee, hakkaa luukkua, painaa nappia, kiroilee ja ajaa lopulta pois tankkaamatta.
Uudemmissa 8N näkyy muuten olevan luukun saranassa lisänä kuminauha ja salvan puolelle on lisätty jousi.
Comment
-
Mä rikon sen jään aina parkkipaikalla kun tiedän, että oon menossa tankkaamaan. Ei tarvi ruveta bensa-asemalla takomaan ja hermostuttamaan muita kanssatankkaajia. Muistaakseni tais riittää pari iskua, että jää vaan halkeilee niin kyl se luukku sit jo aukee.
Kyllä mä mieluummin silti tommosen luukun otan kun semmonen ns. normiluukun joka on pystyasennossa.
Eikä oo tarvinu ikkunan aivan alarajasta ainakaan vielä rapata, jotta ikkuna toimis talvellakin normaalisti.
Saa nähä miten käy tänä talvena, ku viime talvena oli vaan puol talvee omassa käytössä.Viimeksi muokannut Kotzi; 19.9.2009, 13:44.
Comment
Comment