Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 xenonongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B7 xenonongelma

    Elikkäs autossa tehtaan xenonit. Lampuissa ei värieroja, oikean puoleinen valo vilkuttelee välillä. Voi olla sammuksissa jonkin aikaa ja syttyy aina uudelleen ilman valojen sammutusta. Valot kuitenkin syttyy aina ensimmäisellä yrityksellä. Korkeuden säätö ei toimi ja valot näyttää tosi lähelle. Oikean valon ballasti hajonnu/hajoomassa vai molemmat?
    Vikakoodeja en oo voinu lukee kun kaapeli vasta tulossa. Suorittanu tässä tämmöstä esitutkintaa ennen kaapelin saapumista.
    Laakkosella eivät osaa muuta kun ehdottaa kallista koodien lukua tai sitten ballastin vaihtoa kokeilumielessä ja marmorin hinnan tietää kaikki. Lisäksi epäilivät polttimoita, mutta ei kai ne vakuta korkeudensäädön toimintaan?

    Ilmeisesti ballastia kannattaa ruveta hakemaan Ebaysta. Esim tämmönen löyty, varmaankin käy tuohon: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06...Q5fAccessories

    #2
    Kyllä se vikakoodien luku on ihan ensimmäinen toimenpide tässäkin. Muuten ei voi kuin arvailla. Voi olla esim. ballasti tai vaikka ihan vain kosketushäikkä jossain (esim. umpion liittimessä). Ballasteista (ja tarvikeballasteista) on foorumilla paljon keskustelua. Polttimoita on helppo ja halpa koittaa vaihtaa ristiin, jos varapolttimoita ei ole käsillä. Korkeudensäädöstä löytyy varmasti myös vikakoodi (ja edelleen, vika voi olla säätömoottorissa, ohjainlaitteessa, etu- tai taka-anturissa tai vaikkapa voi vain olla anturin tanko irti).

    Comment


      #3
      Okei. Noita xenon topickeja oon lukenukkin läpi jonkin verran. Tuossa autossa kun ei ole tätä ajotietokonetta/ FIS:iä niin ei ilmeisesti tule sen takia mitään ilmotusta tauluunkaan? No mutta eiköhän sitä olla keskiviikko-torstai aikoihin sitten koodien verran viisaampia.

      Comment


      • #4
        Polttimoita on helppo ja halpa koittaa vaihtaa ristiin
        Vaihdoin itelle uudet polttimot samalla kun otin oranssin vilkun muovin pois. Polttimoiden vaihto on aika vaikeaa jos ei mahdotonta ilman, että ottaa umpion kokonaan irti. Ei taida siellä takana kovin paljon tilaa olla.

        Parkit ja päivävalot on helppo vaihtaa siitä umpion sivusta.

        Comment


          #5
          Jep, mutta umpiot on varsin helppo irrottaa. Oli miten oli, koodien luku kannattaa tehdä ensimmäisenä.

          Comment


          • #6
            Helppo ja helppo, B7:ssa puskuri pitää irrottaa. Ei sekään tosin mikään paha homma ole.

            Comment


              #7
              No saakeli, pahoittelut väärästä informaatiosta. On se kumma kun asiat tehdään faceliftissä vaikeammiksi ;).

              Comment


              • #8
                Jep, tainneet mennä esteettiset seikat käytännöllisyyden edelle ;)

                Itse asiassa puskuria ei varmaan tarvitse irrottaa kokonaan, kunhan löysää sitä sen verran, että umpion mahtuu ujuttamaan pois maskin takaa.

                Comment


                  #9
                  Vai että puskuria irrottaa. Vaikeeks ovat tehneet. Aikasemmassa B6 korisessakin piti ottaa jo umpiot irti. Voivoi kun nahkapöksyset inssit rupee kikkailemaan liikaa..

                  Comment


                  • #10
                    eipä noita umpioita tarvi joka päivä olla repimässä. Siihen nähden helppo homma.

                    Minun projekti topikissa taitaa olla ohjeet kuvineen puskurin ja umpion irroitukseen.

                    Comment


                      #11
                      Joo tuli eilen tuo johto ja tänään kävin hommiin. Autoscannilla ei löytyny vika koodeja ja jossain vaiheessa valitti ohjelman rekisteröinnistä jne. Xenon range- controlleriin ei päässy (no response...) mutta olikohan se nyt joku central electronick tjsp löyty koodi 01504 Bulb for license plates light(X) 30-00- open or short to B+. En tiedä mikä on. Mikähän muuten vois ola vikana kun ei saa xenon rengeen yhteyttä, eikä myöskään engineen, mutta esim. radioon ja tuohon central electronick tjsp meni mukisematta. Portin nopeuksiakin muuttelin mutta ei auttanu.. Meni vähän ohi aiheen mutta mutta...

                      Comment


                        #12
                        Kannattaa lukaista tuo VAG-COM/VCDS-ketju läpi. Ei taida olla aito Ross-Techin piuha, ja ilmeisesti joku vanha versio (311?) kun rekisteröinnistä puhutaan.

                        Comment


                          #13
                          Tuollanen piuha on:
                          http://www.elekma.com/index.php?main...533a7bcd3944cc

                          Ja VAG-com versio 409.1
                          Pitääpä lueskella tuo ketju ihan ajatuksella uudestaan läpi.

                          Comment


                            #14
                            lainaus -- Autoscannilla ei löytyny vika koodeja ja jossain vaiheessa valitti ohjelman rekisteröinnistä jne. Xenon range- controlleriin ei päässy (no response...) -- lainaus

                            Eipä noilla "Ross-Techin kopioilla" oikein pääse B7:sta vag-comilla juurikaan mitään lukemaan. Törmäsin itse samanlaisiin lukuongelmiin 409.1 ja kopiokaapelilla. Virallisen Ross-Tech kaapelin hinta ostohetkellä kyllä kirpaisi, mutta toistaiseksi uusimman vag-comin on voinut päivittää ilmaiseksi. Nopeasti kaapeli itsensä takaisin maksaa kun miettii merkkikorjaamojen lukuhintoja.

                            Comment


                              #15
                              Uudempien versioiden kopioilla testatusti pääsee, kuten myös erillisillä lukulaitteilla. Paras ja kallein vaihtoehto tietysti on aito Ross-Tech.

                              Comment


                              • #16
                                Lainataan topiikkia.

                                Katoin huvikseen ebaystä mitä b7 xenonit maksaa.
                                Melkeen jokaisessa umpiossa oli kurvivalot.
                                Kuvassa ne näyttää ihan samalta kun vanhempien audissa.

                                Tiedä sitten, tuskin meillä niitä on. Tosin joskus oli "tunne" että valot liikkuis sivuttain...
                                Vag-comilla vissiin toiminnan vois tarkistaa?
                                Tai PR numerolla.

                                Comment


                                  #17
                                  Osaisko joku kertoa miten saa säädettyä valojenkorkeutta b7 audissa kun on automaattinen korkeussäätö? Saako manuaalisesti ollenkaan vai pitääkö käyttää johdon nokassa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Valot ajetaan testerillä perus asentoon jonka jälkeen voi tehdä tarvittavat säädöt käsin:
                                    http://www.ross-tech.com/vag-com/car...alignment.html

                                    Comment


                                      #19
                                      Eikös niitä voi ihan kuuskololla pyöräyttää ilman vag-comia? Mistä se ECU tietää onko ihminen käynyt sen koron vähän muuttamassa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei mistään

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo niin vähä aattelinki et pyöräytän niitä kuuskoloja hieman. Totta siinä kestää olla valot päällä ku säätää?

                                          Comment


                                          • #22
                                            No omapahan on asiasi...
                                            Ecun tulee tietää missä on valojen keskiasento ja siitä se sitten antureiden avulla osaa suunnata valot oikein.

                                            IE8:lla saa seuraavan elsan ohjeen auki:
                                            http://tos.pp.fi/koukku/valot.xps

                                            UVW:lla on tapeltu useasti vastaavasta aiheesta.
                                            http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15438

                                            Mistä se ECU tietää onko ihminen käynyt sen koron vähän muuttamassa?
                                            Lainaus uvw:lta:
                                            Eikä se elektroniikka sitä tiedäkään että mekaanista suuntausta on muutettu, siinähän se ongelma juuri onkin.

                                            Audia katsastettiin niin otin läppärin joukkoon kaiken varalta ja ei inssikään meinannu uskoa ;)
                                            Golffiin asensin vuosi sitten bi-xenonit ja automaagi säädön jälkeenpäin, niin ilmaseks sai konttorilla käydä säädättämässä.
                                            Viimeksi muokannut jaah; 9.12.2009, 09:25.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Minulla oli samaa räpsyttely ongelmaa.
                                              Ballasteissa ei mitään vikaa, oli ainoastaan polttimot oli rikki,kuluneet, vanhat, alkuperäiset.

                                              Comment


                                                #24
                                                Omassa autossa normixenonit näyttivät liian lähelle. Rasittavaa ajaa lumisateessa kun valot näyttävät noin 20-25 metriä auton eteen eikä hajavaloa ole juurikaan. Pölvästi kun olen olin jo kaivamassa työkaluja esiin säätääkseni valoja. Onneksi tuli vähän googlattua selvittääkseni kumpi ruuvi vaikuttaa korkoon ja kumpi sivusuuntaukseen sillä kompastuin seuraavanlaiseen ohjeeseen joka siis pätee liki kaikkiin automaagikorkeussäätöisiin;

                                                1) Vag-com yhteys moduuliin 55 "xenon light range"
                                                2) kirjoita soft coding muistiin, yleensä 00060 (?). Tämä on tehtaan oletusarvo.
                                                3) Recode - 07 ja syötä pienempi luku joka korottaa. Itse kokeilin 00020 arvolla. Do-it ja syttyy varoitus kalibrointitarpeesta mittaristoon.
                                                4) mene Basic Settings - 04 ja valitse nuolesta up "Group 001". Odota että teksti muuttuu
                                                5) kun teksti sanoo adjust headlights tjms, paina up "Group 002" niin arvot tallettuvat

                                                Konepeltiä avaamatta, tadaa!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Päivitetään nyt sitten tätäkin että tuo em. keino korottaa perusasento joka toimi B6:sessa ei toimi B7:ssa ollenkaan. B7:assa valitaan soft coding kohdassa kokonaan auton tyyppi, eli näyttää siltä että kehitys A4:sessa on johtanut siihen että uudemmassa pitää nostaa konepelti tätä toimenpidettä varten.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Perusasennon säätö ei kyllä muutenkaan ole paras tapa (helpoin kyllä), vähentää säätövaraa toiseen suuntaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lainaan tätä aihetta. eli itsellä b7 a4 bi-xenoneilla. Kolarin jäljiltä umpiot ovat rikki ja nyt uudet umpiot paikallaan. auto käynnistetty ilman umpioita joten korkeuden säätö herjaa varmaan siitä koska kaikki liittimet kiinni. Mutta xenonit ei syty ollenkaan. parkit, päiväajovalot ja vilkut toimii kunnolla mutta ei xenonit. kuinka herkkiä ballastit on rikkumaan? kun toinen umpio oli lähestulkoon ehjä ettei ballasti ole saanut iskua, toinen puoli oli mennyt enemmän rikki mutta ballasti oli ehjän näköinen. Vai onko mahdollisesti sulakkeita pelkille xenoneille? polttimot on siis uudet. Jos niin huono tuuri käynyt että molemmat ballastit rikki niin saako niitä tarvikkeena sellaisia jotka sopii tai jotain muuta vastaavaa? uudet varmasti maksaa maltaita. Tai tuleeko muuta mieleen missä vika voisi olla?

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X