Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 Valaistut ovenkahvat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 Valaistut ovenkahvat

    Moro,

    Onkos kukaan asennellu jäliasennuksena itse noita s-linen valaistuja ovenkahvoja joita Slamittikin myy? Onko ainoa vaihtoehto ostaa kyseinen paketti vai saapiko itse värkättyä jotain ledii sinne??

  • #2
    saahan sinne itsekin tehtyä ledit esimerkiksi hankkimalla sopivaa ledilistaa tai poraamalla kahvan "koteloN" pohjaan reikä yhdelle tai useammalle punaiselle ledille. Johtoja ei ole ovissa valmiina vaan virrat joudut ottamaan esimerkiksi sähkölasien nappien valoilta.

    Comment


      #3
      Ei kai ovenkahvojen valaistus mitenkään liity S-line paketeihin? Eiköhän ne ole olleet osa valaistuspakettia, johon kuului lisäksi ns. ambiente-valot, ilmasuuttimien säätörullien valot, etu- ja takajalkatilojen valaistus, lukuvalot myös takana, ovivalot jne. (osa saattoi olla vakionakin).Sähköt ovat toki erilaiset, ja näin ollen virta jälkiasennuspuuhissa otettava jostain muualta.

      Ainakin omassa B6:ssa kahvojen valot ovat varsin himmeät, enkä itse käyttäisi aikaa ja rahaa tuollaisten virittelyyn. Muista valaistuspaketin osista on paljon enemmän iloa, mutta kukin toki asentaa mitä pitää tärkeänä :).

      Comment


      • #4
        ilmeisesti kuuluu tuohon valaistus pakettiin kun ittelläki on nuo kaikki tingen tangeli valot sisustassa

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
          Ainakin omassa B6:ssa kahvojen valot ovat varsin himmeät, enkä itse käyttäisi aikaa ja rahaa tuollaisten virittelyyn. Muista valaistuspaketin osista on paljon enemmän iloa, mutta kukin toki asentaa mitä pitää tärkeänä :).
          Onhan niissä designiä :D Ei se valo olekkaan niin kovin kirkas mutta pimessä se punainen valo tekee siihen oven avauskahvaan sellaisen punaisen viivan, kun kahvan reunaan on tehty sopiva viiste. Montakohan tuntia totakin hienoutta on suunniteltu :)

          Comment


            #6
            Onhan ne hienot, mutta ei niitä tosiaan hirveää "hyötyä" ole.

            Katosta tuleva keskikonsolin valokin vähän siinä ja siinä, mutta takajalkatilojen valoille itsellä eniten käyttöä ja on hyvä ominaisuus. Niiden asennusmalli vaan on vähän huonommin suunniteltu, eli siinä ei suunnittelija ole aikaa käyttänyt, tai sitten tehokkuusrealismi ajanut yli.

            Comment


            • #7
              Sisävalopaketti tosiaan sisältää:
              - ambiente-ledit edessä
              - jalkatilavalot, jotka syttyvät kun ko. istuinpaikan oven aukaisee
              - keskikyynärnojan valon, jos noja on
              - meikkipeilien valot
              - ovenkahvojen valot
              - ovien takareunan varoitusvalot ja alareunan lammikkovalot
              - tuuletusritilöiden säätörullien valot
              - valaistun mukitelineen ja kolikkokotelon

              Etutuhkakuppi on kai kaikissa malleissa valaistu, oli sitten valopaketilla tai ilman.

              Itse olen tähän mennessä jälkiasentanut kaikki muut paitsi ovenkahvojen, meikkipelien ja jalkatilojen valot. Jalkatilavalojen osatkin ovat jo mukavuusboksin liittimiä lukuun ottamatta hankittu. Kahvavaloja tuskin laitan ollenkaan ja meikkipeilienkin kansa on vähän siinä ja siinä viitsiikö säätää.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                Onhan ne hienot, mutta ei niitä tosiaan hirveää "hyötyä" ole.

                Katosta tuleva keskikonsolin valokin vähän siinä ja siinä, mutta takajalkatilojen valoille itsellä eniten käyttöä ja on hyvä ominaisuus. Niiden asennusmalli vaan on vähän huonommin suunniteltu, eli siinä ei suunnittelija ole aikaa käyttänyt, tai sitten tehokkuusrealismi ajanut yli.
                Samaa mieltä jalkatilavaloista takajalkatilojen osalta - todella helposti takamatkustaja potkii valot irti. Ei sinänsä etteikö olisi helppo laittaa takaisin, mutta eiköhän se kiinnike joku kerta hajoa.

                Comment


                • #9
                  Omaani olen asentanut jälkikäteen ovien ala- ja varoitusvalot, muki- ja korttilokeron, etujalkatilan sekä ovien kahvavalot.

                  Kahvavalot ovat "turhimmat". Joku mainitsikin niiden heikkoa tehoa. Liekö jälkiasennetussa OEM-kahvoissa eri meininki kuin alunperin tehtaalta valopaketilla tulleessa autossa, mutta valoteho on ihan onneton...

                  Käsittääkseni se on niissäkin kytketty samaan piiriin kuin esim. ikkunannostimien valaistus?

                  Ovien valoista ja jalkatilavaloista(ainakin ledeillä) on iloa näin pimeää syksyä kohti mentäessä;)

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja barro Näytä viesti
                    Kahvavalot ovat "turhimmat". Joku mainitsikin niiden heikkoa tehoa. Liekö jälkiasennetussa OEM-kahvoissa eri meininki kuin alunperin tehtaalta valopaketilla tulleessa autossa, mutta valoteho on ihan onneton...

                    Ovien valoista ja jalkatilavaloista(ainakin ledeillä) on iloa näin pimeää syksyä kohti mentäessä;)
                    Kyllä ne ovat _erittäin_ himmeät valopaketillisissakin autoissa. Kuten sanottu, kivat mutta melko huomaamattomat :).

                    Ovivalot ja jalkatilavalot ovat kirkkaat ja hyödylliset ihan orkkispolttimoillakin, en itse ole jaksanut ledeihin päivittää.

                    Comment


                    • #11
                      Minkälainen homma on jälkiasentaa esimerkiksi nämä jalkatilan valot? Onko siellä sähköt ja paikat valmiina ja asennus tehdään jollain valmiilla "ledipalikalla" tms.. Entä ovien alareunat?

                      Comment


                      • #12
                        Jalkatilavaloille on paikat valmiina edessä, mutta ei johtoja eikä tietenkään itse valoja. Taakse tarvitsee valojen lisäksi kiinnikkeet.

                        Ovien alareunojen lammikkovalot on helppo asentaa jos ovissa on valmiina takareunan varoitusvalot. Projektit-osiossa on minun B6 Avantin kohdalla muutama kuva tästä.

                        Comment

                        Working...
                        X