Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 äänentoisto menossa remonttiin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 äänentoisto menossa remonttiin

Tilasin ajan tohtorille. Oli alabassovaivoja. Ja kaikkea muutakin äänen toistoon liittyvää puutostilaa.

Lisättävät laitteet:
    DigitalDynamicin 5" erillissarja eteen, vakiopaikoille.
    Basson puutosta tulee korjaamaan Vibe CBR 10 aktiivisubi.

Soittimena on Blaupunkt Los Angeles MP72.
    Ei taida maksaa vaivaa alkaa tuota vaihtamaan. Se on kuitenkin toiminut ihan ok, enkä minä ainakaan tarvitse yhtään enempää toimintoja, mitä tämä laite pystyy tarjoamaan.

Eli aika perussettiä, mutta mikä tahansa on eteenpäin vakiona näemmä olevista NOKIA-merkkisistä kaiuttimista. Kyllä, luit oikein, Nokia! Täytyy myöntää, että kun avasin ovipaneelin, niin nähtyäni merkin, hieraisin epäuskosta ymmyrkäisiksi levinneitä silmiäni pariin otteeseen. En edes tiennyt Nokian tehneen kaiuttimia. Niitä on varmaan jossain lisenssillä prässätty muottiin ja niin poispäin, mutta huhhuh sentään...

Onko kellään kokemusta digitaldynamics-tuotemerkistä? Myyjäpuoli väitti merkin olevan yleinen euroopassa, mutta suomessa vielä tuntematon. Italialaiseltahan tuo vaikuttaa, mutta en löytänyt pikaisella haulla merkin kotisivuilta mitään kaiuttimiin liittyvää.

Vibe subina, sekään ei ole mikään tunnettu merkki? Tuolla http://www.caraudiocentre.co.uk/prod...?product=20889 sitä myydään aika halvalla verrattuna siihen, mitä minä siitä maksan (450?). Noin puoleen hintaan. Minä en vaan uskalla netistä ostaa mitään. Ainakaan ulkomailta. Tuohon tarjouksen 139 puntaan pitäisi tietysti lisätä toimituskulut, jotka ei varmaan ole alle 50?. Jäähän siinä silti eroa.
    Jos bassotoisto ei miellytä, voin vaihtaa tuotteen johonkin muuhun. Yhtenä vaihtoehtona olisi Boston subi + vahvari. Kuvetta pitäs kaivaa lisää 150? edestä.

Autoon laitetaan samalla varashälytin ja lohkon sisähaarotus. Kaikki "avaimet käteen"-periaatteella.

Enpä ole ennen tällasia teetättänyt. Maksaa meikäläisen mittakaavassa ihan riittävästi (koko hoito 1300?), mutta välttyypähän vaivalta ja liike antaa ainakin hälyttimen asennukselle 2v takuun.

Uusimmassa Autosoundissa oli juttua noista DigitalDynamicsin kajareista, ihan perus halppiskamaa.

Comment

Oliko siinä mitään erityistä plussaa tai miinusta mainittu? Kieltämättä vähän epäilyttää. 50? lisää ni saattas saada jotkut perus-Focalit tms. Se vaan, että nuo Digitalit sais sovitepalikalla ilman muita modifikaatioita asennettua. Vaatii vissiin olla aika matalat, ettei tartte alkaa pellinleikkaus- ynnä muihin operaatioihin? Jostain syystä myyjä on noita tyrkyttänyt kaiken aikaa.

Comment

Nyt kun luki tuon Autosaundin jutun, niin taidan sanoa että ei kiitos digitaldynamicseille. Tässä vaiheessa on sitten pakko pyytää konsulttiapua!
        Mitä suosittelette etukaiuttimiksi? Hintaluokka 100-200 juroa. Eli pitäisi olla hyvä hinta-laatusuhde ja helposti asennettavissa, tai ainakin niin, ettei tarvitse tehdä uusia reikiä eikä muitakaan suuria muutoksia. Mulla on ollut parissa edellisessä autossa Monacorit ja niihin olin ihan tyytyväinen. Mulla olis tälläkin hetkellä 130mm halk. Monacor keskiääniset varastossa, mutta ne on tosiaan vaan pelkät keskiääniset.

Comment

Samaisen lehden 135mm erillissarjan testivoittaja Peerless D5. Jos helpolla haluaa päästä, niin Rainbow IQ-line mallikohtainen erillissarja IQ 230.12.
          Peerlessiä kannattaa kysellä www.powerset.fi, tällä hetkellä tarjous 127€ sarja. Rainbowta www.audioimport.fi, löytyy myös forumilta nimimerkillä korppari.

Comment

DLS MS5 on kans hyvä sarja, mahtunee tuohon hintahaarukkaan kun sitä on myyty monessa paikassa tarjouksella.

Tuossa vähän jotain asennuksesta: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7527

Comment

Korppari suosittelee erittäin vahvasti Rainbow:ta.
              Kallel suosittelee DLS:ää.
              Eräs ehdotus on Focal. Niiden asennus vaatii vaan ehkä vähän enemmän, kuin mihin itse olisin viitsiväinen ja ehkä kykeneväinenkään.
              Tällä hetkellä vielä asennettavaksi sovittua DigitalDynamics:ia puolustaa myyjäliike henkeen ja vereen, vaikka huonot arvostelut autosaundin testissä saikin.

Hankala tehdä päätöstä. Helpointa olisi ostaa yhdestä paikasta. Siinä mielessä DD olisi valinta, varsinkin, kun liikkeessä myydään myös Peerlessiä ja DLS:ää ja myyjät sitkeästi väittää DD:n vähintään vetävän vertoja samanhintaisille kilpailijoille, mieluummin tykkäävät, että on parempi äänenlaadultaan. Heidän mielestä pitää mennä 200? hintaluokkaan eikä sittenkään välttämättä saa yhtään parempaa.

Perhana. Jos tässä tosiaan haluaa parempaa ääntä, niin kuvetta on kaivettava, ja reilusti. Jos ostan vehkeet muualta ja asennutan tuolla missä nyt on tarkotus, asennuksen hinta nousee. Itse jos alkaa asentelemaan, ni menee aikaa ja pahimmassa tapauksessa vielä särkee paikkoja äkkiseltään.

Comment

Korppari suosittelee erittäin vahvasti Rainbow:ta.
                Totta kai suosittelee. :)
                Mutta vakavasti puhuttuna itse kääntyisin noista merkeistä Rainbow:n puoleen myöskin vaikken olekkaan kaikkia noita vaihtoehtoja kuullut.

myyjät sitkeästi väittää DD:n vähintään vetävän vertoja samanhintaisille kilpailijoille, mieluummin tykkäävät, että on parempi äänenlaadultaan.
                Vai parempi katteeltaan...

Jos halvemmalla pitää päästä, niin perus varma valinta on Audio Desingin PTX-sarja.

Monesti jos haluaa hyvän ja halvan, pitää ostaa kaksi eri tuotetta.

Comment

Itse jos alkaa asentelemaan, ni menee aikaa ja pahimmassa tapauksessa vielä särkee paikkoja äkkiseltään.
                  Jos et meinaa laittaa etukajareille vahvaria, niin tuohan on helppo juttu laittaa itse, vielä jos ottaa sen Rainbown mallikohtasen sarjan niin se menee heittämällä paikalleen, luulisin ainakin. Jos meinaa laittaa etupäälle vahvarin, niin sitten joutuu vetelemään uusia johtoja jne, mutta ilman vahvaria voi käyttää alkuperäisiä johtoja. Ovipahvien irroituskaan ei ole paha homma, kunhan on ohjeet mitä tehdä.

Comment

No ovipahvit oon kertaalleen irrottanu, katoin, miltä siellä näyttää ja liimailin oviin vähän vaahtomuovia peltejä tukevoittamaan. Että ei siinä mitään ihmeellistä, mutta ku sitä arvostaa vapaa-aikaa niin paljon, etenkin kun itellä sitä on satunnaisesti, niin mieluummin laitattaa, ja kun hälyttimen asennuksen yhteydessä joutuvat kuitenkin tekemään radan yhdelle johtimelle takaluukkuun, ni siinä samallahan ne menee kätevästi kaikki äänentoistoonkin liittyvät piuhat.
                    Meinasin, että laittas joka tapauksessa vahvistimelle valmiuden. Sitten kun sen aika tulee, ni olis "plug and play".

Vanhastaan on jääny (myin vanhan vahvistimen pois, kun en saanut mahtumaan sitä tähän nykyseen autoon hattuhyllyn alle) 35mm2 kuparia virtapuolta hoitamaan, se riittänee aika pitkälle. Subikin olis samoja jäänteitä, mutta tekis mieli päivittää, se kun on ollu mukana jo niin monessa ja ihan liian kauan. Harmittaa kun annoin edellisen auton mukana Monacorin erillissarjan pois. Nyt ei tarttis miettiä näitä perhanan DigitalDynamicseja. Tykkäsin Monacorin soundista, tosin mulla on huono vertailupohja.

Sehän se tärkeintä kuitenkin on, mitä ite tykkää.

Comment

Eihän toi 35 neliöinen kaapeli mahdu ees nykyaikaisiin vahvareiden liittimiin. :)

Comment

Working...
                      X