Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 4.2 (AKG) -97 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 4.2 (AKG) -97 käynnistysongelma

    Ongelmana olis että kyseinen auto ei lähde käyntiin.
    Vika on paikannettu suuttimiin jotka eivät aukea jostain syystä, ja nyt käännyn teidän puoleen. Mikä ohjainyksikkö / rele ohjailee noita suuttimia? missäpäin autoa se sijaitsee? Polttoainepumppu pyörii, ja bensan paine on vähän päälle 4 baaria. Kipinä tulee kaikille. Ei edes lupaa käynnistyä.

    Onko kellään tälläistä autoa purettuna?

    kiitos etukäteen.

  • #2
    Suuttimiin tulee kaikkiin toiselle puolelle sama akun jännite 12V ( johdon väri todennäköisesti musta-sininen) Ecu maattaa toisen puolen, siitä ruiskutus. Tuon 12 V voi kokeilla, mutta kyllä vikakoodit pitäisi lukea ennenkuin pääsee eteenpäin.

    Comment


    • #3
      päärelettä herjaa... muuta ei sano, 8 virhettä sille.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
        Onko kellään tälläistä autoa purettuna?
        OT: Jos remontti näyttää kalliilta niin multa löytyy ylimääräinen AHK pellin alle :)

        Comment


        • #5
          Moottorinohjausboxin vieressä on muistaakseni päärele. Mittaa ecun liittimestä että tulee jännitteet sisään.

          Comment


          • #6
            virtaa ei tule suuttimille 1 2 3 4 ja 8, päärele ei saa virtaa.
            tuossa vikakoodit boschin testerillä katsottuna.

            Comment


              #7
              Onko ECU ja releet olleet esillä? Niitä ja niiden liittimiä tarkistelisin alkuun silmämääräisesti.

              Comment


              • #8
                on niitä koitettu putsaalla, mutta ei vaikutusta.

                Comment


                • #9
                  Tänään taas tuki kokeiltua jos onnistais, mutta ei. ECUlle ei päässyt millään, kahdella Boschin testerillä yritin, mutta kumpikaan ei päässy sisälle. 6 vikakoodia kyllä ilmoitti että siellä on, mutta millä ne sitten näkee, kun ei pääse koodeja lukemaan...

                  Comment


                  • #10
                    mulla ois tommone akg eku ylimääräisenä jos se siihen asti meneepi. (siis joutuisi vaihtamaan)
                    samaten olisi puolat, kipinäyksikkö ja maffi sekä konehuoneen johtosarjakin.

                    ainiin, kokeile vagcomilla päästä ekuun tupaan ?

                    Comment


                    • #11
                      Ei ole itsellä, eikä koululla vagcomia.

                      Voi olla että vaihdelaatikon ohjain on sökö kans, kun valittaa vikakoodiis että jarrupolkimen tunnistin - virtapiiri viallinen ja tuo tunnistinpiirilevy ilmeisesti ohjainlaittees. Ohjainlaite on uinut vedes joskus, tosin ei ole ollut virrat päällä silloon. Ohjainlaitteen muovikotelon pohjalla oli vettä vielä pari milliä, ja ohjainlaitteen alumiinikuoret oli hapettunu 2cm pohjasta ylöspäin.

                      Kiitos osatarjouksesta. Ilmoittelen jos nuo tulee ajankohtaiseksi.

                      Sinänsä ihme, kun auto on ajettu saksassa satamaan laivaan, laivasta suomessa lapualle suoraan halliin, eikä se siitä enää ole käynnistynyt.

                      Comment


                        #12
                        Jarrupoljinherja tulee automaateissa aina ellei poljinta ole painettu kerran virran kytkemisen jälkeen.

                        Comment


                        • #13
                          Jaaa, no se selittää.

                          Vikakin löytyi!
                          ECUsta oli mennyt 2 pinniä hapettumaan poikki. Korjasin ne väliaikais patentilla ja sitte vikakoodit lukuun. 1 5 6 ja 8 suuttimet ei aukea, pääreleen sähkövika ja sitten pari muuta, nollasin ne ja auto käyntiin, JA se toimii nyt. Luin vikakoodit uudelleen, mutta mitään se ei enää herjannut. ohessa muutama kuva.

                          Kiitos auttajille.
                          Attached Files

                          Comment

                          Working...
                          X