Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 motronic - katalysaattorivalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 motronic - katalysaattorivalo

    Eli - mitenkä ihmeessä tuo kattivalo on kytketty ekuun, onko ollenkaan ?

    Sevverta olen selvittänyt että lienee normi j-tyypin termopari, eli johdon uskaltaa katkaista kunhan ostaa vaikka farnellilta oikean termopariliittimen väliin. (johto siis jo poikki ;) )

    vai onko kyseessä pelkkä indikointi -

    -eli katti ylikuuma, lopeta rääkkääminen ?
    -katti ei lämpene, vaihda katti ?

    #2
    Ei oo motronicissa kiinni se termopari. Jenkkiversiossa on termopari tai vastaava lämpömittari egr-tuubissa. Sen signaali menee motronicille, mutta eurovehkeissä ei ole sitä saatika koko egr:ää.

    Comment


    • #3
      öö eli se siis mittaa vain huvikseen jotain lämpöä (ali/yli) ?

      ts lienee olla hisché että ko. anturi vielä löytääpi paikkansa putkesta, vittumaista sohlausta vain aiheuttaa putkiston rakennuksen aikana.

      Comment


        #4
        Niin siis sitä ei ole motronicin pinnikaaviossa. Voit toki seurata mihin ne johdot menevät. Kyllä itseänikin vähän kiinnostaa onko se lintu vai kala. Joku palikka on siinä lämpöanturin johdossa ecun vieressä ja sen pidemmälle en sen sielunelämästä tiedä.

        Kyseessä on siis V8.

        Comment


          #5
          Tuota tosiaan ihmeteltiin erään V8:n kohdalla, mutta kytkentäkaavion ja SSP:n mukaan sellaista ei siellä kuitenkaan pitäisi olla. :) Silloin oli kiire, joten ei lähdetty sen kummemmin asiaa tutkimaan. Kerro ihmeessä, jos asiaa selvittelet.

          Comment


          • #6
            selvittelin jopa sevverta että nostin irtikatkaistun anturin hallin pöydälle, cat-valo palaa startin jälkeen 0,5sek ja ei tuntunut kulutukseen tms vaikuttavan mitään - eli olkoot poissa pelistä.

            Comment

            Working...
            X