Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihto A4 B7, airbag ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ratin vaihto A4 B7, airbag ongelma

    Ostin forumilta tuollaisen 3 puolaisen ratin autoni 4 puolaisen tilalle. Ratti istuu hyvin paikoilleen mutta airbag ei. Eli airbagin virtaliitin on erilainen kun omassa 4 puolaisessa. Ostettu ratti ja airbag olivat 2008 vuoden A3sesta. Itsellä siis A4 B7 2005 vuodelta.

    Omassa airbagin virtaliittimessä se liukuva osa on sininen, tässä uudessa keltainen, eli liittimen värinen.

    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen..

  • #2
    Ratti käy kyllä, mutta johdotus on erilainen.

    Siis napajärjestys.

    Ei paljoa muuta kuin kytkiksestä katsomaan mikä karva tulee mihinkin nastaan ja etsiä uudenlainen oikea B7 liitin, silleen se onnistuu.

    Olishan tuohon saanut B7 omankin ratin niin tuota swappausta ei tarvis tehdä?

    Sellainenkin on foorumilla kaupan;)

    Comment


    • #3
      Pitäisi saada ratin muovit auki mutta pari ruuvia tuottaa ongelmia.

      kuva (klikkaa)

      Muutamaa torxia olen kokeillut mutta aukko on niin kapea ettei sinne mikään kovin paksu ruuvari mahdu. Kuusiokolokaan se ei tunnu olevan.

      Comment


        #4
        Itse olen availlut noita Torx-meisselillä, muut ei mahdu. Koko on T30.

        Comment


          #5
          Jos Markus et saa osia irti, tule käymään niin autan, Torx T30 on oikea avain bägin kiinnitysruuveihin ja XZN M12 ratin irrotukseen. Torx T55:lla kuulemma voi myöskin avata ratin kiinnityksen.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja -V- Näytä viesti
            Jos Markus et saa osia irti, tule käymään niin autan, Torx T30 on oikea avain bägin kiinnitysruuveihin ja XZN M12 ratin irrotukseen. Torx T55:lla kuulemma voi myöskin avata ratin kiinnityksen.
            Ratin ja bägin saan kyllä irti. Mutta kun liukurengasta olen vaihtamassa niin pitäisi nähtävästi nuo ratin takana olevat muovit saada irti. Tässä kuva hieman selkeyttämään mitä ruuveja tarkoitan. Ne on noin 7 cm syvyydessä ja pitäisi tietää mikä torx noihin ylipäätänsä käy.

            Comment


              #7
              Muistaakseni Torx T25, ihan saletti en ole muistini toimivuudesta.

              Comment


              • #8
                Alamuovi on kiinni T8 tai T9 torxeilla. Molemmat koot käy. Itse hain Motonetistä torx-meisselit näihin. Avaimissa ei riitä pituus.

                Comment


                  #9
                  Liukurengaspaketin kiinnityksessä todennäköisesti A4:ssakin Torx T8.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on liukurengas otettu irti.

                    Uusi liukurengas kuitenkin sen verran eri muotonen että ei taida tähän autoon istua.
                    Viimeksi muokannut Kinkkujuusto; 8.7.2010, 10:33.

                    Comment


                    • #11
                      Auttaako jollakin tavallaan seuraava linkki:
                      http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=138299

                      Comment


                      • #12
                        Myin airbagin pois ja nyt metsästän uutta tilalle.
                        Tuli vaan mieleen semmoinenkin että pystyisköhän tuon nykyisen nelipuolaisen ratin airbagin laittamaan jos vaihtaisi siihen kuoren.
                        Esim tälläisen.

                        Comment

                        Working...
                        X