Alkuperäinen kirjoittaja pulla
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljymäärän varoitus
Collapse
X
-
Vieras
Comment
-
-
Kukas osaisi auttaa/ on törmännyt vastaavaan ongelmaan? Eilen vaihdoin öljyt tuohon ässään ja ohjekirjasta yritin katsoa öljyn täyttömäärää mutta en löytänyt sitä sieltä? No mittatikulla katsottuna meni noin 7,5 litraa. Tänään töihinlähtiessä syttyi keltainen öljymäärän varoitusvalo ja tikusta katsoessa öljymäärä kyllä oli alarajan tuntumassa, no lisää öljyä koneeseen ja tikku näytti öljynmäärän taas täydeksi mutta silti valitus vähäisestä öljystä jatkuu. öljyä koneessa saattaa olla jo liikaakin voiko varoittaa liiasta öljystä vai mistä on kyse?
Comment
-
Suodatinta en nyt vaihtanut olosuhteiden pakosta. Ja oon tehny aina sillee et kaatanu öljyä koneeseen tikun mukaan täyteen ja eka pyöräyttää konetta startilla pari kertaa niin ettei käynnisty. Sit kone käyntiin hetkeksi ja sit öljymäärän tarkistus ja lisäys jos tarvii. Taisin joutua sillo lisäämään joku 4 dl.
Comment
-
A4 B6 1.8T -02 heittää ajossa satunnaisesti punaista öljykannua mittaristoon.. Öljyt vaihdettu Mobil1 0W-40 litkuun viime viikonloppuna.. Ennen öljynvaihtoa ei ole koskaan ollut vastaavaa vikaa.. Pidemmän ajon jälkeen (100km) öljykannu ilmestyi mittaristoon heti jos kierrokset laski alle 2000rpm, ja vastaavasti sammui kun kierroksia nosti.. Kylmällä koneella ei ongelmia vielä ole ollut.
Mistä tai miten öljynpaine mitataan ja onkohan vika öljyssä vai pumpussa?
Comment
-
-
Sen voi mitata esimerkiksi laittamalla paineanturi varoitusvalon anturin paikalle suodatinjalkaan. Vika ei ole ainakaan öljyssä. Älä aja ennenkuin on selvitetty mihin paine karkaa tai miksi se ei nouse tarpeeksi.
Comment
-
-
Audi kävi torstaina 29.01 huollossa, jossa avasivat öljypohjan ja puhdistivat sihdin.. Nyt on työmatka takana Salo - Uusikaupunki ja öljypilli huutaa vanhaan malliin =(
Vain kuumalla koneella ja alle 2000rpm. Audi seisos 30min huoltoaseman pihalla, jonka jälkeen ei enää loppumatkasta ollut mitään ongelmia..
Video: http://youtu.be/wdEwgFhSFDM
Comment
-
Öljypumpussa tai öljypaineen säätimeissä vika, näin nopeasti mietittynä. Öljynpaine riittää isommilla kierroksilla. Kun öljy lämpene paineet ovat pienempiä kuin kylmällä öljyllä. Kannattaisi mitata öljyn paineet lämpöisellä koneella, en tiedä mikä painet tyhjäkäynnillä audissa pitäisi olla, mutta 1 bar nyrkkisääntönä pitäisi riittää. Voihan se öljynpaineanturikin olla viallinen. Riskaapelia ajella, turbo ottaa aika pienestä öljyn puutteesta itseensä.Viimeksi muokannut Kario; 3.2.2015, 09:54.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viestiVoisi olla myös huohottimen palasia.
Yhden moottorikorjaamon tornari oli, että kampiakselin laakerit on paskana ja sen takia öljynpaine puuttuu.. Mihin tämä arvaus perustuu?
Comment
-
Mulla teki tossa omassa kolmosessa kerran niin, että ilmoitti loopilla n. 100km välein että ö-taso alhainen vaikka tikku näytti olevan ylärajalla. Johdot ja liittimet tarkistin että on kunnossa, vaihoin viel varmuudeksi öljyt ja suodattimen mutta ongelma pysyi. No googlella löysin ohjeeksi, että jollain oli auttanut akun irtikytkeminen muutamaksi tunniksi. Tein samoin ja ongelma poistui. Liekö anturi ilmoitellut että kohta olisi aika uusia, missään vaiheessa ei vilauttanut sensor-tekstiä eikä antanut mitään vikakoodiakaan sen suhteen.
Comment
-
Osaako joku kertoa, että miksi MMI:ssä lukee että öljyntaso pitäisi mitata koneen ollessa täysin lämmin? Eikös pitäisi odottaa reilusti ajamisen jälkeen että tavara on valunut takaisin öljypohjaan ja konekin jäähtynyt kohtuullisesti. Ainakin edellisissä autoissa, joissa on ollut öljytikku, niin öljynpinnan olen kylmästä koneesta katsonut. Tässä uudessa kulkineessa kun ei ole tikkua ja öljynpinnan tason joutuu tarkistamaan MMI ruudulta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja karote Näytä viestiOsaako joku kertoa, että miksi MMI:ssä lukee että öljyntaso pitäisi mitata koneen ollessa täysin lämmin? Eikös pitäisi odottaa reilusti ajamisen jälkeen että tavara on valunut takaisin öljypohjaan ja konekin jäähtynyt kohtuullisesti. Ainakin edellisissä autoissa, joissa on ollut öljytikku, niin öljynpinnan olen kylmästä koneesta katsonut. Tässä uudessa kulkineessa kun ei ole tikkua ja öljynpinnan tason joutuu tarkistamaan MMI ruudulta.
Comment
Comment