Keltainen öljykannu on liian alhaiset tason varoitus, kuten itsekin olet asian oikein arvellut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljymäärän varoitus
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiKeltainen öljykannu on liian alhaiset tason varoitus, kuten itsekin olet asian oikein arvellut.
Comment
-
Kyllä se tasopinnanvaroitus kannattaa tosissaan ottaa ja lisätä öljyä litran purkki heti kun mahdollista. Välitöntä hengenvaaraa sen syttymisessä ei ole. Jos ei LL öljyä satu olemaan just silloin saatavilla, niin yhden kerran voi lisätä myös "normaalia" öljyä. Käyttöohjekirjasta voit nämä asiat vielä varmistaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JanesQ Näytä viestiKannattaa se öljyn määrä kuitenkin tarkistaa, ennen kuin lisää sitä litraa sinne. Monesti vain se anturi on viallinen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Otto. Näytä viestiPakko on autosta riippuen luottaa anturin antamaan tietoon ja lisätä öljyä ilman mittatikkuun koskemista, kun sellaista ei ainakaan B8:ssa ole.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiKuinka monesti se anturi oikein on viallinen? Omalla autolla on nyt ajettu yli 250 tkm, ja joka kerta alhaisen öljyntason varoitus on ollut aiheellinen. Ja ilman muuta kun hälytys tulee, niin pitää asia varmistaa mittatikusta.
Comment
-
Mulla huutaa jatkuvasti öljyn vähyyttä, mutta ei sitä sieltä mihinkään kulu. Vikakoodia se ei anna. Kilsoja 210tkm.
Ei kai noita nyt sentään joka toisesta ole mennyt, mutta mm. parilla kaverilla ja työkaverilla noita on samalla tavalla hajonnut. Myös netistä löytyy paljon tietoa noista rikkoutuneista antureista, joten sen takia ajattelin vain mainita.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JanesQ Näytä viestiMulla huutaa jatkuvasti öljyn vähyyttä, mutta ei sitä sieltä mihinkään kulu. Vikakoodia se ei anna. Kilsoja 210tkm.
Ei kai noita nyt sentään joka toisesta ole mennyt, mutta mm. parilla kaverilla ja työkaverilla noita on samalla tavalla hajonnut. Myös netistä löytyy paljon tietoa noista rikkoutuneista antureista, joten sen takia ajattelin vain mainita.
Comment
-
Onko kukaan saanut tota anturia heräteltyä henkiin (esim. kovalla ajolla) vai onko se vaan vaihdettava uusi anturi? Ei näytä kuvien mukaan olevan liikkuvia osia tossa? Anturi oikein varoitti että öljyä on liian vähän, mutta ei suostu lopettamaan varoittelua vaikka öljyä on ylärajaan asti.
Comment
-
"Ajoin lähimmälle parkkipaikalle noin 25 metrin matkan ja lisäsin täyttöpullon (1L) longlife öljyä."
En nyt kyllä itse muista tienpäällä mihinkään autoon koskaan öljyä lisänneeni. Eihän se öljy nyt normaalisti yllättäen koneesta häviä. Vaikka vähän alarajoilla olisikin, eikö sillä nyt pitäisi kotiin asti päästä ja jos koneella on tapana syödä öljyä, lisään sitä vähän yläkanttiin niin sitten pääsee parituhatta kilsaa ja näin voi lisätä tavallisiin noin 4 litraa öljyä sisältäviin koneisiin noin 1,5 litraa kerralla. Sinällään kannatetteva ajatus valuttaa lisäysöljy vaikka öljyn vaihdon yhteydessä johonkin pienempään puteliin niin on helpompi kipata se sitten tarvittaessa koneeseen, kun se aika koittaa. Tosin mainittakoon Audin onneksi, että öljysyöppöni ovat olleet eri vehkeitä ja tuossa omassa perus 1.8 ADR:ssa öljy häviää sentään sen verran hitaasti että 10 000 km vaihtovälillä ei tarvitse lisäillä, kun täyttää vähintään ylärajalle.
Ei kai se öljyn vähyydestä varoittava valo sitä tarkoita, että pitäisi heti mennä tienposkeen pyllistelemään. Jos paineet häviää niin sitten seis ja heti.
Comment
-
Voi olla öp-anturi, tai sitten LL huolletuissa 1.8T moottoreissa erittäin yleinen öljysihdin tukkeutuminen.
Tiivistettynä:
Öljypohjassa oleva öljysihti tukkeutuu ja täten öljy ei virtaa --> moottoririkko.
kannattaa googlata!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lemmentalja Näytä viestiVoi olla öp-anturi, tai sitten LL huolletuissa 1.8T moottoreissa erittäin yleinen öljysihdin tukkeutuminen.
Comment
-
Juuri näin, enpä lukenut alkuperäistä viestiä ajatuksella. Tarkoitin juuri öljynpäinevaroitusta enkä määrä...sorry.
Comment
-
Pitäiskö tuon minimi ilmoituksen poistua kun lisää öljyä? Syttyi tuo ilmoitus ja nyt se palaa koko ajan. Kun tuo ilmoitus tuli niin tikku oli kuiva ja lisäilin öljyä. Tikussa on maximin ylä puolelle nyt öljyt ja silti mittaristossa tuo meekkivalo. Anturi rikki? Lämmöt tuo kuitenkin näyttää öljyistä, että ei se kokonaan rikki ole.
Ja autona siis A6 biturbo.
Comment
-
-
Vieras
Näyttääkö mittaristo, että konepelti on auki?
Jos ei, niin konepellin katkaisija on rikki ja sitä kautta mittaristo "nollaa" öljyanturin kun öljyä lisätään.
Jaa, tuossahan viestissä #2 tämä jo selvitettiin.
Comment
-
Mulla oli B6 1.8T:ssä (kaikissahan näissä on sama anturi öljynpinnan tasolle?) samanlainen tilanne kun Ristolla. Ensin se varoitus hävisi ajamalla pienen matkan, myöhemmin seuraavana aamuna. Tämä taas huononi niin, ettei tuo hälytys meinannut kuittaantua ollenkaan (2 vuotta myöhemmin). Siispä uutta anturia, ajattelin kokeilla Mekonomenia kun siellä on myyntikuvassa Febin logo (OEM on Hella) niin sitten tiskiltä kysyin tuota ja onko sitten varmasti Febi. Noh, eihän se ollut Febi vaan joku "neverhöörd"-tarvike, mutta sille katottiin hinta kohdalleen eikä se asennuksen aikana juurikaan poikennut alkuperäisestä anturista jonka tilalle tuon asensin. 300tkm ajettu anturi ei nyt mitenkään erikoisen huonolta näyttänyt, mutta kait se sieltä sisältä on karstassa yms.
Comment
Comment