Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljymäärän varoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
    Näyttääkö mittaristo, että konepelti on auki?
    Jos ei, niin konepellin katkaisija on rikki ja sitä kautta mittaristo "nollaa" öljyanturin kun öljyä lisätään.

    Jaa, tuossahan viestissä #2 tämä jo selvitettiin.
    Ei mulla näy ollenkaan mittaristossa, onko pelti auki vai ei. Taitaa olla ko anturi pois meikläiseltä jos en väärin muista. Voisko vaikuttaa siihen että ei tuo ilmoitus poistu?

    Comment


      #92
      Kai se vakiona pitäisi näkyä? Jolloin se pitää olla toiminnassa tai ei hälytys nollaannu.

      Comment


        #93
        Muistaakseni joskus okkimin kanssa ihmeteltiin jotain irtonaista anturia ja päädyttiin siihen että olisi ollut juuri tuo konepellin anturi joka oli irrallaan. Siitä en enää muista oliko myös piuha poikki tosta anturista.
        Viimeksi muokannut RistoEe; 25.4.2014, 09:19.

        Comment


          #94
          Otippa ja sammu issekseen nyt viikon jälkeen tuo varotusvalo ilman mitään kikkoja kesken ajon :)

          Comment


          • #95
            mulla 4B;ssä syttyi kanssa kuukaus sitte tuo valo näytölle. öljyt vaihdettiin mutta ilmotus ei hävinnyt, seuraavaana päivänä ei enään palanut.

            Comment


            • #96
              Kukas osaisi auttaa/ on törmännyt vastaavaan ongelmaan? Eilen vaihdoin öljyt tuohon ässään ja ohjekirjasta yritin katsoa öljyn täyttömäärää mutta en löytänyt sitä sieltä? No mittatikulla katsottuna meni noin 7,5 litraa. Tänään töihinlähtiessä syttyi keltainen öljymäärän varoitusvalo ja tikusta katsoessa öljymäärä kyllä oli alarajan tuntumassa, no lisää öljyä koneeseen ja tikku näytti öljynmäärän taas täydeksi mutta silti valitus vähäisestä öljystä jatkuu. öljyä koneessa saattaa olla jo liikaakin voiko varoittaa liiasta öljystä vai mistä on kyse?

              Comment


                #97
                Jos on se keltainen "sensor" varoitus niin anturikin voi vanhemmiten olla kaput. Mulla tekee enenevässä määrin satunnaisesti samaa. Uusi anturi on jo odottamassa seuraavaa öljynvaihtoa.

                Comment


                • #98
                  Tänään valo sitten sammui toistaiseksi. Ei sen pitäny missään vaiheessa syttyäkkään, mutta hyvä näin.

                  Comment


                  • #99
                    Tyhmä kysymys; vaihdoitko suodattimen ja käynnistyksen jälkeen katsoit öljyt?

                    Comment


                    • Suodatinta en nyt vaihtanut olosuhteiden pakosta. Ja oon tehny aina sillee et kaatanu öljyä koneeseen tikun mukaan täyteen ja eka pyöräyttää konetta startilla pari kertaa niin ettei käynnisty. Sit kone käyntiin hetkeksi ja sit öljymäärän tarkistus ja lisäys jos tarvii. Taisin joutua sillo lisäämään joku 4 dl.

                      Comment


                        Itellä oli öljyn mittatikku lähteny paikoiltaan jonka seurauksena pienimuotoinen katastrofi konehuoneessa, tikku paikoilleen ja lisää öljyä. Pitänee käydä ostamassa uus tikku marmorilta. Mistähän moinen voi johtua?

                        Comment


                          Onko siitä tikun yläpäästä se oranssi muovi hajonnut? Luulen ettei itse tikussa mitään vikaa ole? Eikait nyt kummoista katastrofia synny jos tikku on pois ja auto käynnissä?

                          Comment


                            Juurikin sitä oranssia putkea tarkotin. :)

                            Comment


                              Riippuu kuinka paljon puhaltaa ohi :)

                              Comment


                              • A4 B6 1.8T -02 heittää ajossa satunnaisesti punaista öljykannua mittaristoon.. Öljyt vaihdettu Mobil1 0W-40 litkuun viime viikonloppuna.. Ennen öljynvaihtoa ei ole koskaan ollut vastaavaa vikaa.. Pidemmän ajon jälkeen (100km) öljykannu ilmestyi mittaristoon heti jos kierrokset laski alle 2000rpm, ja vastaavasti sammui kun kierroksia nosti.. Kylmällä koneella ei ongelmia vielä ole ollut.

                                Mistä tai miten öljynpaine mitataan ja onkohan vika öljyssä vai pumpussa?

                                Comment


                                • Tuo kannattaa lukea.

                                  www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325

                                  Comment


                                  • Sen voi mitata esimerkiksi laittamalla paineanturi varoitusvalon anturin paikalle suodatinjalkaan. Vika ei ole ainakaan öljyssä. Älä aja ennenkuin on selvitetty mihin paine karkaa tai miksi se ei nouse tarpeeksi.

                                    Comment


                                    • Öljypohjan sihdistä löytyi kovaa muovia reilusti... Jotain on joskus hajonnut, mutta mitä?

                                      Kuva

                                      Comment


                                        On kyllä niin epätarkka kuva ettei tuosta ota selvää.

                                        Comment


                                        • Kuva 2

                                          Pyöreä muoto, halkaisija 20-30mm

                                          Comment


                                          • Öljyjäähdyttimen tiiviste tuppaa kovettumaan ja näyttää muistaakseni vähän tuommoiselta, mutta millänse öljypohjaan pääsis...?

                                            Comment


                                              Voisi olla myös huohottimen palasia.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Puuttuuko öljytikun suojaputkesta palasia? Samanikäisessä A3:ssa se oli muovia ja mureni vanhuuttaan ihan kappaleiksi kun yritin irrottaa sitä jakopäärempan yhteydessä.

                                                Comment


                                                • Audi kävi torstaina 29.01 huollossa, jossa avasivat öljypohjan ja puhdistivat sihdin.. Nyt on työmatka takana Salo - Uusikaupunki ja öljypilli huutaa vanhaan malliin =(

                                                  Vain kuumalla koneella ja alle 2000rpm. Audi seisos 30min huoltoaseman pihalla, jonka jälkeen ei enää loppumatkasta ollut mitään ongelmia..

                                                  Video: http://youtu.be/wdEwgFhSFDM

                                                  Comment


                                                    Öljypumpussa tai öljypaineen säätimeissä vika, näin nopeasti mietittynä. Öljynpaine riittää isommilla kierroksilla. Kun öljy lämpene paineet ovat pienempiä kuin kylmällä öljyllä. Kannattaisi mitata öljyn paineet lämpöisellä koneella, en tiedä mikä painet tyhjäkäynnillä audissa pitäisi olla, mutta 1 bar nyrkkisääntönä pitäisi riittää. Voihan se öljynpaineanturikin olla viallinen. Riskaapelia ajella, turbo ottaa aika pienestä öljyn puutteesta itseensä.
                                                    Viimeksi muokannut Kario; 3.2.2015, 09:54.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                                                      Voisi olla myös huohottimen palasia.
                                                      10 pistettä ja papukaija merkki.. Löysin koneelta kuvia koneremontista ja tuosta huohotin putkesta.. Isompi pää on kokonaan hävinnyt ja toisenpään katkasin itse purkuvaiheessa.. Audi menee huomenna takaisin korjaamoon öljynpaineen mittaukseen.. Koska sihdin putsaus ei auttanut ja kone temppuilee kuumana niin itse veikkaan myös öljypumppua..

                                                      Yhden moottorikorjaamon tornari oli, että kampiakselin laakerit on paskana ja sen takia öljynpaine puuttuu.. Mihin tämä arvaus perustuu?

                                                      Comment


                                                        Mulla teki tossa omassa kolmosessa kerran niin, että ilmoitti loopilla n. 100km välein että ö-taso alhainen vaikka tikku näytti olevan ylärajalla. Johdot ja liittimet tarkistin että on kunnossa, vaihoin viel varmuudeksi öljyt ja suodattimen mutta ongelma pysyi. No googlella löysin ohjeeksi, että jollain oli auttanut akun irtikytkeminen muutamaksi tunniksi. Tein samoin ja ongelma poistui. Liekö anturi ilmoitellut että kohta olisi aika uusia, missään vaiheessa ei vilauttanut sensor-tekstiä eikä antanut mitään vikakoodiakaan sen suhteen.

                                                        Comment


                                                        • Paineet mitattu ja kuulemma OK.. Tyhjäkäynti 1.2bar, 2000rpm 2bar, 3000rpm 3bar..

                                                          Ja vikakin todennäköisesti löytyi suodatinjalan kiinnityksestä.. Sieltä oli löytynyt lievää öljyvuotoa.

                                                          Comment


                                                          • Osaako joku kertoa, että miksi MMI:ssä lukee että öljyntaso pitäisi mitata koneen ollessa täysin lämmin? Eikös pitäisi odottaa reilusti ajamisen jälkeen että tavara on valunut takaisin öljypohjaan ja konekin jäähtynyt kohtuullisesti. Ainakin edellisissä autoissa, joissa on ollut öljytikku, niin öljynpinnan olen kylmästä koneesta katsonut. Tässä uudessa kulkineessa kun ei ole tikkua ja öljynpinnan tason joutuu tarkistamaan MMI ruudulta.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja karote Näytä viesti
                                                              Osaako joku kertoa, että miksi MMI:ssä lukee että öljyntaso pitäisi mitata koneen ollessa täysin lämmin? Eikös pitäisi odottaa reilusti ajamisen jälkeen että tavara on valunut takaisin öljypohjaan ja konekin jäähtynyt kohtuullisesti. Ainakin edellisissä autoissa, joissa on ollut öljytikku, niin öljynpinnan olen kylmästä koneesta katsonut. Tässä uudessa kulkineessa kun ei ole tikkua ja öljynpinnan tason joutuu tarkistamaan MMI ruudulta.
                                                              Tässä on jotain keskustelua asiasta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=147522
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 6.1.2019, 19:59. Perustelu: Linkki korjattu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X