Eukon B7 2.0TDI:n tarttee lisäillä öljyä noin 5000 km välein... jo kohta 60tkm ajan ! Samoin aikaisempaan VW passatiin (1.9TDI-05) sai lisäillä jopa vieläkin tiuhempaan. Eli joo... normaalia on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljymäärän varoitus
Collapse
X
-
hah... .updatea... eilen tuli ilmoitus öljykannusta... lisäsin ½litraa... tänä aamuna lähdin töihin. ja kappas. taas ilmoitus öljykannusta. en katsonu mittatikkua kun oli vielä niin pimeää, käyn tarkistaan jahka tulee vähän valoisaa... söikö tuo peltilehmä jo sen puoli litraa vai onko nyt sensori särki?
Comment
-
hmm... kävin tarkistaan mittatikun nyt kun ulkona jotain näkikin... ei pystynyt lukemaan min ja max -tekstejä eli oletan olevan öljyä reilusti. onko tässä nyt anturi vain särki?
jos niin minkälainen kustannus on anturi ja minkälainen homma vaihtaa? ärsyttävä pikkuvikahan tuo on kun joutuu tarkisteleen öljyn määrää jatkuvasti.
Toinen kysymys, muistanko lukeneeni väärin joskus öljyntäyttöaukon korkista... siinä oli oranssin värinen öljykannun kuva. Onko tämä ns. huohottava korkki? ainakin jotain "huohotusta" on ollut kun korkin ympärillä on öljyn tapaista neste-mössö-sekoitusta... joko se on huohottanut jotain pihalle korkin kautta tai edellinen kaataja ei ole osunut oikein kohdilleen?
Comment
-
Tuo anturihan on siis öljypohjassa. Öljythän pois pitää ottaa, kun sen vaihtaa, muuten pitäisi olla ihan simppeli homma.
Hinta anturilla on varmaan jossain 50? hujakoilla.
Mulla ei ole ainakaan öljykorkin ympärille kertynyt mitään huohotus mössöjä, moottorin vasemmassa takanurkassa on kyllä öljyä jonkun verran valunnut, eli sieltä kulmasta missä tuo öljyntäyttökorkkikin on. Eli on vähän öljyä huohotellut sillon tällön, tai sitten edellinen omistaja on lurautellut öljyä ohi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja avantic Näytä viestiOmassa B5:ssa vika ilmeni siten että ensin tuli "öljy vähissä" varoitusta turhan takia ja vika paheni aikanaan siten että muuttui "öljy lopussa" hälytykseksi.
Todellisuudessa öljyä kuitenkin oli. Viimein lakkasi tulemasta kumpikin varoitus.
Vaihdoin anturin ja mittasin johdot. Ei toimi edelleenkään. Eli on täysin mykkä. Samoihin aikoihin heitti öljyt pihalle pariin otteeseen. Toiseen syynä oli jonkun alipaineletkun poikkimeno koneen takaa(en muista mikä letku oli) ja toiseen huohottimen jäätyminen. Lieneekö tällä sitten ollut jotain tekemistä vian syntymiseen,
Comment
-
Suosittelen olla ajamatta jos syttyy punainen öljykannun kuva..Täällä päin yks herra ei sitä valoa uskonut. Nyt sinne istutetaan purkaamolta (2000e) "uutta" konetta. Ilmeisesti öljypumppu meni hajalle. Oli sytyttänyt matkalla punaisen öljykannun kuvan..tien viereen..öljyä on...20km kone hajos.
Itse olen nuo longlife kurat vaihtanut normaaliin öljyyn. Käy paljon hiljempana ja ei o tarvinut 3100km öljynvaihdosta öljyä lisätä. Autolla ajettu 181tkm.
Comment
-
sain auton "ehyenä" talliin, nyt odotellen maanantaita jos huoltoon sais ajan. ei ainakaan päällisen tarkastelun tuloksena ollut mistään vuotanut öljyä. Onneksi olin lähellä kotoa ja huomasin kun valo sytty vaihdoin vapaalle ja huilasin pitkän mäen alas. valo sammui. Kun mäen alla ajoin lyhyen matkan talliin melkein heti sytty valo. sammutin siihen. Voisko olla paineissa tai jossain anturissa vikaa. Olen käyttänyt longlifeä ja 15tkm välein ollut vaihtoväli ja nyt on 900km huoltoon merkkivalo palanut. Vaihtoehtona öljynsuodattimen tukkeutuminen. Pitää ilmeisesti alkaa vaihtaan öljyt kympin välein. Ilmottelen huollosta päästyäni miten kävi.
Comment
-
-
Auto tuli huollosta. Kaikki tarkistettu ja varmaa vikaa valon syttymiseen ei löytynyt. Konepeltikatkaisin ei toimi ja epäilynä olisi että se olisi aiheuttanut punasen öljykannun kuvan, kun huoltoon oli 900km. Noin kk. sitten keltainen öljyntaso valo kummitteli n.200km välein ja se loppui jonku ajan päästä.
Comment
-
Edelleen olen sitä mieltä että varoitustasoja on öljytasoanturilla kaksi.
Se oranssi ja se punainen. Joka tapauksessa ihmeellinen ja kiusallinen on vika.
Oman nelkun turha varoitus pysynyt jo jonkin aikaa poissa ja toisaalta
joskus varoittanut aiheestakin. Tiedä vaikka toimis nykyisin.
Comment
-
Mitenkäs muuten tuo pienellä näytöllä varustettu mittaristo varoittelee öljymäärästä? Kun nupista painaa "demon" päälle joka käy nuo varoitussymbolit läpi, ei valikoimaan kuulu tuota keltaista öljykannua? Tasoanturi kumminkin on olemassa.
E: Siis tämä B5/C5 korisissa ~2000 alkaen käytetty perusmittaristo kyseessä.
Comment
-
Keltainen kannu siinä pikkunäytössä on nimenomaan joko kannu+teksti "min" -> kastikkeet vähissä. Jos kannu+teksti "sensor" niin sitten on joko öljysensori rikki tai autossa on Magneti Marellin laatumittaristo.
Punainen kannu on se "älä aja yhtään" -merkki. Tosin en suosittele yhtään ajamista kyllä silloinkaan kun on öljyt vähissä.
Comment
-
13km ajoin ja punanenöljykannu hyppäsi mittaristoon. No ei muutako hinausköysi käyttöön ja pajalle. Vika: runkolaakerista 2 pulttia poikki mistä johtu että öljynpaineet karkas. öljysihti oli ihan puhdas ja muutkin osat ok. oli kone pysynyt kuitenkin nipussa eikä mitään kiinnileikkaantumisen tms jälkiä ollut jäänyt. Josko tuolla nyt taas vähän aikaa huristelis.
Comment
-
Mulla alkanu vaivaamaan tämä öljymäärän varoitin. Keltainen kannu tulee piippauksen saattelemana näyttöön. Tikusta katsomalla öljyä on lähes maxiin asti (pitäskin olla, kun on vain 5tkm edellisestä huollosta). On muuten kurjin öljytikku minkä olen nähny... pyöreä musta puikko, joka tuntuu muutenkin suttaantuvan jokapuolelta. Ei mitään kunnon rasterointia tjsp, johon mukavasti öljyn taso piirtyisi. Toistelin mittausta ehkä 5 kertaa ennenku luotin itseeni, että öljyä tosiaan siellä pannussa on.
Lieneekö sitten anturin vaihtoa seuraavaksi...? Näyttäisi näiden kirjoitusten perusteella, että ei ole sekään kaikilla auttanut.
Comment
-
Jaahas... mulla oli ongelmana, että en osannu mitata autosta öljyjä :P. Tein niinku ennevanhaan ja mittasin yön jälkeen seisoneesta autosta. Näytti et öljyä ois reilusti. Ohjekirjassa kuitenkin lukee, että öljyn taso tulee mitata käyttämällä autoa ensin hetki tyhjäkäynnillä, sitten kahden minuutin kuluttua sammuttamisesta katsotaan tikusta. Ja sehän näytti, että mittavälistä oli vain noin 40% jäljellä. Näin mitattuna tikun huonouskaan ei vaivannut niin paljon, kun nyt öljyraja näkyi selkeämmin eikä tikku ollut joka paikasta tahriintunut. Eli öljy todellakin alkoi olla lisäämisrajassa. Kaatelin pannuun 5dl kuten ohjekirja sanoi ja näytti nousevan sinne lähelle maxia. Sammui sitten se valokin...
Comment
-
Audi A6 4F "low oil" herja + keltainen öljykannu ja piippaus
Autoni piippasi ja herjasi otsikon mukaista herjaa ajotietokoneessa. Ajoin lähimmälle parkkipaikalle noin 25 metrin matkan ja lisäsin täyttöpullon (1L) longlife öljyä. Eikös autoni pyytänyt ajoissa nyt lisäämään öljyä, mittatikku näytti minimiä kun katsoin ennen lisäystä, lisäyksen jälkeen vähän alta täyttä?
Comment
Comment