Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodeja A4/B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodeja A4/B6

    En oikein tiennyt minne laittaa joten tänne päätyi:

    Eli VilleP lukaisi tänään meidän autosta dataa talteen, muutama vikakoodikin saatiin esiin:

    Oli aluksi mutta ei uusiutunut:
    1 Fault Found:
    17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
    P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

    1 Fault Found:
    00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier
    36-10 - Open Circuit - Intermittent


    Oli alussa ja tuli aina takaisin koodien clearauksen jälkeen:
    2 Faults Found:
    00984 - Left Tail Light (M4)
    57-00 - Electric Circuit Failure
    00985 - Right Tail Light (M2)
    57-00 - Electric Circuit Failure

    Kaikki valot tosin toimii autossa joten nämä kaksi vähän hämmästytti?
    Viimeksi muokannut jasso; 5.8.2009, 16:57. Perustelu: Otsikko säädetty.

    #2
    katalysaattorin jälkeinen lambda vaatis vaihtoa. Ei luultavasti mee katsastuksesta läpi ilman vaihtoa.
    Mikä radio siinä on? Tuo radion vikakoodi viittais diversity antennisignaalin puuttumiseen.

    Onko takalampuissa LEDit?

    Comment


    • #3
      Radio on concert II, diversity antennisignaali? Ja ei tuo radion vikakoodi varmaan mikään kauheen vakava ole kun ei uusiutunut (ainakaan vielä).

      Ihan normi B6:n takavalot on, en ole niitä vielä avannut kun ovat toimineet mutta en usko että niissä olisi ledit polttimoiden tilalla

      Mitähän tuo katalysaattorin jälkeinen lambda mahtaa maksaa? Vika ei uusiutunut ainakaan koe-lenkillä.

      Comment


      • #4
        B6 takavaloissa on ns. takaseisontavaloille vielä oma polttimonsa (muistaakseni R5W). Eli vaikka siellä näyttäisi palavan kaikki, niin siellä voi olla nuo kaksi polttimoa hajalla (itsellä oli samat vikakoodit). Kannattaa ainakin vilkaista kun umpiot saa helposti irti yhdellä ruuvilla takakontin puolelta.

        Comment


          #5
          Tuolta saa edullisesti lambdoja http://www.lambdasensor.com/

          Lambdavikakoodi yleensä uusiutuu muutaman sadan kilometrin jälkeen. Riippuu, että kuinka rikki se on. Sulla on rikki katalysaattorin toimintaa valvova lambda, joka onneksi vaikuttaa seoksiin vain vähän.

          En muista oliko Consert 2:ssa kakkosantenni vai oikea diversity systeemi, mutta jokatapauksessa siellä on enemmän antenneja. ZF on diversity systeemin ohjaussignaali, jolla valitaan parhaiten kuuluva antenni. Pelkällä pääantennillakin pärjää hyvin. Vikakoodi oli intermittent, eli satunnainen. Ehkä joku on testaillut radiota osa johdoista irralleen tms.

          Katso ne lamput ihan ekana.

          Comment


          • #6
            Tuohon ylikuhat:n puheenvuoroon lisäisin, että jos et aikaisemmin ole noitten takavaloumpioiden kanssa puljannut, niin kannattaa olla varovainen, ettet väännä niiden kovamuovisia sovitepallukoita katki. Ainakin farkussa saa olla hyvin varovainen irrotettaessa, ettei vahingossa väännä väärään suuntaan. Muistaakseni jossain threadissa oli ohjeet tuon irroitukseen.

            Comment


            • #7
              Avantin takavalot lähtee vetämällä sivulle kun on ensin irrottanut ruuvin takakontin puolelta.

              Comment


              • #8
                Näinhän ne tosiaan lähtee, mutta ne on jotenkin niin muotoiltu, että suoraan sivulle vetäminen ei äkkinäiselle onnistu ja se muovi raksahtaa helposti.
                /sori OT

                Comment


                • #9
                  Eli tuolta lambdasensor sivuilta löytyy 2kpl tuohon autoon noita, front ja rear. Eli tilaan tuon Rear lambdan.

                  Ja takavaloja aukomaan heti aamusta jos ei ole ihan hirveä vesisade.

                  Comment


                  • #10
                    Kuuluuko B6 koppasessa olla takana 2kpl sumuvaloja? meillä ei ainakaan pala kuin kuskinpuolella. Parkit yms. toimii kyllä.

                    Lambda anturi tilattu, tulee tiistaina 11.08.
                    Viimeksi muokannut JesseR; 10.8.2009, 01:33. Perustelu: typo

                    Comment


                    • #11
                      Joo nyt mulla on tässä pöydällä uusi lambda anturi (bosch: 0 258 006 305), anturissa on ~50cm pitkä kaapeli jonka päässä neli-napainen liitin. Onko tämä nyt mallia plug&play asennus vai pitääkö tietää jotain erikoista? Kuinka tuo 50cm kaapeli riittää, onko auton alla jatko kohta missä on liitin?

                      Olisi hoppu tietää kun huomenna (pe 14.08.) aamulla on mulla tunti aikaa käyttää nosturia.

                      Comment


                        #12
                        Jatko on yleensä pohjassa sellaisen epämääräisen ritiläisen muovikuvun alla, joka on muovimuttereilla pohjassa kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Joo vähän on tässä mennyt aikaa taas välissä mutta, lambda on yhä paketissaan takakontissa. Koodeja en ole uudelleen lukenut, mutta vaihtokaan ei oikein nosturi-ajan puitteissa onnistunut kun en siihen taaempaan lambdaan päässyt käsiksi mistään. En ylä enkä alakautta, ovat osanneet sen laittaa todella mukavaan paikkaan. Mitenköhän paljon pitää autoa purkaa että sen saa vaihdettua?

                          Comment

                          Working...
                          X