Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Avaimen signaali kateissa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Avaimen signaali kateissa.

    Elikkäs signaali katos paristojen vaihdon jälkeen. Ei aukaise ovia tai mitään, valo kuitenkin vilahtaa avaimessa, joten onko mitään kotikonsteja milla avaimen saisi ohjelmoitua itse ilman kallista merkkiliikkeen laskua?
    Kyseessä on b5 korin Audi..

  • #2
    Joo sama homma itellänikin tosin valokaan ei oikein enää vilku... marmorilta kyselin ja sanoi että olis kenties jotai hämminkiä singnaalin lähetyksessä eli ns, piuha poikki avaimen kortilta, tai vaihto ehtoisesti uudet avaimet ja koodaus autolle..hintaa en viitsinyt uudestaan kysellä kun meni hintsun ohi ja oli ......olihan se... muttta jos jollain hyvä ratkasu niin kertokaa toki.. tämän vuotisissa audeissa ei tuo avain ilmeisestikkään löydä singnaalia vaikka kääntelee avainta nappi pohjassa ja lukkopesässä.

    Comment


    • #3
      Eikös noissa (ainakin mulla toimii näin) pitäisi tuo kaukosäädin saada koodattua niin että avaa oven mekaanisesti avaimella, ja heti perään painaa kaukosäätimen jompaa kumpaa nappia?

      Comment


      • #4
        Mulla on olemassa yhdet ohjeet, voin pistää iltasella tulemaan... Ei kerkee nyt aamu tuimaan näpyttelemään ipitkää tekstiä.

        Comment


        • #5
          Autodata höpäjää:

          1. Virrat päälle. Vissiin pitäisi olla erillinen avain virtalukkoon, kun miettii seuraavaa kohtaa.
          2. Lukitse kuljettajan ovi avaimella. Nyt siis sillä kakeavaimella.
          3. 5s sisällä paina avauspainiketta kaukosta. Häly pitäisi lyhyesti törähtää.
          4. Odota 5s.
          5. Paina vielä kerran avauspainiketta. Ovien pitäisi nyt aueta kaukolla.
          6. Virrat pois.

          Loput avaimet vastaavasti, mutta kohdassa kolme painetaan avauspainiketta 1s välein niin monta kertaa, kuinka mones avain on kyseessä. 4 avainta voi maksimissaan ohjelmoida, joten 1-4 painallusta. Kaikki vanhat avainkoodaukset nollataan (muistin tyhjennys) painamalla viisi kertaa ja muuten loppulitania yhtäläisesti.

          Comment


          • #6
            Samoja ohjeita itsekin lueskelin, mutta noissa tosiaan pitää tietääkseni olla vara-avain tallessa.

            Comment


              #7
              Ei tarvitse vara-avainta, ovet saa auki ilman kauko-ohjauksen toimivuuttakin. Jos avain ei kelpaa ajonestolle, kannattaa kokeilla VCDS:llä.

              Comment


              • #8
                Autodata höpäjää:

                1. Virrat päälle. Vissiin pitäisi olla erillinen avain virtalukkoon, kun miettii seuraavaa kohtaa.
                2. Lukitse kuljettajan ovi avaimella. Nyt siis sillä kakeavaimella.
                3. 5s sisällä paina avauspainiketta kaukosta. Häly pitäisi lyhyesti törähtää.
                4. Odota 5s.
                5. Paina vielä kerran avauspainiketta. Ovien pitäisi nyt aueta kaukolla.
                6. Virrat pois.
                Nopea syö hitaat :) samat ohjeet olis mullakin ollut.

                Comment


                • #9
                  ongelma piileekin siinä et kyseinen avain on ainokainen,joten ei varmaan onnistu. Pitänee teetättää varmaan sit uusia avaimia. Mut kiitoksia vinkeistä... kaikille

                  Comment


                    #10
                    Kertokaahan nyt joku mihin sitä vara-avainta tarvitaan? Minulla ei ole kuin yksi kauko-ohjaus avain, ja hyvin on onnistunut niin VCDS:llä kuin muutenkin.

                    Comment


                    • #11
                      Tästä oli juttua vähän aikaa sitten. Patterin vaihdossa ei välttämättä tarvitse tehdä ko. toimintoa, jonka nimi oli kai avaimen sopeutus. Yleensä pitäisi riittää kaukosäätimen painaminen ja sen jälkeen 30s sisällä avaimella kuskin oven avaaminen, tosin vuosimalleissa on varmaan eroja . Tässä tuo aikaisempi juttu:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=75562
                      Lisätään, muistaakseni tuossa avaimen sopeutuksessa eli noissa Jasson ohjeissa ko. työ onnistui yhdellä avaimella, kun ensin avattiin ikkuna ja sitten ovi avaimella lukkoon ja sitten ikkunasta avaimella virrat päälle...
                      Viimeksi muokannut vepek; 5.8.2009, 21:29.

                      Comment


                        #12
                        Itse olen onnistuneesti saanut kaukosäädön toimimaan avaamalla oven avaimella, avain virtalukkoon ja virrat päälle, kauko-ohjausnapista ovi lukkoon, ovesta ovet lukkoon, kauko-ohjaimesta ovet auki, ovesta ovet auki. Tuo patterinvaihdon/akun irrottamisen vaikutus on ihan tavallinen, eikä se avain siitä hajoa, saati sitten vara-avainta tarvita. Ja viimeistään VAG-COM/VCDS pelastaa.

                        Comment


                        • #13
                          ottaakos se sen signaalin ku ne tunnistimet on mulla pysty pilareissa (etu ja takaoven välissä) ulkopuolella.

                          Comment


                          • #14
                            Sopeututin avaimen ja kaukosäätö toimii kuten pitää ja pysyy myös käynnissä. Ongelma onkin että nyt tällä "uudella" sopeutetulla avaimella mittaristoon jää vilkkumaan keltainen avain. Osaisiko joku sanoa millä tämän valon saisi pois?

                            Kyseessä A6 C5

                            Comment


                            • #15
                              Autostasi on poistettu ajonesto jos auto pysyy käynnissä ja keltainen avaimen kuva vilkkuu.

                              Comment


                              • #16
                                Tulipa testattua "uutta" avain toistamiseen. Käynnistin ja sammui heti eli ajonesto meni päälle. Sitten kun kokeilin toimivalla avaimella, käynnistys oli ok ja heti perään "uudella" niin jäi käyntiin, mutta vilkutti avainta. Viittaisi ilmeisesti vialliseen ajonesto siruun?

                                Comment

                                Working...
                                X