Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laturi menossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laturi menossa?

    Mahtaako vetää laturi viimeisiään vai mistä johtunee kun muutaman kerran käynnistyksen jälkeen on jäänyt latausvalo palamaan eikä volttimittarikaan nouse ennenkuin saa kerran hiukan kierroksia (+3000rpm). Sit kun siitä pudottelee tyhjäkäynnille niin taas lataa normaalisti.

    Ei tee joka startilla eikä ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia käynnistymisen tms kanssa.

    Saako näitä vielä huollettua vai onko se sit aina vaihtolaite jos kyrvähtää?

  • #2
    Ootko hihnan tarkastanut...? Palstalta opittua ettei se hihna välttämättä ulise jos on löysä :P


    Ja jos oot niin saattapi olla ensi merkkejä laturin kyrvähtämisestä...
    Ja kyllähän jokaista starttia saa huollettu mutta alkaa olemaan latureiden hinnat sen verran kohdillaan että jos omalla työlle yhtään laskee arvoa niin tulee kalliiksi itse korjailla.

    Comment


    • #3
      Jep, hihnan ja akunkenkien kiinnitykset tarkistin heti ekana.

      Comment


      • #4
        Laturi "herää" itsekseen kun kierroksia on tuo mainitsemasi 3000.
        Luultavasti herätevirtapiirissä jotain häikkää. Esim. audin yleinen vika -kaapelin hapettuminen poikki - siis herätevirta johto se ohuempi.

        Comment


        • #5
          Heräte virrassakin saattaa olla kieltämättä hämminkiä.....

          Comment


          • #6
            Okei, kiitoksia vinkeistä. Pitääpä tutkia, ensivaikutelma vaan oli että koko värkkiä ei edes näy konehuoneessa...

            Comment


            • #7
              Tänään pääsin vasta nosturille. Jännitteensäätimen vaihdoin kun ei paljon maksanut mut eipä tullut kuntoon.

              Lataa kierroksilla hädin tuskin 12 volttia, tyhjäkäynnillä lähempänä 10 volttia.
              Viimeksi muokannut hopsis; 25.8.2009, 20:08.

              Comment


              • #8
                Jaahas, tänään sit ruokatunnilla alkoi lataamaan. Aika skeptinen olen kyllä tuon toimivuuden suhteen mut katotaas nyt jos ois ollut kuitenkin jännitesäätimestä kiinni.

                Liukurenkaat varmaan ainakin suht kehnot, vanhoista hiilistä oli toinen kulunut vinoon josta syystä tuo uusien hiilien kanssa ei sit välttämättä heti ladannutkaan. Ennen kuin hiilet asettuvat paikoilleen tjms...

                Teen kyllä kuperkeikkoja jos tuli 12 euron osalla kuntoon. Alkaa kyllästyttää joka ilta vetää jatkoroikka ja akkulaturi takajalkatilaan. Ihan kun sähköautolla ajais kun pelkällä akkuvirralla pitää tien päällä pärjätä.

                Comment


                • #9
                  Kannattaisi käydä laturi aina kokonaan läpi, eikä vain uusia hiiliä. Sitä on muuten äkkiä vaikka niiden liukurenkaiden takia tien poskessa.

                  Comment


                  • #10
                    Nääh, kyllä sitä akkuvirrallakin tien päältä pois pääsee. Uusi laturi maksaa 200€ eli ei kovin isolla rahalla kannata tuota 190tkm rullattua alkuperäistä rempata.

                    Comment


                    • #11
                      Yleensä se stoppi tapahtuu vasta nimenomaan silloin, kun akustakin on jo mehut loppu :)

                      Comment


                      • #12
                        Tottakai, mut ei se virta nyt ihan seinään lopu ilman oireita. Varsinkin kun tulee välillä liiankin neuroottisesti tuijoteltua noita lisämittareita.

                        Jotta ei nyt mene ihan juupas/eipäs kinasteluksi niin tietenkin vaihdan uuden murikan jos vielä temppuilee.

                        Comment


                        • #13
                          Mä aukaisin omastani laturin, kun sillä oli tuo parisataa rullattu, laakerit piti meteliä. Se osoittautui kokolailla valmiiksi muutenkin. Laakeroin sen ja vaihdoin uudet liukurenkaat ja säätimen, kun olivat _aivan_ loppu.

                          Evotin vain liukurenkaiden tinauksen, ei pysynyt kiinni johto... Laitoin sitten vallan uuden (siis tehdaskunnostetun) Boschin, kun en jaksanut uudestaan aukoa.

                          Comment


                            #14
                            Johdon kiinnipysyminen kannattaa varmistaa vaikka kuumaliimalla tinaamisen jälkeen. Minusta tuo laturin remppaaminen on niin simppeliä hommaa, eikä osatkaan yleensä maksa maltaita, että kyllä siinä harjoittelukerran jälkeen pääsee jo tuntipalkoille kun kunnostaa itse vrt. tehdaskunnostetun ostaminen.

                            Sorvi melkein pitää olla, uudet liukurenkaat eivät yleensä ole olleet kovinkaan suoria...

                            Comment


                            • #15
                              "Uusi laturi maksaa 200€ eli ei"

                              Näinkö halpa alkuperäinen on ?

                              Minä odotan omani simahtamista, koska mittarissa nyt 225840 km- kestäneekö miten kauan?

                              Edellisissä se on simahtanut samoissa lukemisisa

                              Comment


                              • #16
                                Tokkopa alkuperäinen vaan tehdashuollettu. Orkkis oli marmorilla vissiin +900€

                                Comment


                                • #17
                                  Totta haastaa Mika, mitä tulee tuntipalkoille pääsemiseen. Varaosanippu maksoi nelisenkymppiä Bosch-huollossa, siis laakerit, säädin ja liukurenkaat.

                                  Nuo renkaat istuivat paikalleen ihan heittämällä, sorvausta ei tarvittu, kun tarkistin. Muutaman päivän toimikin ihan moitteitta, tämä tehdaskunnostettu tarjoaa aavistuksen vipattavaa sähköä :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X