Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MMI Basic Plus Gala

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• MMI Basic Plus Gala

Hei,

Olen uusi jäsen, volvo s80 vaihtui audi a6 vm.2005. ajettu 83tkm. Audi on ensimmäinen "allu" . ensivaikutelmat ovat ihan ok. Niin ja kone on 2,4 v6.

Pieni ongelma on mmi:ssä. DSP:ssä ajonopueuden mukaan säätyvä Gala menee on ja off tiloihin, mutta säätö 1-5 on kadonnut kokonaan ohjelmasta. Vai onkohan vika omassa osaamisessa?

olen tällä foorumilla seuraillut keskustelua mmi:stä, monet ovat päivittäneet softan jne. Allussani on mmi basic plus ja softan tiedot seur:
    interfacebox sw rel: c6stdplus_0130, hw rel h35, date 01.02.05
    amp.basis sw rel:0270,hw rel h09,date 07.04.2004
    gateway sw rel: 0030,hw rel:h09,date 31.03.2004

Päivitys ilmeisesti tehdään cd rompulla. mikä mahdollisesti olisi uusin versio? Mistä saa ja paljonko kustantaa?
    Voisiko päivityksellä korjaantua tuo Gala probleema ja mitähän uutta ja hyvää mahdollinen päivitys tuo mukanaan?

olisin mielissäni jos ammattilainen kertoisi noviisille em. jutskista,
    Viimeksi muokannut 8866; 3.8.2009, 22:17. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

Amatööri vastaa: mulle oli uutinen että tuossa Galassa edes olisi joku tasonsäätö, joten mullakin taitaa olla joku tuon tasoinen softaversio sisässä.

Audicenterissä ne varmaan noita päivittelisi jos niille maksaa jotain, mutta tuolta voisi etsiä vinkkejä http://a6retrofit.tripod.com/ ja lukea myös tuon ultimatevw.com:in megathreadin A6:sta http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3715

Suomessa maahantuoja/jälleenmyyjät eivät oikein myy noita romppuja kuluttajille, joten vaihtoehdot ovat joko eBay tai Internet. Sivistysmaissa ainakin noi parempien MMI:den romput on alta satasen.

Mulla päivitettiin tuo MMI Basic plus aikoinaan AC:ssä radiobugin korjaamiseksi ja mitään uutta se ei tuonut mukaanan, poisti vaan tuon radiopäivitettävän kellon, joten softaversion päivitys tuskin kannattaa lisäominaisuuksien toivossa.

Comment

Jo Concert II:ssa oli Galalle tasonsäätö.

Comment

No piti tarkistaa: mulla on on/off. Muistaakseni softaversiona on tuo 0130.

Comment

kiitos vinkeistä, netistä löytyy näköjään yhtä sun toista. Onnistuimpa löytämään alluuni päivityksen 0130->0370 interfaceboxiin. Latasin ja tein cd rompun. Päivitys meni yllättyksekseni ensi yrittämällä läpi, kesti n.40 min. olit oikeassa, eipä lisäominaisuuksia ilmaantunut. Gala probleema ei muuttunut miksikään.
          Luin uudestaan mmi -opuksen entistä tarkemmin. Johan juttu selvisi: viisi portainen galan tasonsäätö manuaalisesti koskee vain perusaudio settiä, kymmenen kaiuttimen systeemissä ( dsp soundsystem) on sound set toiminto sekä gala, jonka pitäisi olla "automaattinen" jos se on kytketty päälle. Eipä siis ihme ettei munuaalisesti pääse "säätämään".
          Ajattelin lisätä vielä subbarin takakonttiin, vahvari sijaitsee kuskin puolella verhoilun takana. Meininki on ottaa haistelusingnaali lisävahvarille, onko tietoa piuhojen väreistä, jotka menee etuovissa oleville subbareille? Ajatuksena on saada säätö mahdollisuus mmi:stä.
          Viimeksi muokannut 8866; 3.8.2009, 22:16. Perustelu: Allekirjoitukset pois, nimi näkyy vasemmassa reunassa.

Comment

Jos sulla on MMI Basic plus, niin sulla on jo subbari :)

Olikohan joko jommankumman sivuoven etupuolella tai sitten jommassakummassa takaovessa, en muista. Ei se iso jumputin ole.

Comment

Working...
            X