Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Airbag valo

    Mittarin puhistuksen jälkeen on air bag valo palaa suunnilleen 4-5min ja sammuu vasta sen jälkeen eikä syty kyllä uudestaankaan ku vasta seuraavalla startilla ja sama vika silloinki ??

    #2
    Jaa-a, vaikea sanoa. Luepa ensin vikakoodit.

    Comment


    • #3
      Käytitkö virtoja päällä kun oli mittaristo irti?
      Tekee tuon vian kun käyttää virtoja päällä, koodien nollauksella häviää.

      Comment


        #4
        Jep, jos sammuu valo itsekseen tietyn ajan päästä, niin korjaantuu vikakoodit nollaamalla. Luultavimmin vikakoodina "jännite liian alhainen" tms.

        Comment


        • #5
          Saatoin käyttää virtoja päällä. No pitää käydä lukemas koodit jos se sillä korjaantuu.

          Comment


          • #6
            Minulla syttyi kanssa tuo valo tuossa tänään ihan itsekseen :O sitä ennen käytin ECU:un irrallaan. Kaverit epäili että sen takia löi vikakoodin päälle mutta lähdis nollauksella pois ?

            Comment


            • #7
              Vikakoodien luvulla se selviää mistä pussista kiukkuaa.

              Comment


              • #8
                Nostellaanpas/lainataan. Itsella palaa aina startin jälkeen c4s4:ssä bagin valo nähtävästi sen 120 sek, eli vikaa on ollut, muttei pitäisi enää olla. Ei ikinä pala ajossa ja sammuu aina. Äsken kokeilin (lisensoimattomalla) vag comilla ja ei saanut yhteyttä airbagin moduuliin useasta yrityksestä huolimatta. Muihin yksiköihin kyllä pääsi normaalisti(moottori, ilmastointi). Mikäli itse airbag yksikössä olisi vika, valonhan tulisi palaa jatkuvasti? Missähän tuo boksi sijaitsee? Voisi vilkaista liittimet.
                Tarvitseeko olla akunkengän irti, jos boksin liittimen irroittaa/putsaa?

                Comment


                • #9
                  Boksi sijaitsee jossain keskikonsolin uumenissa. Ei tietoa pääseekö liittimiinkään isompia purkamatta käsiksi.

                  Comment


                    #10
                    Nostellaanpa tälläistä, eli yleensä pitemmän seisomisen jälkeen airbag valo palaa/vilkkuu (ihan kuin olisi kontaktihäiriö) kun auto on kylmä ja pistää käyntiin. Valo pimenee aina vaihtelevasti, mutta pimenee kuitenkin. Joskus puolessa minuutissa, joskus parissa minuutissa. Ja ei ole kertaakaan tehnyt sitä lämpimällä autolla. Tulee itsellä ainakin mieleen ekana kuskin penkin anturi? Boksiin en omalla kaapelilla pääse kiinni, halpis kaapeli kun on, niin en vikakoodeja saa ulos.

                    Comment


                    • #11
                      Jooh, itellä omassa audi a3:ssa (8L) alkoi airbag palo palamaan kanssa tossa pari viikko sitten. Viime talvena ja kesä valo paloi silloin tällöin, mutta sammui itsekseen. Nyt kuitenkin valo on alkanut palamaan kokoajan merkkiäkään sammumisesta.

                      Viime yönä otin akun navan irti. Ei vaikutusta. Kävin tossa kuskin ja pelkääjän penkin alta katsomassa liittimiä. Tuota, eikös airbag-liitin ole vihreä, joka on semmosessa liitin kiskossa kiinni ja siitä liitinkiskosta lähtee liitin varsinaiselle airbägille?

                      Jos nämä kuskin ja pelkääjän paikalta puhdistaa, niin mitä luulette onko mahdollista, että vika katoaa? Ja tarvitseeko ottaa muuta irti kuin akku, että pystyy turvallisesti työskentelemään pelkäämättä että airbag pamahtaa persuksille?

                      Comment


                        #12
                        Tuskin katoaa, sillä se vihreä liitin on istuinlämmitykselle. Mahdollisia vikakohteita on paljon, joista yksi yleisimmistä löytyy penkin alla olevista liittimistä. Vikakoodien luku säästää turhalta työltä.

                        Comment


                        • #13
                          Tähän keskusteluun pakko lisätä, että jos airbag-valo syttyy kovilla pakkasilla, saattaa ohjainyksikön luku jättää kesken ja airbag-valo jää palamaan. Kuittaus ei onnistu pelkällä piuhalla ja vcdsllä! Ohjainyksikkö täytyyy ohjelmoida uudelleen, eli asentaa uus ohjelma periaatteessa jotta valon saa sammumaan. Hauska juttu oli että Laakkosella jätkät ei osannu tehdä tätä, vaan oli vaihtamassa koko ohjainyksikköä hyvillä tuntitaksoilla....

                          Comment

                          Working...
                          X