Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostin meni rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaustehostin meni rikki

    Nyt sen sen teki... Kaupungilla ajellessa sylki tehostimen mehut konehuoneeseen. En kerennyt tarkemmin tutkia mutta pumpun pää näyttäisi olevan ok. Märkää kyllä oli joka paikassa. Mitähän noista yleensä hajoaa?
    Viimeksi muokannut okkim; 27.7.2009, 13:19. Perustelu: Otsikko korjattu ja ...-merkkejä vähennetty

  • #2
    Tehostimelta menee letkut hammastankoon että jos letkut on ehjiä niin hammastangot ovat usein syyllisiä. Laita uudet öljyt sisään ja katso mistä se tarkalleen vuotaa.

    Comment


      #3
      Paljonkos tuonne menee nestettä ja millasta kuuluu olla... Pumppu on suht helppo irrottaa mutta mites tuo hammastanko. akun alla kai kiinnityspultit ja raidetangonpäät ja letkut irti. tuleeko pyöräkotelosta pihalle?

      Comment


        #4
        En muista nestetilavuutta, mutta neste tulee olla G00200 hydraulinestettä tai vastaavaa, esim. Febin valmistetta.

        Akun tosiaan joutuu irrottamaan, sen alta ylhäältäpäin taisi olla 2 pulttia ja altapäin 1. Sisältä pitää ottaa ohjausakselin pää irti ohjausvaihteesta, 1 pultti siellä oli pitämässä nivelen booreilla. Banjopulttien irrottamiseksi piti hieman vetää koko ohjausvaihdetta eteenpäin että sai tilaa. Raidetangonpäät irti ja koko komeus kuskin puolen pyöränkotelosta ulos. Siinä ympärillä on muovi muutamalla muoviklipsulla kiinni, sen irrottamalla saa vähän lisää tilaa.

        Comment


          #5
          Kiitoksia selostuksesta mutta tällä hetkellä näyttää siltä etä selviää pelkän letkun vaidolla. Eli siis niitä banjoletku liitoksia ei saa auki kuin vetämällä ohjausvaihdetta keulaa kohti... tarviiko tällöin vielä irroitttaa sitä ratille menevää ohjaustankoa? Vai onko tilaa ruuvata auki... Ja tilavuus on alfamerin kirjan mukaan 1,5 l

          Comment


            #6
            0,7-0,9l on yksi väittämä. Ei muuta kuin kokeilemaan :P

            Comment


            • #7
              Saa ne letkut irti lokarin kautta mutta ensin täytyy irrottaa melkein tolppa pois et saa tilaa ja sen jälkeen hermoja ja sorminäppäryyttä. Muista vaihtaa kupariprikat!

              Comment


                #8
                Kyllä ne saa auki ohjausvaihdetta irrottamatta, mutta liikaa tilaa siellä ei ole... Ei kun kokeilemaan.

                Comment


                  #9
                  No nyt on taas setti kasassa. Irrotin tieltä pois sen alemman pesunestesäiliön ja paisuntasäiliön. sit rupee olemaan tilaa. letku irti ja paikalliseen hydrauliikka liikkeeseen ja uutta letkua liittämään. holkki ja uus letku 15? --- varaosana 105?, paikallisesta vw huollosta. paketti kasaan ja ajoa... no yön tallissa ja virtalukko paskaks... taas remonttia... jes.

                  Comment


                    #10
                    Kumpiko letku sieltä nyt oli rikki, paine- vai paluuletku? Muistaakseni tuossa alkuperäisessä paineletkussa taitaa olla jokin rajoitinventtiili tms. välillä. Saattaa aiheuttaa harmia sen puuttuminen, tai sitten ei...

                    Comment


                      #11
                      Eli pumpulta tehostimeen letku oli se ehjä ja siinä näyttäisiolevan joku mollukka ptken keskellä. Hajonnut letku menee tehostimelta sinne keulan jäähdytys lenkille. Ja siinä ei mitään venttiiliä ole.

                      Comment


                        #12
                        Eli paluu letku meni... aika jännä että se meni koska siellähän ei suuria paineita yleensä ole...

                        Comment


                          #13
                          Oli alkuperäisellä "nippusiteellä" kiinni raudan reunassa ja oli varmaan kulunut puhki. Putki oli muutenkin aivan hapero... Aika tehnyt tehtävänsä?

                          Comment

                          Working...
                          X