Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskisuuttimista ilmaa? typ44

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Keskisuuttimista ilmaa? typ44

    eli tuossa lötkössä on automaatti-ilmastointi..mutta en saa tulemaan ilmaa keskisuuttimista??
    ilmastoinnin remeli on otettu pois hihnapyörän hajottua.vaikuttaako asiaan?
    tai mikä on namiskoitten asento missä pitäisi tulla ilmaa? ritilä on auki asennossa,mutta ilmaa ei tule..paitsi ihan lehmän henkäys.

    saako ilmastoinnin hihnapyörää esim.käytettynä mistään?

  • #2
    bi-lev asennossa sieltä saa puhaltamaan.

    Taitaa mennä koko magneettikytkin. Marmorilta saa, mutta nostaa rajusti autoon sidotun pääoman määrää.

    Comment


    • #3
      Minulla on varaosa-autossa (vm -88 typ44) automaatti-ilmastointi, siitä sais varaosia jos kiinnostaa.
      Tosin ilmastointi on toiminut mun aikana kerran n. 5 minuuttia... tod.näk kylmäaine loppu?

      Comment


      • #4
        Itsekin tuli ostettua tuollainen typ44 lötkö jossa ilmeisesti automaatti-ilmastointi. Myyjä jopa väitti että se pelaa.

        On vain hieman haparoivaa tuon kojeen käyttö kun minkäänlaista ohjekirjaa en ole kuunaan tuollaisesta nähnyt.
        Tähän mennessä olen kokeilun perusteella oppinut seuraavat seikat.
        -Miten lämpötilaa säädetään (luulin aluksi että ilmastointi on heimoveljien mallia koska se sanoi minulle vain HI)
        -vaihtamaan näyttöön joko celliukset tai faarenheitit
        -näyttämään joko pyynti lämpöä tai ulkolämpöä
        -tuulilasille saa ilmaa normaalisymbolin takaa
        -OFF-nappulasta laite sammuu

        Muiden nappuloiden vaikutus ei vielä aivan selvillä. AUTO-nappi varmaankin tarkoittaa automaattiasentoa. Econ:in luulisin olevan joku säästömoodi. Entäs mikä on tuo yllä mainittu BI-LEVEL nappula?

        Lisäksi kummastuttaa että puhaltimen nopeuden LO ja HI nappuloilla ei juurikaan ole vaikutusta. Tuntuu varsinkin että puhallinta ei saa ottamaan kunnolla kierroksia vaan se jää jonnekin pienen tuulahduksen alueelle. Onko tuo vika vai ominaisuus?

        Comment


        • #5
          Kyllä pitäisi eroa puhalluksessa havaita. Varsinkin jos ailailee, niin moottori kaput (hiilet lopput tms.).

          AUTO = automaattisäätö + ilmastointi (=kompura käytössä) = normaaliasento
          BI-LEVEL = muuten kuin AUTO, mutta läpät käännetty pysyvästi puhaltamaan jaloille ja keskisuuttimista.
          ECON = automaattisäätö + kompura pois käytöstä

          Täältä voit ladata englanninkielisen käsikirjan facelift lötköön. Klikkaile tähtiriveille tähdet ja paina "Download the user guide".

          Ulkolämpötilan namikkaa pohjassa pitämällä ja painamalla OFFia pääset katselemaan arvoja ja vikakoodeja, jos haluat leikkiä :) '01, '02 jne kanavia vaihtelet KYLMÄ-KUUMA-napeilla ja ulkolämpönamikka toimii ENTERinä. Esim. 01=vikakoodit, 15=puhaltimen jännite.
          Viimeksi muokannut jasso; 27.12.2010, 23:41.

          Comment


          • #6
            OK kiitokset jassolle noista selvennyksistä.

            Ai tuostakin kylmästöinnistä näkee moottorin tietoja. Onko jossain kattavampaa listaa eri kanavien antamista tiedoista? Moottorin lämpötilamittari nimittäin ei nouse kovin ylös ja olen huomannut että tämän ikäluokan audeissa tuo mittari ei kovin monesti toimi tai toimii hieman huonosti. Olisi kätevä tarkistaa tuosta tieturista vesien lämpötila jotta tietää termarin kunnon.
            Jatko kysymys edelliseen eli antaako tuo ilmastoinnin näyttö lukemat vaikka vedenlämmöstä suoraan numeroarvona vai tuleeko se jonain muuna arvona joka täytyy taulukosta muuttaa celsiusasteiksi?

            Lisäys:
            Löytyihän tuo kun hiukka haki. Tässä jollekin muullekin kaipaamani tiedot.
            Tästä keskustelusta siis tälläinen linkki
            Viimeksi muokannut Lipponen; 28.12.2010, 17:28. Perustelu: Pitäis käyttää hakua ennen kuin kyselee.

            Comment


            • #7
              Tarkennettakoon, että kaikki mitä tuosta näet ovat vain ilmastoinnin ohjainyksikön sisäistä tietoa. Mitään muuhun autoon liittyvää et näe eikä muualla mitään arvoja olisi nähtävilläkään. -88:ssa ei todennäköisesti ole vielä G62 (veden lämpö) anturia liitettynä ilmastoinnille, joten et näe lämpötiloja. G62 anturin arvot näkyisivät kanavalla 6.

              Noin yleisesti kaikki lämpötilat eivät ole suoraan käyttökelpoisia arvoja vaan koodattuna.

              Tästä ketjusta löytyy erittäin arvokas linkki jokaiselle lötkön omistajalle. Suosittelen.
              Viimeksi muokannut jasso; 28.12.2010, 21:48.

              Comment

              Working...
              X