Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1.8T (AEB) ja bensapumpun sulakkeen porsiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 1.8T (AEB) ja bensapumpun sulakkeen porsiminen

    Moro.

    No niin, jättipäs sotaratsu juuri sopivasti myrkynvaihdosta tullessa tielle. Eli valoissa venttaillessa hieman hörähteli ilman ennakkovaroitusta ja sitten sammui. Eikä vitullakaan käyntiin enää. Jonkinmoisen touhuamisen jälkeen selvis, että sulake kojahtanut paikasta 28 (ellen väärin muista).

    No ei siinä, uus sulake inessiiviin ja huojentuneena kotia kohti. Eikös vika kumminkin toistunut tällä kahden kilometrin matkalla vielä uudestaankin, eli taas sulake toiseen ja matka jatkui.

    Sitten sain auton ajettua talliin, ja jätin auton käymään, tarkotuksena tsekata kauanko se tyhjäkäyntiä jaksaa tällä kertaa pitää ennen sammumistaan. Samassa huomasin jo aiemmin tutun oireen palanneen, eli järjetön alipaine tankissa ja pörinä bensatankin suulta. Vittuillakseni raotin tankin korkkia, ja siihenhän se pienen hörinän saattelemana sammui. Eikä muuten enää lähtenyt käyntiin. Uutta sulaketta en enää jaksanut iskeä kiinni, vaan lähdin sisälle juomaan olutta!

    Kenelläkään ideaa mistä moinen käytös? Polttoainepumppu porsimassa, polttoainesuodatin...? Itellä vähän takki tyhjä tän homman kanssa. Kiitti jo etukäteen mahdollisista vinkeistä.

  • #2
    No niin.

    Kävinpäs kokeilemassa, että kauanko jaksaa RinkeliSkoda käydä tyhjäkäyntiä uudella sulakkeella. Tulos oli rapiat 20 minsaa, sitten jumahti eikä luvannut enää. Kannattaiskohan ekana kokeilla uutta polttoainesuodatinta vaihdella? Kaveri vinkkasi moista, mistäs tuohon mahtaa päästä käsiksi, ts. mistä se löytyy. Ite kun satun oleen aikamoinen lapanen näitten perkeleen vehkeiden kanssa.

    Comment


    • #3
      Mullakin kuuluu korkista suhina tyhjäkäynnillä, kun tankkaa auton ollessa käynnissä niin tyhjäkäynti notkahtaa hieman alemmas.

      samaa vikaa?

      Comment


      • #4
        kuatsi: Oikean puoleisen takarenkaan edestä auton pohjasta suojamuovin alta löytyy polttoainesuodatin.

        Comment


        • #5
          100:ssa poltti kerran pumpun sulakkeen ja virtamittaus osoitti, että 15A sulakkeella on 15A kulutus. Vaihdoin uuden pumpun ja kulutus laski heti 11-12 amppeeriin. Kun pumppu oli sisäänajettu, niin kulutus asettui 10A paikkeille. Uusi pumppu vie hetken aikaa enemmän virtaa.

          Omassa paloi tosiaan vain kerran sulake, vaikka ajelinkin sillä vielä muutaman reissun viallisella pumpulla.


          Joten siis veikkaisin, että pumppu kaipaisi vaihtoa sinunkin tapauksessasi.

          Comment


          • #6
            Joten siis veikkaisin, että pumppu kaipaisi vaihtoa sinunkin tapauksessasi.
            No se voi hyvinkin olla. Korjaamolta väläyttelivät pumpun releen mahdollisuutta tapahtuneeseen? Mistäs tuohon pääsis käsiksi? Jos vaikka sais itekkin jotain ropattua.

            Comment


            • #7
              Tuo releen vaikutus sulakkeen palamiseen tuntuu oudolta, koska bensapumpun sulake on ko. releen jälkeen ja pelkästään bensapumpulle. Kyseisen releen voi kyllä vaihtaa, onhan se oleellinen kaikelle moottorin toiminnalle mm. ruiskut ja N75-venttiili saa tuon kautta sähkönsä.

              Comment


              • #8
                Eli haisee joka tapauksessa bensapumpun vaihdolta?
                Viimeksi muokannut 8866; 20.7.2009, 20:30. Perustelu: ^näitä ei käytetä.

                Comment


                • #9
                  Kyllä kai tuo rele vois, teoriassa ainakin, aiheuttaa jännitehäviötä ja sitä kautta virtojen nousua. Jos sulake on mitoitettu kinthaalle, niin vois vaikka kärähtääkkin. Ei kyllä ihan kaikkein uskottavin vian aiheuttaja. Onhan se pa-suodatin ok?

                  Comment


                  • #10
                    kannattaa se aktiivihiili systeemi nyt kattoo kuitenkii ensin läpi omassani se vika oli siellä ja tosiaan sitä alipainetta on tankissa sitten ihan tajuttomana jos ei pääse takas päin ilmaa tulemaan. eli se aktiivihiili säiliö vaan sieltä vänkärin etulokarin alta esiin ja puhistus sillä se korjaantuu :)

                    Comment


                    • #11
                      kannattaa se aktiivihiili systeemi nyt kattoo kuitenkii ensin läpi omassani se vika oli siellä ja tosiaan sitä alipainetta on tankissa sitten ihan tajuttomana jos ei pääse takas päin ilmaa tulemaan. eli se aktiivihiili säiliö vaan sieltä vänkärin etulokarin alta esiin ja puhistus sillä se korjaantuu :)
                      No niin, tämä toimenpide tehty, ja kyllähän muuten pelaa! Kylläpäs sitä paskaa voi pienessä osassa muuten sisällä ollakkin, ei heti uskoisi.

                      Tuli tossa tunnin verran jo ajeltuakin lähinnä testimielessä, eikä kyllä mitään vikaa ilmennyt, eli luultavammin vaan ton pöntön putsauksella selvis tällä kertaa. Kiitokset kaikille threadiin osallistuneille ja ennen kaikkea BassoJonelle!

                      Comment


                      • #12
                        Vai että semmonen vika, pitääpäs omakin hiilisäiliö puhdistella.

                        Comment


                        • #13
                          kumarrus :) voi se vika tosiaankii olla pienistä toimenpiteistä kiinni :)

                          Comment


                          • #14
                            Milläs tuohon aktiivihiilipömpeliin pääsee käsiksi? Käsittääkseni loksun sisällä? Ja millä sen putsaa? Mulla kans tulee aivan tajuton alipaine tankkiin tyhjäkäynnillä, pihisee korkki kiinni ja suhahtaa kun korkin avaa. Ja rakkine on Rinkeli-Skeida 97 1,8t A4. Tsekattiin kaverin pajalla, että polttoainetta tulee liian vähän (siis vag-comilla), liikaa polttoainetta öljyn joukossa ja mitä kaikkee kivaa se keksikään tulostaa. Sit huomattiin että se venttiili siinä ilmanputsarin päällä ei lähde käyntiin ollenkaan (MIKÄSENYTON: polttoaineen takaisinkierrätysventtiili (varaosakoodi kiitos?), pitäs alkaa naksuttaa noin 5 min joutokäynnin jälkeen koneen käydessä). Ja kirsikkana kakun päällä kone ei kierrä 5500 enempää (6200 rpm punaraja vai onkse ny 6500?). Ilmeisesti se ei saa tuon jälkeen tarpeeksi kakkua ja alkaa nakuttaa ja nykimään. Polttoaineen paluuletkut on keulasta vaihdettu, olivatten lytyssä. Mä nyt varastan tän threadin, kun en viitti alkaa uutta kirjottaa =) Sori vaan!

                            Comment


                            • #15
                              Pelkääjän etu loksun alta löytyypi. Helpottaa kun saa auton mahdollisesti nosturille ja rengas sekä sisäloksu pois niin johan näkeepi sellaisen suhteellisen ison "laatikon" siellä.

                              Nimimerkillä, perjantaina tein saman operaation.

                              Comment


                              • #16
                                Mitä käytit puhdistamiseen?

                                Comment


                                • #17
                                  Eipä siinä muu toimi kuin paineilma.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juudas (nähtävästi) vastannut ainoan tyylin..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eiköhän noihin venttiileihin voi huoletta Bräkleeniä tai vastaavaa käyttää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        siis jos on bensapumppu vika niin tarvii vain putsata tuo aktiivihiilisäiliö kyseleepi tietämätön

                                        Comment

                                        Working...
                                        X